سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی مانع از مهاجرت روستاییان می‌شود

استاندار بوشهر گفت:طرح‌های که در مناطق روستایی اجرایی می‌شود در تولید، اشتغال و پایداری مردم روستا تاثیرگذار است و مانع مهاجرت آن‌ها به شهر می‌شود.

عبدالکریم گراوند عصر پنجشنبه در نشست جمع‌بندی دور سوم سفرهای شهرستانی با رویکرد بازدید از طرح های عمرانی، اقتصادی و اشتغال روستایی در ساحل روستای جزیره جنوبی بندر ریگ شهرستان گناوه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، تصریح کرد: حضور در روستا‌ها و همنشین شدن با مردم برکات زیادی برای مدیران دارد.

وی با بیان اینکه در شهرستان گناوه شاهد طرح‌های بسیار خوبی بودیم افزود: اگر مدیران شهرستانی همت کنند با وجود تمامی سختی‌ها می‌توان گام‌های بلندی برداشت.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی یکی از بهترین هزینه‌هایی بود که دولت انجام داد و بسیار تاثیر گذار بوده است.

گراوند یادآور شد: کل مبلغی که در فاز اول پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و اشتغال روستایی پرداخت شد ۱۳۷ میلیارد تومان بوده است.

وی عنوان کرد: طرح‌هایی که در گناوه اجرا شده است بسیار جدید و ابتکاری است و در آن عشق و خلاقیت دیده می‌شد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: پیش از این ما در حوزه دامداری به دنبال پرورش گاو و گوسفند بوده ایم، اما امروز شاهد پرورش آهو و اسب در شهرستان گناوه هستیم.

گراوند ادامه داد: در شهرستان بوشهر وحدت و انسجام وجود دارد ما باید در سایه وحدت و برادری، تمام توان خود را برای حل مشکل اشتغال و تولید به کار بگیریم.

وی تاکید کرد: اکنون هیچ چیز در جامعه اسلامی واجب‌تر از توسعه اشتغال و اقتصاد نیست چرا که شرایط جدید این گونه ایجاب می‌کند.

استاندار بوشهر بیان کرد:من ۴ شهرستان استان بوشهر را سفر کرده ام و پروژه‌های اجرایی را دیده ام، سیستم بانکی در حوزه اشتغال روستایی و عشایری هیچ توجیه‌ای برای ایجاد مانع ندارند.

گراوند، گردشگری را یکی از ظرفیت‌های مهم روستاها و شهرهای استان بوشهر دانست و افزود: باید از این ظرفیت در حوزه اشتغال استفاده شود چراکه رونق توریسم نقش تاثیرگذاری در رونق منطقه دارد.

وی به مشکلات روستاهای ساحلی و تحقق مطالبات روستائیان اشاره کرد و افزود: ساخت اسکله یکی از درخواست‌های روستاهای جزیره شمالی و جنوبی گناوه است که در این زمینه پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/م

هیچ چیز در جامعه اسلامی واجب‌تر از توسعه اشتغال و اقتصاد نیست

برچسب ها: اشتغال ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.