سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل سازمان بنادر مطرح کرد؛

اثبات حقانیت ایران در عالی‌ترین مرجع دریایی جهان

راستاد اثبات حقانیت ایران در عالی‌ترین مرجع دریایی جهان در رابطه با تحریم‌های یک جانبه و قانون شکنی به صنعت کشتیرانی را از مهم‌ترین رویدادهای دریایی در چند ماه گذشته دانست.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در سیزدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی با بیان اینکه بخش دریایی ایران نقش بسیار تأثیرگذاری در سطح منطقه دارد، گفت: اثبات حقانیت ایران در عالی‌ترین مرجع دریایی جهان در رابطه با تحریم‌های یک جانبه و قانون شکنی به صنعت کشتیرانی از مهم‌ترین رویدادهای دریایی در چند ماه گذشته به شمار می‌رود.

وی افزود: خوشبختانه ایران توانست در اجلاس جهانی دریانوردی حمایت قاطع تمامی کشورهای عضو آی‌مو را در خصوص تحریم‌ها به دست بیاورد و پیگیری‌های ما برای رفع تحریم‌های دریایی همچنان ادامه دارد و ما می‌توانیم در عرصه بندری در این خصوص موفق باشیم.

راستاد با بیان اینکه خوشبختانه در زمینه مهندسی دریایی و احداث سازه‌های دریایی جزو کشورهای خودکفا محسوب می‌شویم گفت: هیچ پروژه توسعه دریایی وجود ندارد که توسط محققان ایرانی طراحی نشود و ما در تمامی پروژه‌های دریایی به تخصص کامل دست پیدا کرده‌ایم.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی از شروع ساخت مرحله سوم پایانه کانتینری بندر شهید رجایی از اوایل امسال خبر داد و گفت: 1400 متر اسکله و 100 هکتار محوطه ساخته شده و ظرفیت کانتینری ما به 8 میلیون PRU رسیده است.

وی همچنین از توسعه دریایی بندر چابهار خبر داد و افزود: ظرفیت این بندر از 2 میلیون تن به 8 میلیون تن در سال رسیده است و قابلیت پذیرش و پهلوگیری کشتی‌های بزرگ را دارد.

راستاد با بیان اینکه در عرصه مهندسی دریایی پروژه‌های بسیار بزرگی توسط شرکت‌های پیمانکار در حال احداث و مطالعه است، گفت:‌ مهندسی دریایی ما با چالش‌های بزرگی مواجه شده اما خوشبختانه ما با وجود این چالش‌ها روند مناسبی را در صنعت کشتیرانی داریم.

وی گفت: استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌ها و ساخت کشتی‌های بزرگ کانتینر بر و همچنین افزایش ظرفیت‌های بارگیری‌ ما به 2هزار PEU و همچنین قابلیت پذیرش کشتی‌های بزرگ از مهمترین پروژه‌ها و برنامه‌هایی است که در این حوزه به آن رسیده‌ایم.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی یادآوری کرد: توسعه بندر شهید رجایی اولویت اصلی ماست و با وجود آنکه با چالش‌هایی در حوزه مهندسی دریایی مواجه هستیم اما با استفاده از نیرو و تخصص مهندسان ایران توانسته‌ایم در این بخش موفق باشیم.

راستاد با بیان اینکه صنعت کشتیرانی با چالش‌های بسیار زیادی روبروست گفت: ایران باید از طریق کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای بتواند در این صنعت فعالیت‌های خود را ادامه دهد.

وی به اقدامات زیربنایی و مهم سازمان بنادر در حوزه مهندسی سواحل به ویژه مکران اشاره کرد و افزود: خوشبختانه توانسته‌ایم با مدیریت یک پارچه در زمینه پروژه‌های اجرایی فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای را در راستای توسعه سواحل مکران انجام دهیم.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی توضیح داد: توسعه بندر چابهار، ساخت 15 موج‌شکن در طول سواحل مکران، از مهم‌ترین این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

راستاد تاکید کرد:‌ توسعه بندر جاسک و استقرار دستگاه‌های موج نگار و هشدار سونامی از مهمترین پروژه‌هایی است که امسال احداث می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح مدیریت یک پارچه ساحلی در وهله اول برای استان هرمزگان بوده است،گفت: این طرح بخش عمده‌ای از سواحل مکران را پوشش می‌دهد و ما در آینده نزدیک سعی خواهیم کرد این طرح را در تمامی بخش‌های ساحلی کشور استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ایران خودکفا در مهندسی دریایی و احداث سازه‌های دریایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.