سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عباسی: "چیریچ" واترپلوی اروپا را به ایران آورده است/ ملی پوشان به خودباوری رسیده‌اند

ملی پوش واترپلو کشورمان گفت: نحوه بازی ورزشکاران اروپا باید وارد ایران می‌شد و چیریچ دقیقا همان کار را کرد.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد عباسی یکی از اعضای تیم ملی واترپلو ایران است که توانست همراه این تیم بعد از ۴۴ سال به مدال برنز آسیا دست پیدا کند. عباسی واترپلو را زیر نظر وحید رضایی آغاز کرد و حالا در سن ۲۴ سالگی از کشور کرواسی پیشنهاد بازی دارد.

عباسی درباره آغاز اردو‌های تیم ملی واترپلو و روحیه بازیکنان پس از کسب مدال آسیایی گفت: روحیه ملی پوشان پس از کسب مدال در اردو‌ها بسیار جالب است. همه آن‌ها از این که توانستند بعد از ۴۴ سال واترپلو را به مدال برسانند و این رشته را در کشور زنده نگه دارند، احساس غرور می‌کنند و ذوق و شوق خاصی دارند. فدراسیون کمک‌های زیادی به تیم ملی کرد. کادر فنی بی نظیر ما که فدراسیون از آن‌ها دعوت به کار کرد باعث شد به چنینی نتایجی دست پیدا کنیم.

او درباره استقبال چند برابری از واترپلو بعد از کسب مدال آسیایی بیان کرد: بعد از کسب مدال آسیا خیلی‌ها به سمت واترپلو آمده اند. یکی از کار‌های جالبی که فدراسیون انجام داده است راه اندازی لیگ زیر ۱۷ سال است. حتی لیگ دسته یک زیر ۱۷ سال داریم. در لیگ دسته یک زیر ۱۷ سال تیم‌ها برای حضور در لیگ برتر رقابت می‌کنند و در لیگ برتر قدرتمندتر‌ها برای قهرمانی مبارزه می‌کنند. من از نزدیک شاهد این رقابت‌ها بوده ام بازی‌ها بسیار جذاب و نزدیک به هم است.

عضو تیم ملی واترپلو با نگاهی به سه سال گذشته و ورود چیریچ به ایران اظهار کرد: از سه سال پیش تمریناتمان را با هدف مدال آسیایی با حضور چیریچ آغاز کردیم. در این مدت، فاصله خود را به قزاقستان و ژاپن کم کردیم و به چین رسیدیم. در بازی‌های آسیایی برای قزاقستان، چین و ژاپن برنامه داشتیم. برد برابر چین اتفاقی نبود. تیم ایران بسیار جوان است و پتانسیل خوبی دارد. این نتایج حاصل غیرت بازیکنان و اجرای دستورات مربیان است.

ملی پوش واترپلو درباره این که آیا تیم ایران توانایی کسب سهمیه المپیک را دارد یا خیر تصریح کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم در مسابقات انتخابی المپیک که سال آینده در ژاپن برگزار می‌شود، نتیجه بگیریم. من معتقدم تیم ملی ایران توانایی کسب سهمیه المپیک را دارد. واترپلوی ایران به دنیا نزدیک شده است. برای کسب سهمیه باید اتفاقاتی بیفتد. بیشتر شدن بازی‌های تدارکاتی، بها دادن به تیم ملی واترپلو، اردو‌های برون مرزی و تقابل با حریفان بزرگ برای واترپلو ایران ضروری است. از فدراسیون گرفته تا تک تک بازیکنان به این خودباوری رسیده اند که می‌توانند و همیشه به دنبال بهترین نتیجه هستند. هیچ چیز دور از دسترس نیست. رضوانی رییس فدراسیون تیم فوق العاده‌ای دارد که زحمات زیادی می‌کشند و اگر زحمت‌های آن‌ها نبود ما امروز مدال آسیا را نداشتیم.

عباسی بیان کرد: واترپلو به مربی خارجی نیاز داشت که فدراسیون برای ما یکی از بهترین‌ها را به ایران آورد. با این شرایط قول می‌دهم ۴ سال دیگر مدال طلای آسیا بر گردن واترپلوی ایران باشد. چیریچ در واترپلو دکترا دارد. او یک مربی موفق، با تجربه و حتی یک آنالیزور فوق العاده است.

بازیکن تیم سایپا درباره این موضوع که با توجه به پیشنهادی که از یکی از باشگاه‌های کرواسی دارد امسال در چه تیمی بازی می‌کند بیان کرد: بعد از بازی‌های آسیایی پیشنهادی از کشور کرواسی برای حضور در تیم "زادار" داشتم، اما با این تیم به توافق نرسیدیم. سال گذشته در لیگ، برای دانشگاه آزاد بازی می‌کردم، اما امسال با توجه به توافقاتی که با تیم سایپا داشتم به این باشگاه پیوستم. تمام تلاشم را می‌کنم تا بتوانم پیشنهادات جدیدی داشته باشم. لیگ ایران باید بعد از بازی‌های آسیایی شاهد رفت و آمد بازیکنان خارجی باشد و بازیکنان ایرانی هم در لیگ‌های دنیا بازی کنند. 2 سال پیش دروازه بان تیم سایپا اهل کرواسی بود. این اتفاقات باید تکرار شود، اما شرایط بسیارسخت شده است. باید شرایطی فراهم شود تا سطح واترپلوی اروپا وارد ایران شود این دقیقا همان کاری است که چیریچ در ایران انجام داده است.

او اضافه کرد: حامی های مالی باید بیایند و ببینند واترپلو چه رشته جذاب، دوست داشتنی، سنگین و سختی است. هر چه سرمایه گذاری بیشتر شود تعداد مخاطبان این رشته نیز افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

اظهارات عباسی درباره واترپلو

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.