جفر گفت: آنچه اهمیت دارد بحث احیای عدالت است و همه جوامع باید تلاش کنند تا مشکلات و ایرادات مسیر دادرسی عادلانه را ارتقا بخشند.

رئیس مرکز مطالعات حقوق کودک دانشگاه ژنو گفت:به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، فلیپ جفر رییس مرکز مطالعات حقوق کودک دانشگاه ژنو در کنفرانس منطقه‌ای حقوق کودک اظهار کرد: کنفرانس امروز برای ابراز تعهد به حمایت از حقوق کودکان است.

وی با بیان اینکه از زمانی که مسئولیت حقوق کودکان را بر عهده گرفتم موضوع حفظ حقوق کودکان به عنوان یک دغدغه در دستور کارم قرار گرفته است، گفت: در این رویکرد بین رشته‌ای ما یک برنامه تحقیقاتی تعریف کردیم و مطالعات بسیاری را در دستور کار قرار دادیم

فلیپ جفر با اشاره به این که در سال ۲۰۱۷ تلاش کردیم تا به بیش از صد‌ها هزار کودک به خصوص ۷۵ هزار کودک و نیروی کار موضوعات تخصصی را آموزش دهیم، گفت: آنچه در حوزه عدالت مهم است این است که ایا کودکان قربانی هستند یا مجرم و خاطی. تجربه نشان می‌دهد این‌ها بیشتر آسیب پذیر هستند البته در بطن نظام‌های عدالتی گاهی شاهد این بودیم که نگاه‌های متفاوت تری به کودکان داشته اند، زیرا آن‌ها بعضی وقت‌ها به دادرسی‌های عادلانه دسترسی ندارند.

فلیپ جفر افزود: فرایند دادرسی فرآیندی است که کودکان در ان حضور ندارند و معتقدیم که فعالیت اصلی نظام‌های قضایی باید به این سمت برود که دسترسی به فرایندی عادلانه برای همه را فراهم کند.

وی تاکید کرد: آنچه اهمیت دارد بحث احیای عدالت است و همه جوامع باید تلاش کنند تا مشکلات و ایرادات مسیر دادرسی عادلانه را ارتقا بخشند.

فیلیپ جفر با اشاره به اینکه در بطن فلسفه اسلامی هم این موضوع وجود دارد که کودکان مهم بوده و از اهمیت برخوردارند، گفت: ایران در واقع با پذیرش کنوانسیون حقوق کودکان و اصلاحات ماهوی قوانین خودش در حوزه جزایی نشان از پیشرو بودن و پیشگاه بودن را دارد.

فلیپ جفر بیان کرد: پیشرفت‌های بسیار مهمی رخ داده است و ابتکار در میزبانی این نشست نشان از نقش ایران در بهره برداری از این فرصت دارد.

وی گفت: رویکردی که هم مرکز تحقیقات حقوق کودک و هم موسسه ابناء بشر در دستور کار دارد تلاش برای دسترسی کودکان به عدالت است و از سال ۲۰۱۵ این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: تجربه ما نشان می‌دهد که گردهمایی کارشناساین و محققان و سیاست گذاران یک روش جدید برای برانگیختن سوالات جدید و رسیدن به نقطه مورد نظر است.

فلیپ جفر بیان کرد: فرصت‌های پیش رو که به واسطه توسعه ارتباطات جهانی در اختیار ماست کمک خواهد کرد تا موانع فیزیکی برقراری ارتباطات از میان برداشته شود و ارتباطات همه افراد دخیل در موضوع کودکان بتوانند بیشتر با یکدیگر ارتباط بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضاییه ، حقوق بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار