سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زندگی‌نامه شهید عبداله تبتاج

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید عبداله تبتاج یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.
شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.
شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید عبداله تبتاج یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را بخوانید:

در روستای سرسبز و خرم از توابع مهاباد به دنیا آمد در خانواده‌ای مذهبی و متدین در آغوش گرم خانواده و پر از مهر و محبت پدر و مارد خویش در کوچه باغ‌های مصفای زادگاهش رشد یافت. تا اینکه به سن دبستانی رسید ولی به دلیل مشکلات و محرومیت مضاعف نتوانست درس بخواند و از نعمت تحصیل و با سواد شدن محروم ماند و بناچار در کنار پدر خویش به شغل کشاورزی مشغول گشت و برای تحصیل روزی و تامین رفاع و آسایش خانواده به کار و فعالیت پرداخت و خود را با مشکلات و سختی‌های زندگی عادت داد
شهید تبتاج پس از مدتی به همراه خانواده اش به شهرستان پیرانشهر مهاجرت کرد و در آنجا سکنی گزیذ و به شغل آزاد پرداخت.
او در طول پیروزی انقللاب همانند سایر امت دلاور منطقه به حمایت از انقلاب و حاکمیت نظام الهی به مبارزه با دشمنان ضد انقلاب وابسته پرداخت و در این زمینه کوشش‌های فراوانی انجام داد تا اینکه در مورخه ۶۴/۴/۳۱ در اثر بمباران شهر پیرانشهر بوسیله هواپیما‌های رژیم صدام کافر به همراه عده‌ای دیگر از مردم بی گناه به شهادت رسید و پیکر پاکش در مزار شهادای نالوس به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید عبداله تبتاج

 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.