سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داراب پیشرو در نصب سامانه‌های خورشیدی

شهرستان داراب در نصب سامانه‌های خورشیدی پیشتاز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسماعیل خاتمی رئیس اداره برق داراب با اشاره به نصب و راه‌اندازی ۳۰ سامانه خورشیدی، موفق به کسب رتبه دوم نیروگاه‌های خورشیدی تولید برق در استان فارس شده است.

وی بیان کرد: انرژی خورشید و نیروگاه خورشیدی یک منبع بی‌پایان انرژی برای تولید برق محسوب می‌شود، که ویژگی‌های خاص از جمله پاکی و عدم آلودگی صوتی، برای محیط زیست آسیب چندانی ندارد.

خاتمی با اشاره به پرداخت هزینه‌های برق برای تولیدکنندگان این نوع انرژی تصریح کرد: باقیمت تضمینی که دولت برای خرید انرژی خورشیدی اختصاص داده در حال حاضر ۳۰ نفر متقاضی نصب و راه‌اندازی سامانه‌ خورشیدی در شهرستان داراب بوده اند.

رئیس اداره برق داراب ادامه داد: به‌طور تقریبی درآمد حاصل از تولید انرژی خورشیدی برای یک نیروگاه ۵ کیلوواتی ۸ میلیون تومان در سال است که هر دو ماه یک‌بار به‌حساب مشترکان واریز می‌شود.

وی ادامه داد: شرایط نصب سامانه خورشیدی، دارا بودن انشعاب برق به نام متقاضی در محل تقاضا و داشتن فضای کافی در پشت‌بام ساختمان است.

رئیس اداره برق داراب اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به آدرس الکترونیکی www.satba.gov.ir یا حضوری به مدیریت برق شهرستان داراب مراجعه کنند.
انتهای پیام/ت

پیشتازی داراب در راه اندازی سامانه‌های خورشیدی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.