سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحصیل ۶ هزار و ۲۷۵ دانش آموز در مدارس از راه دور مازندران

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به فعالیت ۷۴ مدرسه از راه دور در استان از برتری این مدارس در ۳ سال تحصیلی متوالی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  عسکری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به فعالیت با مجوز ۷۴ مدرسه آموزش از راه دور در استان، گفت: ۴۳ مدرسه پسرانه و ۳۳ مدرسه دخترانه آموزش از راه دور متوسطه اول و دوم در مازندران در مجموع ۶ هزار و ۲۷۵ محصل را زیر پوشش دارد.

وی افزود: از این محصلان، ۲۶ دانش‌آموز معلول جسمی‌حرکتی، ۲۴ نفر از حوزه علمیه، ۳۷۶ نفر کودک کار و ۱۲۴ نفر نیز دانش‌آموز زندانی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تأکید بر اینکه سیاست آموزش‌ و پرورش ایجاد فرصت آموزش برای همه است، به دو مشکل اساسی افرادی که از تحصیل باز می‌مانند اشاره کرد و گفت: این افراد معمولا به دلیل بضاعت مالی و نداشتن فرصت کافی است که امکان حضور در کلاس درس را ندارند.

نیکزاد افزود: مدارس آموزش از راه دور با کاهش هزینه تحصیل به مقدار شهریه ثابت ۶۶ هزار تومان و شهریه هر واحد درسی ۱۷ هزار تومان سعی کرده است مشکل مالی این افراد را حل کند.

وی با بیان اینکه ۷۳ مدرسه آموزش از راه دور مجوز ارائه رشته‌های کاردانش را نیز دارند، گفت: این مدارس برای ارائه گواهی مهارت در ۶ رشته کاردانش مجوز دارند که البته در گذشته ۲ رشته بوده و در دولت تدبیر و امید به ۶ رشته افزایش یافت.

وی گفت: هیچ‌یک از این مدارس حق ندارند در رشته‌ای جز رشته‌هایی که به آنان از وزارتخانه مجوز داده شده است، گواهی مهارت صادر کنند.

وی به توانمندی دانش‌آموزان مدارس آموزش از راه دور اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی گذشته ۲۷ دانش‌آموز این مدارس در مازندران در دانشگاه‌های معتبر کشور پذیرفته شدند.

وی گفت: ۶ دانش‌آموز از شهرستان‌های بابل، آمل و ساری در مسابقات کشوری قرآنی حائز رتبه شدند، ۱۱ نفر در رشته‌های ورزشی قهرمان و نائب قهرمان شدند و اختراع ۸ دانش‌آموز نخبه این مدارس به ثبت رسید.

نیکزاد با تأکید بر اینکه سیاست آموزش‌وپرورش ایجاد فرصت آموزش برای همه است، به دو مشکل اساسی افرادی که از تحصیل بازمی‌مانند اشاره کرد و گفت: این افراد معمولا به دلیل بضاعت مالی و نداشتن فرصت کافی است که امکان حضور در کلاس درس را ندارند و مدارس آموزش از راه دور با کاهش هزینه تحصیل به مقدار شهریه ثابت ۶۶ هزار تومان و شهریه هر واحد درسی ۱۷ هزار تومان سعی کرده است مشکل مالی این افراد را حل کند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش مازندران با بیان اینکه آموزش‌و پرورش با مراجعه به اداره کل زندان‌ها، بهزیستی، حوزه علمیه و اصناف آمار بازماندگان از تحصیل را احصا کرده و درصدد ثبت نام این افراد برمی‌آید، ادامه داد: تمام تلاش ما به‌خصوص برای جذب کودکان لازم‌التعلیم است تا جایی که ۹ مدرسه در سطح استان دارای یک دانش‌آموز و یک معلم است و مدرسه همچنان دایر است.

وی با اشاره به اینکه مدارسی که بالای ۲۰۰ دانش‌آموز دارند که در استان شامل شش مدرسه است و مجوز آموزش از راه دور را دارند، الکترونیکی می‌شوند، ادامه داد: مدارسی که بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دانش‌آموز دارند آموزش را به صورت آفلاین ارائه می‌دهند.

نیکزاد ضمن بیان اینکه در سال گذشته دو مدرسه آموزش ار راه دور از ساری و بهشهر مجوز الکترونیکی شدن را دریافت کرد، گفت: امسال دو مدرسه یکی دخترانه و دیگری پسرانه در شهرستان گلوگاه و یک مدرسه دخترانه در ناحیه دو ساری مجوز الکترونیکی شدن دریافت کردند.
انتهای پیام/آ

فعالیت ۷۴ مدرسه از راه دور در مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.