سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معدوم سازی بیش از ۲۸ تن مواد خام دامی غیر قابل مصرف در کرمان

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۲۸ هزار کیلوگرم انواع مواد خام دامی ناسالم ضبط و معدوم شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حسین رشیدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان با اعلام اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۸ هزار کیلوگرم انواع مواد خام دامی ناسالم ضبط و معدوم شدند گفت: بازرسین بهداشتی دامپزشکی استان کرمان با جدیت تمام با توزیع هرنوع فرآورده خام دامی غیربهداشتی از جمله گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ و... برخورد می‌نمایند.

وی از جمله مواردی که بازرسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی با آن برخورد می‌کنند را عدم رعایت موازین بهداشتی در محل عرضه، نگهداری و عرضه قطعات خرد شده مرغ و گوشت چرخ کرده بدون بسته بندی و تاریخ تولید مشخص، عرضه گوشت قرمز و مرغ بدون لیبل و بسته بندی مناسب، نگه داری مرغ و ماهی در یخچال مشترک، نداشتن کارت بهداشتی پرسنل، استفاده از فرآورد‌های خام دامی بدون بسته بندی و فاکتور خرید معتبر در رستوران‌ها، نبودن یخچال و فریزر صنعتی جهت تامین برودت لازم (۴-۰ درجه برای یخچال و ۱۸- برای فریزر)، عرضه ماهی خارج از پودر یخ، فروش بصورت دستفروشی و غیربهداشتی، نگه داری فرآورد‌های خام و پخته شده در یخچال‌های مشترک در رستوران‌ها و... بیان کرد.

 رشیدی در ادامه ضمن اشاره به سند امنیت غذایی استان که توسط دامپزشکی و در ۳ جلد مجزا تدوین شده است گفت: شرح وظایف بهداشتی دامپزشکی در کلیه مراحل نظارت از مزرعه تا سفره، در خصوص هر یک از فرآورد‌های مذکور به تفکیک و با توضیح الزامات مربوطه بیان گردیده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اعلام جدیت دامپزشکی در تضمین امنیت غذایی جامعه و برخورد جدی با سودجویانی که بصورت غیر قانونی قصد دور زدن قوانین و دستور العمل‌ها را دارند افزود: در این خصوص ۵۸ مورد به مراجع قضایی معرفی گردیده اند.

وی در پایان به نقش شهروندان در همکاری با مجموعه دامپزشکی استان در راستای ارتقای سطح بهداشت مراکز عرضه اشاره کرد و از مردم خواست که در صورت مشاهده هر گونه تخلف در مراکز عرضه فرآورده‌های خامی دام و طیور مراتب را از طریق شماره ۴ رقمی ۱۵۱۲و یا سامانه پیامک ۳۰۰۰۲۳۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی اطلاع دهند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.

انتهای پیام/ی

جمع آوری محصولات فاسد خام دامی در سطح استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.