سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس انجمن بین‌المللی زیرساخت‌های آبی:

ایران عضو فعال در کمیسیون ناوبری دریایی و محیط زیست دریایی است

گیریت وان کاپلن گفت: ایران تنها عضو موثر در انجمن‌های بین المللی زیرساخت‌های آبی در منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گیریت وان کاپلن رئیس انجمن بین‌المللی زیرساخت‌های آبی در سیزدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی با بیان اینکه هم اکنون ایران به عنوان عضو فعال در چهار کمیسیون از جمله کمیسیون ناوبری دریایی و محیط زیست دریایی دارای نماینده فعال در پیانک است، اظهار کرد: ایران از زمان عضویت در انجمن جهانی زیرساخت‌های آبی فعالیت و همکاری قابل توجهی در بخش ارائه مقاله داشته است و تنها عضو موثر پیانک در منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: همکاری‌های سازمان جهانی دریانوردی و سازمان بنادر و دریانوردی در یک راستا و در یک جهت است و به منظور تبادل اطلاعات و انتقال تجارب، دانش و فناوری نقش موثری دارد.

گیریت وان کاپلن افزود: دبیرخانه دائمی همایش از سال 2010 به طور رسمی به عنوان عضو واجد شرایط پیانک انتخاب شده است.

رئیس انجمن بین‌المللی زیرساخت‌های آبی با بیان اینکه پیانک یکی از قدیمی ترین سازمان‌های دریایی به شمار می‌رود، افزود: از سال 1885 میلادی پیانک تأسیس شده و مسئولیت ارائه مشاوره جهت استانداردها در زمینه ترافیک آبراه‌های قابل کشتیرانی دارد.

وی در پایان گفت: فعالیت‌ها و برنامه‌های همایش بین المللی آیکوپمپ در ایران به اهداف پیانک بسیار نزدیک است و تبادل نظر همچنین ارائه دستاوردهای فنی در زمینه مهندسی مدیریت سواحل در این همایش فرصت‌های تازه‌ای را در حوزه زیرساخت‌های دریایی و حمل و نقل دریایی فراهم کرده است.

در این همایش از اطلس مشخصه‌های دریایی و نرم افزار فارسی شبیه ساز دینامیک دریا در دو نسخه رونمایی شد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.