سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام و المسلمین امینی خبر داد

سامانه نشست‌های قضایی رونمایی شد/ امکان جستجوی آرای قضایی در این سامانه

معاون منابع انسانی قوه قضاییه از رونمایی سامانه نشست‌های قضایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا امینی معاون منابع انسانی قوه قضاییه در مراسم رونمایی از سامانه نشست‌های قضایی که امروز( شنبه دهم  آذر ماه) برگزار شد، اظهار کرد: ۸۰ درصد( ۸ هزار نفر)  از ۱۰ هزار قاضی شاغل در دادگستری، در نشست‌های قضایی شرکت می‌کنند.

وی افزود: نشست‌های قضایی در ۶۰۰ واحد قضایی هر هفته برگزار و در این نشست‌ها درباره ابهامات موجود در احکام و آرای قضایی بحث می‌شود.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه بیان کرد: نشست‌های قضایی کمک می‌کند که در مورد آرای قضایی صادر شده بررسی علمی صورت گیرد و بعد بررسی آرا در استان‌ها، نتیجه به تهران و دیوان عالی کشور ارسال می‌شود و قضات دیوان عالی کشور در رأس هرم این سامانه در مورد آرا صادر شده نظر نهایی خود را اعلام می‌کنند و بعد نتیجه نهایی در سامانه نشست‌های قضایی ثبت می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین امینی ادامه داد: در ۸ ماهه نخست امسال بیش از ۸ هزار آرا قضایی بارگذاری شده و در دسترس قضات قرار گرفته است.

وی افزود: آرای قضایی در سامانه نشست‌های قضایی قابل جستجو هستند.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه گفت: برای اصل آرای قضایی نیز سامانه وجود دارد که تمام آرای دادگاه‌های بدوی و تجدید نظر استان تهران در آن وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین امینی در خصوص موسسات میانجیگری گفت: براساس مواد ۸۲، ۸۳ و ۸۴ آیین دادرسی کیفری قضات در برخی موارد می‌توانند موضوع اختلافی را به میانجیگر، موسسات میانجیگری و یا شورا‌های حل اختلاف ارجاع دهند، بر همین اساس رئیس قوه قضاییه کار راه‌اندازی موسسات میانجیگری را برعهده معاونت منابع انسانی قرار داده است.

وی گفت: سایت موسسه میانجیگری از ۶ آذرماه امسال راه اندازی شد و افرادی که می‌خواهند شخصا مجوز میانجیگری و یا مجوز موسسه میانجیگری دریافت کنند، به سایت این موسسه مراجعه و ثبت نام کنند.

معاون منابع انسانی قوه قضاییه بیان کرد: ثبت نام موسسات میانجیگری تا ۲۶ آذر ماه ادامه دارد و تا امروز حدود ۵ هزار نفر در آن ثبت نام کردند که بعد از احزار صلاحیت، افراد برای آزمون اختبار معرفی می‌شوند.

وی در رابطه با جذب قضات در سال ۹۸ گفت: برابر قانون برنامه ششم، سالی ۸۰۰ قاضی می‌توانیم جذب کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: دستگاه قضا ، دادگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.