سلطانی گفت: سیاست هایی همچون پیمان سپاری ارزی و محدودیت تجارت خارجی آسیب زننده به شبکه مویرگی صادرات کشور است.

پیمان سپاری ارزی و محدودیت تجارت خارجی به صادرات کشور آسیب می زندبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پدرام سلطانی نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی ایران در سمینار مشترک فرصت های اقتصادی ایران و کره جنوبی تصریح کرد: سیاست هایی همچون پیمان سپاری ارزی و محدودیت تجارت خارجی آسیب زننده به شبکه مویرگی صادرات کشور است و هر سیاستی که به این شبکه لطمه بزند به صلاح اقتصاد ما نیست.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی از دولت و بانک مرکزی انتظار دارد که از شبکه تعاملات مویرگی تجارت خارجی مراقبت کند گفت: ما در حال گذراندن دوران سختی در اقتصاد کشور هستیم و رویکرد دولت فعلی آمریکا نه فقط تهدیدی برای ثبات اقتصادی ما بلکه هشداری جدی به همه کشورهای دنیاست.

سلطانی تصریح کرد: فعالان اقتصادی اروپایی اذعان دارند در برابر سیاست های فراسرزمینی آمریکا ضعیف و آسیب پذیرند و مسیری که اروپا در حال بنیانگذاری آن است (سازوکار مالی اروپا) جایگزین (آلترناتیو) در برابر دلار آمریکا برای داشتن ابزار جلوگیری از فشار آن است.

این مقام مسئول اظهار کرد: امروز آمریکا از جهانی شدن طفره می رود؛ زیرا منافع کشورها و اقتصادهای نوظهور از کشورهای توسعه یافته بیشتر شده است.

وی یادآورشد: شبکه های شرکت های کوچک و متوسط ایران و کره جنوبی می توانند در چارچوب این سازوکار مالی با یکدیگر همکاری داشته باشند.

سلطانی در پایان گفت: تحریم ها، لطمه های زیادی به اقتصاد ما وارد کرده اما این مزیت را داشته است که بتوانیم کار در فضای بی ثبات و پر چالش را فرا گیریم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار