سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی مناقشه مسکو و کی‌یف، یک هواپیمای جاسوسی آمریکا راهی سواحل کریمه شد

رسانه‌های اوکراین گزارش دادند یک روز پس از حادثه دریایی که میان اوکراین و روسیه در تنگه کرچ روی داد، یک هواپیمای نظامی بدون سرنشین آمریکا به سمت شبه‌جزیره کریمه به پرواز درآمد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه‌های اوکراین روز دوشنبه گزارش دادند یک روز پس از حادثه دریایی که میان اوکراین و روسیه در تنگه کرچ در حدفاصل دریای آزوف و دریای سیاه روی داد، یک هواپیمای نظامی بدون سرنشین آمریکا به سمت شبه جزیره کریمه به پرواز درآمد.

بر اساس این گزارش، پایگاه اینترنتی اوکراینسکی میلیتارنی پورتال روز دوشنبه نوشت یک هواپیمای جاسوسی راهبردی RC-۱۳۵V متعلق به نیروی هوایی آمریکا از پایگاه خود در خلیج سودا در جزیره کرت به پرواز درآمد و مسیر دریای سیاه را در پیش گرفت.

مرکز دیده بانی نیز که تردد هواپیما‌ها را رصد می‌کند، تصاویر راداری را منتشر کرد که مسیر حرکت این هواپیما را نشان می‌دهد.

پایگاه اینترنتی اوکراینی نوشت هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز بلغارستان و دریای سیاه پرواز کرد و مسیر حرکت خود را به سمت شبه جزیره کریمه ادامه داد.

پرواز این هواپیمای جاسوسی آمریکا در منطقه در شرایطی صورت گرفت که تنش‌ها میان روسیه و اوکراین به علت اتفاقی که در تنگه کرچ میان نیرو‌های دریایی دو کشور روی داد، به شدت افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سه کشتی نیروی دریایی اوکراین صبح روز یکشنبه مرز‌های دریایی روسیه را نقض کردند و بدون توجه به دستوراتی که مرزبانان صادر کرده بودند، دست به حرکات خطرناک زدند. مقامات شبه جزیره کریمه این سه کشتی اوکراینی را به نقض مواد نوزده و بیست و یک کنوانسیون بین المللی حقوق دریا‌ها وابسته به سازمان ملل متحد متهم کردند. اقدامات خطرناک این سه کشتی نیرو‌های مرزی روسیه را بر آن داشت تا با توسل به سلاح آن‌ها را متوقف کنند. در این حادثه سه نظامی اوکراینی زخمی شدند. این سه نظامی اوکراینی بلافاصله مورد مداوا قرار گرفتند و شرایطشان وخیم نیست.

روسیه اقدامات سه کشتی اوکراینی را تحریک آمیز توصیف کرده و برای پیگیری نقض مرز‌های ملی خود توسط این کشتی‌ها یک پرونده کیفری باز کرده است. شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز به درخواست مسکو روز دوشنبه ساعت هفده به وقت پاریس تشکیل جلسه خواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.