سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهم آموزش و پرورش از بودجه ۹۸ چقدر است؟

بودجه ۹۸ امروز در هیئت دولت به تصویب رسید و باید دید آموزش و پرورش تا چه حد توانسته است به احقاق حقوق فرهنگیان بپردازد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، معیشت، بودجه، مطالبات و حقوق مفاهیمی نام آشنا برای جامعه فرهنگی و دردی مزمن در طول سال‌هاست که چاره‌ای برای آن در وزارت عریض و طویل آموزش و پرورش تاکنون و با وجود تعدد وزرا وجود نداشته است.

اوضاع معیشتی فرهنگیان حالا با وجود شرایط اقتصادی بیش از پیش بغرنج است و آن‌ها امید به حمایت وزارتخانه دارند تا مدافع حق و حقوقشان باشد و سیاست‌های بهبود معیشت همچون رتبه بندی معلمان که بار‌ها از سوی سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش مطرح شده است، به اجرا در آید.

نظرات متعددی درباره اوضاع معیشتی معلمان و مشکلات مالی در این وزارتخانه وجود دارد، هر ساله و با توجه به اینکه بحث و بررسی برای تامین اعتبارات آموزش و پرورش شدت پیدا می‌کند انتظار می‌رود تا حداقل صدای اعتراضات ترتیب اثری در شرایط دهد و از طرفی قدرت چانه زنی آموزش و پرورشی‌ها برای بودجه افزایش یابد.

امروز بودجه سال ۹۸ در هیئت دولت تصویب شد و خیل عظیم جامعه فرهنگی چشم انتظار گشایشی در اوضاع تامین اعتبارات این وزارتخانه هستند تا شاید بخشی از مشکلات مالی رفع شود اما گویی تاکنون اوضاع بودجه مناسبی برای سال ۹۸ در نظر گرفته نشده است.

در بخشنامه بودجه سال 98 بخشی به نام سقف اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بر حسب امور و فصول در نظر گرفته شده است که سهم آموزش و پرورش در بخش پیش بینی اعتبارات هزینه ای 426374794 ریال و در بخش پیش بینی اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای 15648094 ریال در نظر گرفته شده است.

مهرداد خان ماکو مدیرکل دفتر برنامه و بودجه آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۸ و تامین اعتبار برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان اظهار کرد: وضعیت بودجه آموزش و پرورش فردا بعد از ظهر در دولت تعیین می‌شود؛ ما به بودجه در نظر گرفته شده معترض هستیم و هنوز آن را نپذیرفتیم.

وی بیان کرد: سامانه هنوز برای ما فعال است و اکنون نمی‌توانیم اطلاعات قطعی دهیم، اما بعد از تعیین تکلیف بودجه فرداشب در این مورد اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنان منتظر هستیم تا نتیجه چانه زنی‌های آموزش و پرورشی‌ها برای تامین بودجه را دریافت کنیم و باید دید اوضاع مالی فرهنگیان بالاخره در سال ۹۸ با توجه به وعده‌های آموزش و پرورش بهبود می‌یابد یا خیر؟

