سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی مطرح شد؛

درمان بیماران صعب العلاج به کمک مراکز ژن درمانی/ در تولید محصولات حوزه سلول‌های بنیادی توفیق چندانی نداشته‌ایم

حمیدیه گفت: هرچند که در تولید علم حرکتمان خوب بوده است اما در حوزه تولید محصولات خوب نبوده‌ایم.
 
به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر علی حمیدیه دبیر ستاد سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی که در سالن اجلاس سران درحال برگزاری است با اشاره به سلول‌های بنیادی اظهار کرد: به کمک این حوزه می‌توانیم به پیشرفت‌های بسیاری دست پیدا کنیم.

دبیر ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی درباره دستاوردهای این حوزه افزود: اکنون فعالیت محققان در حوزه سلول‌های بنیادی و رتبه ایران در مقام‌های بین‌المللی بسیار خوب است و پژوهش سراهای مختلفی راه اندازی شده است.

حمیدیه با اشاره به شرکت‌های دانش بنیان گفت: تا دوسال پیش هیچ محصول تایید شده‌ای از سوی وزرات بهداشت وجود نداشت و اما امروز شرکت های دانش بنیان در حال فعالیت هستند و محصولات سلول‌های بنیادی تولید می‌کنند.

رشد مطلوب ایران در حوزه علمی

وی با بیان اینکه طی سالیان گذشته ایران رشد خوبی در حوزه علمی داشته است، اظهار کرد: جشنواره امسال مبتنی بر بازار بوده است و به گونه ای تنظیم شده است که همه محققان به سمت تجاری سازی بروند و پر کردن شکاف بین بازار هدف ما بوده است.

دبیر ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی درباره تولید دانش با دنیا حرکت کرده‌ایم، تصریح کرد: ما در تولید علم حرکت خوبی داشته‌ایم و اما در تولید محصولات توفیق چندانی نداشته‌ایم که به کمک تمام نهادها باید توسعه پیدا کند.

به کمک ژن درمانی می‌توانیم افراد غیر قابل علاج را درمان کنیم

رضا ملک زاده معاون پژوهش و نوآوری وزارت بهداشت در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با اشاره به مشکلات ژنتیکی گفت: انسان های زیادی به دلیل این محدویت‌ها جان خود را از دست می‌دهند اما به کمک ژن درمانی می‌توانیم افراد غیر قابل علاج را درمان کنیم.

معاون پژوهش و نوآوری وزارت بهداشت با اشاره به سابقه ژن درمانی گفت: همراه با این روش جدید می‌توان پزشکی امروز را مدرن و بیماری‌های مختلف را درمان کرد.

وی عنوان کرد : اکنون مراکز ژن درمانی در کشور برای کمک به بیماران بوجود آمده است و در برخی از نقاط کشور مؤسساتی ایجاد شده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.