مرحله دوم انتخابات اعضای هیات نظارت بر مطبوعات، ۱۱ آذر از طریق سامانه الکترونیکی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مرحله اول انتخابات اعضای هیات نظارت بر مطبوعات روز گذشته از ساعت 14 الی 19 برگزار شد که در این مرحله 1713 نفر از مدیر مسئولان واجد شرایط به کاندیداهای مورد نظر رای دادند.

این در حالی است که به صراحت آیین نامه اجرایی انتخابات، منتخب مدیران مسئول بایستی اکثریت مطلق آرا را کسب نماید که این نصاب، با اندکی فاصله به دست نیامد. بر همین اساس و مطابق تبصره یک ماده 33 آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات، انتخابات مرحله دوم دو هفته بعد در تاریخ یکشنبه 11 آذرماه برگزار می شود.

علاء الدین ظهوریان دبیر هیات نظارت بر مطبوعات درباره انصراف یکی از کاندیداها و اعتراض او به شیوه الکترونیکی انتخابات اظهار داشت: انتخابات الکترونیکی یک قانون و دستورالعمل است. معاونت مطبوعاتی از دوره پیش موظف شد که انتخابات را از طریق سامانه الکترونیکی برگزار کند.

وی افزود: طبق نتایج نظرسنجی 93 درصد از مدیر مسئولان رسانه ها با انتخابات الکترونیکی موافق بودند و کمتر از 7 درصد این روش را منفی دانستند. ضمن اینکه ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کشور نیز طی بازدید از مراسم انتخابات از این شیوه استقبال کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار