سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اتاق مشترک ایران و کره جنولی مطرح کرد؛

پیشنهاد تشکیل صندوق مشترک برای تهاتر کالای ایران و کره جنوبی

تنهایی پیشنهادی جهت تشکیل یک صندوق مشترک برای تهاتری کالا برای روابط اقتصادی ایران و کره جنوبی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  حسین تنهایی در سمینار مشترک فرصت های اقتصادی ایران و کره جنوبی اظهار کرد: در سال 2013 میلادی، صادرات نفت خام به کره جنوبی هشت میلیارد دلار بود و کره جنوبی چهار میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرد.

وی ادامه داد: کره جنوبی سومین شریک اقتصادی ایران بعد از چین و امارات است و با توجه به اینکه بسیاری از کالاهایی که ما از امارات وارد می کنیم در کشورهای دیگر تولید شده است، می‌توان گفت کره جنوبی دومین شریک تجاری ماست.

تنهایی اظهار کرد: کالاهای ساخت کره جنوبی مانند لوازم خانگی و خودرو که وارد ایران می شود معمولا مصرفی است، بنابراین مردم ایران نسبت به کالاهای این کشور آشنایی کامل دارند اما کالای صادراتی ایران به کره جنوبی مانند نفت و پتروشیمی، زیربنایی است. بنابراین مردم کره از محصولات وارداتی از ایران شناخت کافی ندارند.

این مقام مسئول مراودات مالی و حمل و نقل را 2 موضوع اصلی همکاری های اقتصادی بیان کرد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی با اشاره به اینکه ووری‌بانک کره برای تهاتر با ایران همکاری نکرد، گفت: پیشنهاد می‌شود یک صندوق بین بانک مرکزی ایران و کره جنوبی تشکیل شود تا مراودات تجاری بین دو کشور آسان‌تر انجام شود.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.