سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسفالت ۱۸ کیلومتر از جاده ازنا - شازند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: ۳۵ کیلومتر از جاده ازنا شازند در محدوده لرستان قرار دارد که تا پایان امسال ۱۸ کیلومتر از این مسیر بهسازی و آسفالت می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مرادپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان اظهارداشت: جاده ازنا - شازند حادثه‌خیز بوده که با وجود اینکه طرح اصلی محسوب نشده، اما امسال برای آن ردیف اعتباری تعریف شد.

وی افزود: جاده ازنا - شازند سال گذشته از محل اعتبارات گلوبال ملی ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار دریافت کرد و علاوه بر این، ردیف ملی داشته، اما تا پیش از این در قانون بودجه نبوده که امسال برای نخستین بار در پیوست قانون بودجه ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب دارد.

وی گفت: اکنون عملیات چهار خطه ۳۵ کیلومتر محدوده استحفاظی لرستان در دست انجام است که حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: این طرح در سه قطعه‌ی ۱۰، ۹ و ۶ کیلومتری فعال است و انتظار می‌رود امسال محور ازنا - مومن اباد به طول ۱۴ کیلومتر بهره برداری شود.

مرادپور با بیان اینکه در این محور سه تقاطع غیرهمسطح (زیرگذر) در دست اجرا است، افزود: همچنین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان موظف شده نسبت به نصب تابلو‌های هشدار دهنده و نیوجرسی در این محور اقدام کند.

 ۳۵ کیلومتر از جاده ازنا - شازند در محدوده استان لرستان سال‌های گذشته بدلیل بروز تصادفات مرگبار لقب جاده مرگ را توسط مردم و رانندگان گرفته به طوری که سال گذشته بیش از ۱۰ نفر در اثر حوادث رانندگی این مسیر جان خود را از دست داده اند.

طول جاده شازند در استان مرکزی تا ازنا در استان لرستان حدود ۷۰ کیلومتر است که ۳۵ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی لرستان قرار دارد که از این طول، عملیات چهارخطه ازنا تا مومن آباد به طول ۱۴ کیلومتر به عنوان حادثه خیزترین نقطه محور در دست اجرا است.

نبود اعتبارات کافی و ملی برای تعریض و ساماندهی این جاده، مهمترین دلیلی است که موجب بروز سوانح رانندگی و دادن لقب جاده مرگ به این محور شده است.

گفته می‌شود روزانه حدود ۶ هزار تردد در جاده شازند - ازنا و بالعکس انجام می‌شود که این میزان تردد و حجم ترافیک با جاده دو بانده و کم عرض فعلی همخوانی ندراد.

کارشناسان اتفاق نظر دارند در حال حاضر وضعیت این محور با کاربری کنونی آن سازگار نیست و به دلیل حجم تردد بالای وسایل نقلیه سنگین که حدود ۳۰ درصد بارترافیکی این محور را به خود اختصاص داده، این مسیر برای خودرو‌های سواری ایمن نیست.

سال ۹۵ فوتی‌های این جاده ۲۲ نفر گزارش شد و در سال ۹۶ نیز ۱۲ نفر در این مسیر جان خود را از دست دادند که همین امر موجب شده مردادماه ۹۶ اهالی منطقه مسیر را به نشانه اعتراض ببندند.

نمایندگان استان‌های مرکزی و لرستان نیز مهر ماه ۹۵ با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهوری خواستار رسیدگی فوری به جاده مرگ شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تیرماه امسال در سفر به لرستان در خصوص وضعیت مسیر ۸۰ کیلومتری جاده ازنا - شازند و آمار تصادفات در این محور گفت: این مسیر در سال‌های گذشته ردیف اعتباری نداشته و به دلیل تخصیص اعتبار از محل استانی یا متفرقه روند کندی داشته است.

خیراله خادمی اظهار داشت: با پیگیری مسئولان استان و نماینده دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، این طرح امسال در ردیف اعتبارات ملی قرار گرفته و مبلغ مناسبی به آن اختصاص یافته است.

وی بدون اشاره به میزان اعتبار اختصاص یافته بیان کرد: هم اکنون قطعه اول این مسیر که نیمه کاره بود فعال‌تر شده و مناقصه قطعه دوم نیز در حال برگزاری است.

