سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیابان زدایی ۵۷۰ هکتار از اراضی طبیعی دیلم

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم گفت: طرح‌های بیابان‌زدایی و مدیریت روان آب در ۵۷۰ هکتار از اراضی شهرستان دیلم اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامحسین آقاجری افزود: پروژه ذخیره باران در قالب طرح بیابان‌زدایی و بهبود و اصلاح مراتع در ۵۷۰ هکتار از زمین‌های ملی این شهرستان در نیمه نخست امسال اجرا شد.

وی همچنین با اشاره به حضور عشایر در مراتع شهرستان دیلم افزود: هرساله اواخر فصل پاییز مراتع شهرستان دیلم میزبان عشایر کوچ‌روست و بیشتر در دو منطقه چهارراه بی بی حکیمه و دهک مستقر می‌شوند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم بیان کرد: پارسال پروژه ۴۵ هکتاری هلالی آبگیر با هدف ذخیره باران و تقویت سفره‌های زیرزمینی همراه با بذرکاری از گونه‌های کنار و لگجی در مراتع چهارراه بی بی حکیمه اجرا شد.

آقاجری با اشاره به اختصاص ۲۸ میلیارد ریال برای اجرای مهار روان‌آب‌ها خاطر نشان کرد: امسال پروژه ۵۰۰ هکتاری چاله‌های فلسی شکل با هدف مهار روان آب‌ها و ذخیره باران با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال در مراتع دهک دیلم اجرا می‌شود.

وی بااشاره به تهیه طرح‌های مرتع‌داری گفت: تاکنون ۸ طرح مرتع‌داری تهیه و برای تایید نهایی به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر ارسال شده است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم به بخش ممیزی، استعدادیابی و واگذاری اشاره کرد و افزود: در شش ماه نخست امسال ۹۷۸ پرونده برای واگذاری به اجرای طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی تشکیل شد که در مجموع ۵۴ هکتار از اراضی ملی شهرستان برای این امر استعداد یابی شد.

آقاجری بیان کرد: ۲۷۵ مورد استعلام از دستگاه‌های مختلف نظیر جهاد کشاورزی، ثبت اسناد و املاک، آب و گاز و برق همچنین دفاتر اسناد رسمی پاسخ داده شده است.

وی یادآور شد: مدیریت روان آب به وسعت ۱۱۹ هکتار در محدوده سیاهمکان و به مساحت ۴۵۰ هکتار در منطقه بیدو با هدف جمع آوری باران، جلوگیری از فرسایش خاک، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، فراهم شدن شرایط مناسب برای احیای عرصه منابع طبیعی تجدید شونده، کنترل سیلاب، اصلاح مراتع و افزایش رطوبت خاک اجرا شده است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم بیان کرد: در منطقه بیدو ۶۱ هزار و ۵۰۰ سازه هلالی ایجاد شده است.

انتهای پیام/م

اجرای پروژه هلالی ابگیر در دیلم

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.