سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محموله کمک‌های بهزیستی در راه مناطق زلزله زده

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از ارسال محموله کمک‌های بهزیستی به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، امید قادری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ظهر امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: محموله کمکی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه به شهرستان‌های زلزله زده سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب، دالاهو و ثلاث باباجانی شامل پتو، اقلام خوراکی، اقلام گرمایشی و وسایل ضروری به ارزش ۱۲۷ میلیون تومان ارسال شده است.

وی گفت: علاوه بر ارسال محموله کمکی به این مناطق، بهزیستی محوریت انجام مداخلات روانی-اجتماعی آسیب دیدگان در مناطق زلزله زده را با استفاده از پرفیت نیروهای محب و اورژانس اجتماعی بر عهده دارد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه استرس‌های پس از حادثه و اضطراب‌های ناشی از آن مقوله جدی است، افزود: در این رابطه اداره کل بهزیستی استان ۹ تیم اورژانس اجتماعی و ۲۸ تیم محب را به منظور انجام مداخلات و حمایت های روانی به این مناطق اعزام کرده است.

وی بیان کرد: دو مرکز تخصصی روانشناسی ویژه مناطق زلزله زده توسط بهزیستی در شهرستان های سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی راه اندازی شده که در این مراکز خدمات روانشناسی و درمانی به آسیب دیدگان به صورت رایگان ارائه می شود.

وی از مردم مناطق زلزله زده خواست که در صورت مشاهده هرگونه علائم افسردگی، اضطراب، استرس های پس از حادثه، افکار خودکشی در بین خود و اطرافیان برای دریافت خدمات تخصصی روانی-اجتماعی به مراکز بهزیستی مراجعه کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه همچنین از رایگان کردن شهریه مهدهای کودک برای ۱۰ شهرستان زلزله زده استان خبر داد و گفت: بیش از ۲ هزار کودک در این مناطق در مهدهای تحت نظارت بهزیستی خدمات رایگان دریافت می کنند.

قادری به اعزام تیم های ارزیاب از سوی بهزیستی برای بررسی موضوع مسکن مددجویان تحت پوشش اشاره داشت و گفت: چنانچه در زلزله ۵ آذرماه منازل مسکونی مددجویان دچار آسیب شده باشد و نیازمند تعمیر و بازسازی باشد بهزیستی به کمک مددجویان خواهد آمد.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون یک هزار و ۱۷۵ واحد مسکونی تخریب شده مددجویان تحت پوشش بازسازی و به آنها تحویل شده و تاکنون ۵۰ درصد مددجویان خانه های خود را تحویل گرفته اند.

 

انتهای  پیام/ز

اعزام تیم های ارزیاب از سوی بهزیستی برای بررسی موضوع مسکن مددجویان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.