سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انارکاران نسبت به احداث سردخانه اقدام کنند

مدیر جهاد کشاورزی سرایان گفت:انارکاران می‌توانند نسبت به تشکیل شرکت تعاونی و در قالب شرکت تعاونی نسبت به احداث سردخانه اقدام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛سلیمانی مدیر جهاد کشاورزی سرایان نبود سردخانه و صنایع تبدیلی را از مشکلات شهرستان سرایان در بحث انار عنوان کرد و خواستار ورود بخش خصوصی در این زمینه شد.

وی افزود:شهرستان سرایان به عنوان یکی از مناطق عمده تولید انار رقم‌های شیشه کپ، شیرین و ملس یزدی در استان خراسان جنوبی است.

سلیمانی گفت:انار، 860 هکتار از باغات شهرستان سرایان را به خود اختصاص داده است که از این میزان 750 هکتار بارور و 110 هکتار غیربارور است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرایان افزود:‌ متوسط برداشت انار در هر هکتار از باغ‌های شهرستان سرایان در سال‌های عادی و بدون حوادث غیرمترقبه حدود 10 تن است.

وی اظهار کرد:پس از سرمای آذرماه سال 95 که منجر به خشک و کف برشدن درختان انار در شهرستان شد، امسال میزان تولید انار در هر هکتار حدود 4 تن و میزان کل تولیدی انار شهرستان حدود 3 هزار تن برآورد می‌شود.

سلیمانی بیان کرد:شهرستان سرایان رتبه دوم تولید انار استان خراسان جنوبی را دارا است و در حال حاضر هزار و 875 نفر بهره بردار این محصول در شهرستان سرایان هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرایان از خرید توافقی انار خبر داد و گفت: شرکت سهامی زراعی آیسک دوحصاران به عنوان عامل خرید توافقی محصول انار معرفی شده که باغداران می‌توانند برای فروش محصول خود به این شرکت مراجعه کنند.

انتهای پیام/غ

برآورد تولید 3000 تنی انار در سرایان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.