سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود حدود ۱۰۵ هزار مهاجر غیرقانونی به اروپا در سال جاری میلادی

بنابر اعلام سازمان بین‌المللی مهاجرت، از ابتدای امسال حدود ۱۰۵ هزار مهاجر غیرقانونی از راه دریا وارد اروپا شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد از آغاز امسال تا هجدهم نوامبر در مجموع 104 هزار و 506 مهاجر و پناهجو از راه دریا وارد اروپا شده‌اند. این پنجمین سال متوالی است که شمار مهاجران و پناهجویانی که به صورت غیرقانونی وارد اروپا می‌شوند از مرز صد هزار نفر فراتر می‌رود.

طی چهل و پنج هفته نخست سال 2018، پنجاه هزار و 962 نفر از راه دریا وارد اسپانیا شدند که این تعداد حدود نیمی از افرادی را تشکیل می‌دهند که از راه دریا وارد اروپا شده‌اند. در واقع اسپانیا در سال 2018 محل ورود بیشترین تعداد مهاجر غیرقانونی در مقایسه با سال‌های 2015 تا 2017 بود.

اما همه تلاش های صورت گرفته برای عبور از مدیترانه و ورود به خاک اروپا بی خطر نبود و مدیترانه همچنان مسیری مرگبار برای مهاجران است. سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد با توجه به آغاز فصل سرما سفر دریایی به اروپا به شدت مرگبار شده است.

گزارش این سازمان در مورد مهاجران کشته شده در دریا از جان باختن دو هزار و هفتاد و پنج نفر در یکی از مسیرها در دریای مدیترانه در سال 2018 حکایت دارد.

به تازگی دستکم نه نفر در غرب مدیترانه جان خود را از دست دادند. ژوئل میلمان، سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد روز دوشنه نوزدهم نوامبر یک پسربچه، تنها بازمانده این گروه در سواحل کادیکس اسپانیا پیدا شد. وی افزود شرایط بد آب و هوایی و همچنین نبود آب و غذا موجب مرگ بسیاری از افراد در طول این سفر می شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.