لرستان دارای ۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۲ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی می‌باشد که از این رقم حدود ۷۰ درصد در محور‌های کوهستانی و سخت گذر واقع شده است.

انتهای پیام/م

۱۸ کیلومتر از جاده ازنا - شازند امسال آسفالت می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
نور و روشنایی این جاده ضعیف است .
ناشناس
۱۸:۱۰ ۰۶ مهر ۱۴۰۰
معاون عمرانی استانداری استان مرکزی باید بیشتر فعالیت کند در بخش توسعه راههای شازند و بازنه
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۵ مهر ۱۴۰۰
جهش تولید یعنی ساخت و توسعه راه ها
ناشناس
۲۲:۵۹ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
این جاده در استان مرکزی هیچ بهسازی و ایمن سازی نشده
ناشناس
۰۰:۳۹ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
آسفالت بتنی از آسفالت قیری محکم تر است .
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
جاده اراک ازنا مقابل نیروگاه حرارتی شازند ، بسیار حادثه خیز است و باید تعریض و عقب نشینی شود
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
تسهیلات بانکی برای احداث فاز اول جاده پرداخت شود
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
برای تعریض این جاده باید وام از صندوق توسعه ملی گرفته شود
ناشناس
۰۷:۰۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
این دولت هیج برنامه ای ندارد .
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
فقط ۲ ماه زمان برای آسفالت جاده ها باقی مانده
ناشناس
۰۰:۴۰ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
سرمایه های خرد مردم به سمت تکمیل پروژه های عمرانی در بورس هدایت شود .
ناشناس
۰۶:۴۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
استفاده از آسفالت پلیمری خیلی با کیفیت تر است .
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۹ مهر ۱۳۹۹
تعریض جاده شازند اراک هم بلاتکلیف مانده
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۹ مهر ۱۳۹۹
اگر فقط ۱ درصد بودجه ای که صرف کارانه دادن میلیاردی به پزشکان میشد ، صرف توسعه راهها میشد هیچ حادثه جاده ای به وقوع نمی پیوست .
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۹ مهر ۱۳۹۹
باید بخشی از کوه تراشیده شود از طریق مواد منفجره
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۹ مهر ۱۳۹۹
باید بخشی از کوه تراشیده شود از طریق مواد منفجره
ناشناس
۰۶:۵۱ ۱۹ مهر ۱۳۹۹
روشنایی جاده در حد صفر است
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۹ مهر ۱۳۹۹
این جاده تا ۱۰۰ سال دیگر هم احداث نمیشود
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۹ مهر ۱۳۹۹
قرارگاه خاتم باید کار را به بخش خصوصی واگذار کند .
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
استاندار مرکزی یک استاندار غیربومی و بازنشسته با مدرک تحصیلی جغرافیا اصلا توان و سواد ساخت و توسعه راههای استان را ندارد
ناشناس
۰۶:۵۳ ۱۹ مهر ۱۳۹۹
تصادفات جاده ای بالاست
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
استاندار مرکزی یک استاندار غیربومی و بازنشسته با مدرک تحصیلی جغرافیا اصلا توان و سواد ساخت و توسعه راههای استان را ندارد
ناشناس
۱۰:۲۸ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
ساخت هتل و اقامت گاه بین راهی در دستور کار قرار گیرد
ناشناس
۱۰:۲۸ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
ساخت هتل و اقامت گاه بین راهی در دستور کار قرار گیرد
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
آسفالت پلیمری انجام شود .
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۷ دی ۱۳۹۸
کل جاده باید آسفالت شود .
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
فصل بهار بهترین زمان برای تعریض راهها
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۲ دی ۱۳۹۸
باز هم حادثه رانندگی در جاده ازنا با ۳ کشته ، متاسفم
ناشناس
۰۰:۱۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
این جاده برف گیر و لغزنده است .
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۸
فروش اجاره دولتی
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
ساخت سرویس بهداشتی در کنار جاده ضروری است .
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
ابزارهای مالی بورس بهترین گزینه برای تامین مالی پروژه های عمرانی است .
ناشناس
۲۱:۳۶ ۱۴ آذر ۱۳۹۸
از صندوق توسعه ملی وام بگیرید .
ناشناس
۰۰:۳۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
سریعتر لطفا
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
حمل بار از طریق راه آهن سریعتر و به صرفه تر است .
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
جاده ۲ بانده خطر تصادفات شاخ به شاخ را افزایش میدهد .
ناشناس
