سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون عمرانی وزارت راه خبر داد؛

۲۳۰۰ واحد ناکارآمد لرستان نوسازی می‌شود

معاون عمرانی و بهسازی شهری وزارت راه و شهرسازی گفت: در راستای احیای بافت‎های ناکارآمد شهری، قرار است ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در استان لرستان نوسازی و بازسازی شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  حسن احمدی  در جلسه ستاد بازآفرینی شهری این شهرستان اظهار کرد: در جریان احیای بافت‎های فرسوده و ناکارآمد شهری در کشور، ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در لرستان نوسازی می‎شود.

وی عنوان کرد: نوسازی این بافت‎های ناکارآمد از طریق اعطای تسهیلات دولتی و مشارکت مردم انجام می‎شود و برای این منظور بانک‎های عامل پرداخت‏کننده این تسهیلات در حال تعیین شدن هستند.

معاون عمرانی و بهسازی شهری وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: در راستای اجرای این طرح تسهیلات ۴۶ میلیارد تومانی به لرستان اختصاص یافته تا در محلات هدف تعیین شده له مالکان واحد‌های مسکونی پرداخت شود.

احمدی افزود: با اعطای این تسهیلات بافت‎های فرسوده شهری در قالب خود مالکی احیاء و نوسازی می‎شوند، البته نباید فراموش کرد که این اعتبارات بیشتر نقش اهرمی داشته و اینگونه نیست که دولت به تنهایی بافت‎های ناکارآمد را نوسازی و بهسازی کند.

وی ادامه داد: در حوزه خدمات روبنایی، زیربنایی و توان‎افزایی اعتبار ۴۳ میلیارد تومانی به استان لرستان ابلاغ شده است که قائدتأ باید ۳۰ تا ۴۰ درصد آن به بروجرد اختصاص یابد.

معاون عمرانی و بهسازی شهری وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت اتمام پروژه‎های نیمه تمام در وهله نخست گفت: با تعیین تکلیف این پروژه‎ها باید نسبت به تعریف پروژه‎های جدید اقدام کرد.

احمدی در خصوص آزادسازی حریم امامزاده جعفر (ع) بروجرد بیان کرد: در وهله اول مشاور طرح با حضور در منطقه نیاز‌های اهالی مجاور این امامزاده را شناسایی کند و در گام بعدی طرح ارائه شده به تصویب برسد.

وی خاطرنشان کرد: آزادسازی حریم امامزاده جعفر (ع) را می‎توان در قالب یک برنامه اقدام مشترک با مشارکت دستگاه‎های اجرایی مرتبط اجرایی کرد.

معاون عمرانی و بهسازی شهری وزارت راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‎اندازی نهاد توسعه محله در برخی شهر‌های کشور گفت: در این اقدام با استفاده از ظرفیت سازمان‎های مردم نهاد گام‎‎های خوبی در زمینه شناسایی نیاز‌های مردم محلات برداشته شده است.

احمدی تاکید کرد: اشتغالزایی و بیان مطالبات مردم به مسؤولان محلی و دولت از دیگر عواید راه‎اندازی نهاد‌های توسعه محله است و می‌توان این الگو را در محلات شهرستان بروجرد نیز پیاده کرد.

انتهای پیام/د

نوسازی ۲۳۰۰ واحد ناکارآمد لرستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.