سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشرف غنی:

جنگ داخلی طالبان، زمینه را برای حضور خارجی ها مساعد ساخته است/ خواستار مذاکرات بدون قید و شرطیم نه صلح بدون قید و شرط

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان ضمن تاکید بر تقویت عملیات های تهاجمی ارتش اعلام کرد که طالبان زمینه را برای حضور نظامیان خارجی مساعد کرده است.

 

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور افغانستان در نشستی با مقامات امنیتی و نظامی این کشور در خصوص حمله های اخیر تروریستی افزود که این حملات مخصوصا حمله به محفل علما نشان داد که هیچ حد و مرزی از سوی مخالفین رعایت نمی شود.

اشرف غنی تصریح کرد: مسئولیت این جنایت به دوش کسانی است که فرهنگ انتحار را ترویج کرده اند؛ مراکز انتحار در کشور همسایه است و طالبان با نشر اعلامیه نمی توانند از این مسئولیت فرار کنند. وی افزود: اگر طالبان واقعا می خواهند بحیث افغان تبارز کنند، باید به صلح بپیوندند.

رئیس جمهور افغانستان از نقش برجسته نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور در سال های اخیر تقدیر کرد و گفت: حماسه ای را که شما خلق کرده اید باید با مردم شریک شود. شما در عمل از هیچگونه قربانی دریغ نکرده اید که این نشان دهنده روحیه وطن دوستی، عزم، اراده و ایثارتان است.

محمد اشرف غنی با تاکید بر اینکه اصلاحات در قوای امنیتی و دفاعی عملی می گردد گفت: در مقایسه با چهار سال گذشته، نیروهای امنیتی و دفاعی ما، منسجم، قوی و هماهنگ شده اند. وی افزود که قوای هوایی ما در حال سه برابر شدن است و کماندوها دو برابر شده اند و هر روز اکمال و تجهیزاتشان بیشتر می گردد.

رئیس جمهور افغانستان بیان داشت: زمستان باید فصل تجدید قوا باشد، کماندوها متحرک گردند و به وظیفه اصلی شان که وارد کردن ضربات به دشمن است عمل نمایند. وی افزود که کماندوها در حالت تعرضی قرار گیرند و منحیث مشت کوبنده علیه دشمن انجام وظیفه نمایند.

رئیس جمهور افغانستان خاطرنشان کرد که ارتش باید متحرک باشد و مراکز نظامی به بیزهای متحرک مبدل شوند و از قطعات امنیت ملی و خیزش های مردمی نیز در نقاط مختلف استفاده شود تا خلاء امنیتی به وجود نیاید.

وی ضمن تقدیر از عملیات موفقانه ارتش در جاغوری و مالستان گفت: صلح خواست مردم و یک مسئولیت اخلاقی است و حکومت خواستار مذاکرات بدون قید و شرط است، نه صلح بدون قید و شرط.

وی افزود: ما صلحی را می خواهیم که پایدار باشد و منافع کلان ملی در آن در نظر گرفته شود.

رئیس جمهور افغانستان گفت: طالبان یک بخش جنگ هستند و این بُعد داخلی زمینه را برای ابعاد خارجی مساعد ساخته است. مبارزه با تروریسم و اقتصاد جرمی وظیفه اساسی و مهم ما می باشد.

محمد اشرف غنی از نقش فعال نیروهای امنیتی و دفاعی در انتخابات و همکاری ماموریت حمایت قاطع تشکر کرد و خطاب به نیروهای امنیتی این کشور گفت: شما به عنوان محافظان دموکراسی عمل کردید و در انتخابات آینده نیز به همین شیوه مسلکی، وظیفه ملی تان را انجام دهید.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.