سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فروش اینترنتی دارو در داروخانه فعلا مجاز نیست/ پرداخت پاداش بازنشستگان دولت زمان مشخصی ندارد

حریرچی گفت: فروش دارو به صورت اینترنتی از طریق داروخانه‌ها فعلا مجاز نیست اما برخی داروهای خاص را درب منازل تحویل می‌دهیم.

ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: هرگونه فروش اینترنتی دارو ممنوع است و عرضه و توزیع دارو تنها در شبکه رسمی و از طریق داروخانه‌ها مجاز است.

بازار داغ داروهای تقلبی در خریدهای اینترنتی

وی ادامه داد: وزارت بهداشت به مردم صریحاً هشدار می‌دهد که هرگونه دارویی که به صورت اینترنتی به فروش می‌رسد غیر قانونی، قاچاق و تقلبی است و داروهای اینترنتی از طریق سایت‌های خلق‌الساعه انجام می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: معمولا داروهای گران قیمت از طریق اینترنتی در مدت محدودی به فروش می‌رسد سپس فروشنده این داروها از دسترس خارج می‌شوند.

حریرچی اضافه کرد: معمولا داروهای خریداری شده اینترنتی با پیک‌های موتوری معمولی به درب منازل فرستاده می‌شوند و آدرس دقیقی از صاحبان شرکت‌های دارویی و افرادی که اقدام به فروش دارو کرده‌اند، در دست نیست.

وی بیان کرد: فروش دارو به صورت اینترنتی از طریق داروخانه‌ها فعلا مجاز نیست اما برخی داروهای بیماران، ‌شیرهای خشک و رژیمی بیماران خاص را به وسیله پیک به درب منازل تحویل می‌دهیم و این کار بوسیله وزارت بهداشت،‌ سازمان غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور انجام می‌شود.

نقش پلیس فتا در محدود کردن فروش اینترنتی دارو

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: شرکت‌هایی که اقدام به فروش اینترنتی دارو می‌کنند با عملکرد پلیس فتا شناسایی و سایتشان بسته می‌شود، با افراد ذیربط برخورد جدی و قانونی انجام می‌گیرد.

وی در خصوص مطالبات کارکنان بازنشسته وزارت بهداشت افزود: پاداش پایان خدمت کارکنان و اعضای هیئت علمی با تاخیر قابل توجهی رو به رو بوده است به طوری که پاداش سال 95 برخی کارکنان بازنشسته و پاداش بازنشستگان سال 94 در تعدادی از شهرستان‌ها پرداخت نشده است.

حریرچی گفت: مجلس و دولت تدبیری برای رفع مشکلات آموزش و پرورش دیده است و امروزه مشکلات آنها تا حد زیادی حل شده است و من امیدوارم دولت و مجلس راه‌حلی برای پاداش بازنشستگان وزارت بهداشت پیدا کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: پرداخت پاداش بازنشستگان دولت زمان مشخصی ندارد و در این راستا سازمان برنامه و بودجه و مجلس حمایت‌های لازم را از وزارتخانه‌ها دارند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.