سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور پروانه کار برای 13 نفر تبعه بیگانه در اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: طی سال جاری برای 13 نفر از اتباع بیگانه در استان اردبیل مجوز کار صادر شده و پرونده 11 نفر دیگر در دست بررسی می باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قاسم رحیمی،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: در سال جاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اقدام به صدور پروانه کار برای 13 نفر از اتباع خارجی کرده است.

وی تصریح کرد: عمده هدف از صدور مجوز کار برای اتباع خارجی استفاده از تخصص آنها برای آموزش وجایگزینی بعدی افراد ایرانی می باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اینکه موافقت با صدور روادید ورود با حق کار برای کلیه اتباع خارجی در مراکز استان ها توسط ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می گیرد گفت: طبق ماده 121 اشتغال اتباع خارجی، اتباع بیگانه نمی توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر آنکه اولاد ایرانی یا روادید ورود با حق کار داشته باشند و ثانیا مطابق قوانین و آیین نامه های مربوطه پروانه کار دریافت دارند.

رحیمی با اشاره به اینکه در سال جاری یک نفر تبعه بیگانه به صورت غیرمجاز در واحدهای تولیدی استان بکارگیری شده بود شناسایی شد، تاکید کرد: طبق  ماده 181 قانون اشتغال اتباع بیگانه، آن دسته از کارفرمایانی که اتباع  بیگانه که فاقد پروانه کار هستند و یا مدت تبعه خارجی که پروانه کار آنها منقضی شده را به کار گمارند و یا اتباع بیگانه را غیر از آنچه در پروانه کار آنها قید شده به کار دیگری گمارند و یا در مواردی که رابطه کاری و استخدامی تبعه بیگانه با کارفرما قطع شود، خاطی به مجازات حبس از 91 روز تا 180روز و همچنین جرایم نقدی محکوم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اکثر این افراد به ترتیب تبعه های کشور چین، آذربایجان و ترکیه می باشند، تصریح کرد: پرونده 11 نفر از اتباع بیگانه دیگر جهت فعالیت و صدور پروانه کار نیز در دست بررسی و اقدام می باشد.

انتهای پیام/ح

صدور پروانه کار برای اتباع خارجی در اردبیل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.