سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نگاه ما در انتخابات هیئت نظارت بر مطبوعات جناحی نیست/ سعی کردیم سلامت انتخابات را تامین کنیم

سلطانی‌فر گفت: نگاه ما برای برگزاری انتخابات هیئت نظارت بر مطبوعات، اصولگرایانه و یا اصلاح طلبانه نبود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، بنا بر برخی اخبار منتشر شده در فضای مجازی، روز گذشته پیامی تبلیغاتی از سوی یکی از نامزدهای انتخابات هیئت نظارت بر مطبوعات برای تمامی مدیران مسئول رسانه ها ارسال شده است. امری که صدای اعتراض خیلی از نامزدهای انتخاباتی را در آورده و آنها از وزیر ارشاد خواستند که نسبت به این بی قانونی شکل گرفته، رسیدگی کند. اینکه چگونه شماره تلفن ها در اختیار یکی از نامزدهای انتخاباتی قرار گرفته و چنین پیامک تبلیغاتی برای همه فرستاده شده، این شائبه را در اذهان شکل داده که انتخابات هیئت نظارت بر مطبوعات جناح بندی شده و با سوگیری سیاسی خاصی در حال برگزاری است.

در این باره ، محمد سلطانی فر معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این حواشی گفت: اصلاً اینگونه نبوده است؛ نگاه ما برای برگزاری این انتخابات اصولگرایانه و یا اصلاح طلبانه نبود. خوشبختانه از هر دو گروه نمایندگانی در این انتخابات حضور داشتند و در کنار هم بودند. با این حال اعتراضاتی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که خیلی جدی هم نیست.

وی درباره تلاش برای نظارت درست بر برگزاری این انتخابات تاکید کرد: ما سعی کردیم سلامت انتخابات را با حداکثر نظارت از طریق ارگان‌های مختلفی چون سازمان بازرسی کل کشور، پلیس فتا و ... تامین کنیم. نهادهایی که احاطه و نظارت کاملی بر صحت برگزاری انتخابات دارند.

سلطانی فر تصریح کرد: به هر حال، سیاست روح رسانه است و اگر قرار باشد، سیاست را حتی از رسانه‌های غیر سیاسی بگیریم؛ رسانه بی روح می‌شود. خوشحالیم که علی رغم حضور طیف‌های مختلف از جریانات و دیدگاه‌های مختلف در این انتخابات، توانستیم این انتخابات را غیر جناحی برگزار کنیم.

وی درباره کشیده شدن انتخاب نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات به مرحله دوم خاطرنشان کرد: هفدهمین دوره انتخاب نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات، به مرحله دوم کشیده شد و طبق قانون اگر حد نصاب شرکت کنندگان در مرحله اول به ۱ + ۵۰ نرسد و از آن طرف نفر اول هم ۱+۵۰ کل آرا را به دست نیاورد، انتخابات به مرحله دوم کشیده می شود. در این دوره فاصله‌ای بین برگزاری مرحله اول و دوم انتخابات افتاد و مدیران مسئول، نماینده و کاندیداهای خود را در فضا‌ی مجازی به خوبی تبلیغ کردند و نشان دادند، در این مسیر موفق گام برمی دارند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.