سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پلمب ۹واحد متخلف عرضه فرآورده‌های خام دامی در سیرجان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان از معدوم شدن بیش از ۳۵۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و غیر قابل مصرف و پلمب ۹ واحد متخلف عرضه فرآورده‌های خام دامی درسیرجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،علیرضا زینلی پور رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان گفت: طی یک ماهه گذشته با پیگیری بازرسان نظارت بر بهداشت فرآورده‌های خام دامی سیرجان طی ۶۰۰ مورد بازدید از واحد‌های تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح شهر سیرجان بیش از ۳۵۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی، فاسد و غیر قابل مصرف ضبط و معدوم گردید و ۹ واحد متخلف پلمب و پرونده آن‌ها  به مرجع قضایی ارسال شد.

وی افزود: به منظور رفع معضلات بهداشتی به چندین واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی در سیرجان ۷ مورد اخطاریه نیز داده شد.

 زینلی پور به شهروندان سیرجانی گفت: فرآورده‌های خام دامی (نظیر ماهی، میگو، تخم مرغ، گوشت و ..) که به شکل غیربهداشتی وغیرمجاز در کنار معابر و جاده‌ها به فروش می‌رسد به هیچ وجه مورد تایید دامپزشکی نیست و سلامت مصرف کنندگان آن را به شدت تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: مردم گوشت قرمز؛ مرغ و تخم مرغ و سایر فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را حتما از مراکز معتبر و مجاز که تحت نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی می‌باشند، تهیه کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی سیرجان گفت: از شهروندان سیرجانی تقاضا داریم که برای حفظ سلامت خود و خانواده از خرید ماهی و میگو که در مجاورت یخ نگهداری نمی‌شود و یا توسط افراد دوره گرد عرضه می‌شود، خودداری کنند و موارد مشکوک را به شماره تلفن‌های ۴۲۲۵۰۳۶ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ی

از خرید ماهی و میگو از افراد دوره گرد خودداری کنید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.