۱۸:۱۷ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
چرا در فصل سرما و یخبندان آسفالت میریزید ؟
ناشناس
۰۹:۱۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
تعریض جاده خنداب پل دوآب در دستور کار قرار گیرد .
ناشناس
۲۲:۵۱ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
با حذف کارانه های میلیاردی که به برخی پزشکان داده میشود میتوان پروژه های ناتمام را تکمیل کرد
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
با ایجاد کارخانه اسفالت در کنار پروژه
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
خرید غلطک های راهسازی از شرکت هپکو برای حمایت از تولید ملی ضروری است
ناشناس
۲۲:۳۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
لطفا کنار جاده پمپ بنزین و جایگاه سی ان اجی بسازید .
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
لطفا کنار جاده , رستوران بسازید
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۸ تير ۱۳۹۸
نصب نیوجرسی در وسط اتوبان
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
با انتشار اوراق اجاره راهسازی ، اوراق منفعت راهسازی میتوان پروژه را تکمیل کرد
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۸ تير ۱۳۹۸
آسفالت جاده کنارگذر سنجان اراک باید بهسازی شود .
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۳ تير ۱۳۹۸
دعوت از سرمایه گذاران برای ساخت رستوران و سرویس بهداشتی عمومی در کنار جاده
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۳ تير ۱۳۹۸
فصل تابستان بهترین زمان برای عملیات راهسازی است .
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
لامپ های کنار جاده یا شکسته یا خراب است .
ناشناس
۰۰:۵۷ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
روشنایی جاده ها ضعیف است .
ناشناس
۰۹:۱۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
استراحت گاه بین راهی وجود ندارد .
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
اگر پرداخت حقوق های نجومی به استاندار ، فرماندار و مدیران وزارت راه و شهرسازی متوقف شود ، منابع مالی لازم برای تکمیل طرح های راهسازی فراهم میشود .
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
عجب
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۳ تير ۱۳۹۸
محمد باقرنوبخت به فکر بودجه عمرانی نیست
ناشناس
۰۱:۰۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
عجب
ناشناس
۰۹:۱۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
عرض جاده باریک است
ناشناس
۰۱:۰۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
اخذ فاینانس از روسیه برای ساخت اتوبان
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
حتی از سرمایه گذاران داخلی هم برای تکمیل طرح های عمرانی ناتمام دعوت به عمل نیامده .
ناشناس
۰۰:۵۷ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
احداث تقاطع غیرهم سطح سنجان ناتمام رها شده است .
ناشناس
۰۰:۰۳ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
امسال از همين جاده استفاده ميکنم ببينم چطوره
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
جاده شازند به اراک ۴ بانده شود از تقاطع روستای خانه میران تا سنجان
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
تعریض و ۴ بانده کردن جاده اراک _ فرمهین _ خنجین _ قهاوند_ همدان در دستور کار قرار گیرد .
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
آسفالت بتنی جایگزین آسفالت قیر شود .
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
این دولت طی ۴ سال گذشته بودجه عمرانی مملکت را قطع کرده ، و صرف پرداخت یارانه ناچیز به ثروتمندان و مرفهان کرده ، بودجه عمرانی که سال ۹۱ و زمان محمود احمدی نژاد ۶۵ هزار میلیارد تومان بوده بعد گذشت ۶ سال نه تنها افزایش نداشته بلکه ازمقدار قبلی هم کمتر شده و به ۶۰ هزار میلیارد تومن رسیده .
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
۴ بانده کردن جاده ازنا شازند با ایجاد صندوق های پروژه در بورس
ناشناس
۰۱:۰۷ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
این دولت اغلب پروژه های عمرانی را ناتمام رها کرده
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
انتشار اوراق صکوک و اوراق خزانه در بورس برای تامین اعتبار پروژه تعریض جاده ازنا شازند
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
ساخت سرویس بهداشتی عمومی در کنار جاده ضروری است
ناشناس
۱۸:۱۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
۱ درصد از مالیات پالایشگاه و پتروشیمی شازند برای تعریض این جاده ، کفایت میکند
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۸
زودتر درستش کنین
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
لاین سوم جاده شازند به اراک بدون آسفالت رها شده است .