انتهای پیام/

چگونگی تامین بودجه آموزش و پرورش در سال 98

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
A.sh
۱۸:۳۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۷
خیانت به آموزش و پرورش قابل جبران نیست ! و این خیانت را نمی توان جبران کرد، متأسفانه دولت به آموزش و پرورش خیلی خیلی کم توجه شده یا شاید بگوییم اصلاً توجه نشد
معلم ایرانی
۲۳:۱۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۷
من یه معلمم دوست عزیز با بیست وپنج سال سابقه اما هنوز نتونستم یه خونه ویه ماشین درست وحسابی در حد متوسط وجامعه حتی مثل یه تعمیرکار یا یه راننده داشته باشم ماهی دومیلیون قسط می دم به خدا نمی تونم زندگی کنم فقط معلمینی می تونن زندگی کنن که هر دوشاغل باشند یا پدر پول داری داشته باشند که ارث زیادی بهشون رسیده باشه بقیه واقعا باید جای دیگه هم کار کنند من خودم تو اژانس کار می کنم معلمینی رو می شناسم که روزهای تعطیل بنایی دست فروشی بنگاه داری وخیلی کارای دیگه انجام می دن چون زندگیشون نمی چرخه معلمین تازه وارد هم که انرژی وانگیزه ی بالا دارند وقتی حال وروز معلمین قدیمی رو می بینند واقع شوکه می شن ودرصدد فرار از اموزش وپرورش برمیان یا از همین حالا دنبال شغل دومند تا به روز مانیفتند .
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۷
هر سال جدید که شروع میشه از اول سال تا آخر سال هی میگن رتبه بندی و بهبود وضع معیشتی معلمان،اما بعدش هیچ اتفاقی در عمل نمیفته،دوباره حرفهای تکراری از بهار آینده شروع میشه،آزموده رو آزمودن خطاست بدون شک کوچکترین ارزشی رو برای معلمان قائل نیستن و هیچ اتفاقی نخواهد افتاد ده ها ساله اینطوریه بعدش به همین منوال خواهد بود.افسوس...
اا
۱۱:۴۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۷
اصلا هیچی بهشون ندین ببیند مارو چقد بلاتلیفگذاشنم برا یه استخدامی اونم با کمبود نیرو شون
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۷
احسنت، ما ها منتظر تکمیل ظرفیت استخدامی هستیم
داداش
۰۹:۳۲ ۱۲ آذر ۱۳۹۷
الان چندین ساله میگن معیشت معلم و رتبه بندی و ... خواهشن بسه دیگه !چقدر معلما رو سرکار می زارید
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۷
اوضاع معیشتی کارکنان جهاد کشاورزی دست کمی از معلمان ندارد لطفا این راهم نشر بدهید
ایرانی
۰۸:۴۸ ۱۲ آذر ۱۳۹۷
اگر پیشرفت کشور را میخواهیم باید بهترین فضاهای آموزشی، بهترین تجهیزات آزمایشگاهی، بهترین فضاهای ورزشی، بهترین معلمان و اساتید را برای آموزش و پرورش فراهم کنیم. دولت ماهانه حدود 3500 میلیارد تومان یارانه میدهد. با یارانه یکماه میتوان برای 7000 مدرسه تا سقف 500 میلون تومان بهترین و آخرین تجهیزات آموزشی را فراهم کرد و در یکسال هیچ مدرسه کپری و فرسوده و فاقد آزمایشگاه و کتابخانه و سالن ورزشی و سالن اجتماعات و نمازخانه نباشد!!!
محمد
۰۷:۴۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۷
کشوری که آموزشش درست نباشد روو به افول می رود ، به سادگی از کنار معیشت معلمان نگذریم، معلم با رووح و روان فرزند ما سروکار دارد، بنده برای تربیت درست فرزند خود هزینه می کنم همانگونه که برای کنکور و آموزش او هزینه می کنم با این تفاوت که برای من تربیت مهمتر است.
مردم ایران بیایید فرزندانمان را تربیت کنیم نه صرفا آموزش بی هدف و پوچ را به آنها بیاووزیم
ناشناس
۰۷:۰۹ ۱۲ آذر ۱۳۹۷
هیچ اتفاقی نمیافته
ناشناس
۰۱:۳۰ ۱۲ آذر ۱۳۹۷
چرا باکلماتی مثل رتبه بندی شخصیت وعزت ممعلمان جامعه ایران را به تمسخر. وبازی گرفته اید وبرای اینکه حق این قشر مظلوم را ندهید با این کلمات کمترین حق مادی برای کل این قشر زحمتکش ادا نمیشود دیگر تا کی خدایا
ناشناس
۰۱:۰۱ ۱۲ آذر ۱۳۹۷
آموزش و پرورش باید به صورت خود آموز اینترنتی شود و حقوق معلمها صفر گردد . نفر جدید نباید استخدام شود. چون معلمهای جدید به معلمی به عنوان شغل و پول نگاه میکنند . معلمها بسیار ضعیف شده اند و از دولت و ملت و دانش آموز سهم خود را میخواهند !
ساسان
۱۰:۲۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۷
ببخشید پس من معلم نیستم ولی بگید باید به عنوان چی نگاه کنن آیا معلم ها باید باد بخورن؟؟؟؟