سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ممنوعیت جانمایی و بهره برداری از هرگونه کانکس در محور ارتباطی جیرفت به ساردوئیه

رئیس دادگاه عمومی بخش ساردوئیه گفت: با دستور مقام قضایی هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در حریم محور جیرفت ساردوئیه تخریب و کانکس های غیر مجاز جمع آوری می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، آیت قیصری رئیس دادگاه عمومی بخش ساردوئیه گفت:با توجه به اهميت حفظ و حراست از حريم راه‌ ها و جلوگيری از تغيير کاربری‌ های غيرمجاز و با استناد به تبصره يک ذيل ماده ۶ اصلاح قانون ايمني راه و راه‌ آهن، دستورات لازم برای تخريب ساخت‌ و سازهای غيرمجاز و جمع آوری کانکس های غیر مجازدر حاشيه محور دلفارد – ساردوئیه به اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای داده شده است .

وی افزود: ساخت هر گونه رستوران، مغازه، آلاچیق، کارواش، باسکول و مصالح فروشی ، کانکس و هر گونه احداث بنا بدون دریافت مجوز قانونی و استعلام از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان در حریم راه ممنوع است .

قیصری تصریح کرد: راهداری با استناد به ماده 17 قانون اصلاح ایمنی راه ها مصوب 1379 موظف است تا به کمک دستگاه های عملیاتی و اجرایی و با استفاده از ادوات مکانیکی و راهداری، این ساخت و سازهای غیرمجاز را تخریب کند.

وی با بیان اینکه ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه ها یکی از عوامل تاثیر گذار در بروز سوانح و تلفات انسانی حاصل از تصادفات رانندگی محسوب می شود گفت: جلوگیری از این ساخت و سازها زمینه ساز سلامتی و ایمنی عبور و مرور در محورهای ارتباطی است .

قیصری اظهار کرد: هر مرجعی مجاز نیست اقدام به صدور مجوزبرای احداث تاسیسات در حریم راه ها نماید، چرا که منجر به کاهش ایمنی تردد درجاده‌ها شده و برای کاربران جاده‌ای ، سوانح خطرناکی را در پی خواهد داشت.

وی انجام هرگونه ساخت و ساز و ایجاد تاسیسات در حریم راه را منوط به کسب مجوز از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان دانست و از اداره حقوقی این اداره کل خواست با جدیت و توجه به دستورات قضایی نسبت به برخورد با تخلف های احتمالی و صورت گرفته اقدام کنند.

رئیس دادگاه عمومی بخش ساردوئیه به افراد متخلف هشدار داد ،گذاشتن و بهره برداری از هرگونه کانکس و جانمایی در حریم راه در محور دلفارد ساردوئیه و در دیگر از راه های حوزه استحفاظی این بخش ممنوع است و با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.


انتهای پیام /س

 

ایجاد تاسیسات در حریم راه را منوط به کسب مجوز از اداره کل راهداری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.