بر اساس سیاست ضدمهاجرتی جدید آمریکا، مهاجرانی که درخواست پناهندگی این کشور را می‌دهند، تا زمان بررسی پرونده‌هایشان باید در مکزیک بمانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن پست روز گذشته (چهارشنبه) فاش کرد که بر اساس سیاست جدید دولت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا مهاجرانی که از این پس درخواست پناهندگی آمریکا را بدهند، تا زمانی که درخواست آنها مورد بررسی قرار بگیرد باید در خاک مکزیک منتظر بمانند.

بر اساس گزارش های وزارت امنیت داخلی آمریکا که واشنگتن پست به آنها دسترسی پیدا کرد، در سیاست جدید دولت ترامپ که به آن لقب «در مکزیک بمان» را داده‌اند، پناهجویان باید تا زمان بررسی شدن درخواست پناهندگی شان برای آمریکا در خاک مکزیک بمانند.

دو مقام آگاه در وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کردند این سیاست جدید از روز جمعه (فردا) اجرایی می شود. پیش از این مهاجرانی که درخواست پناهندگی خود را برای آمریکا ارائه می کردند، می توانستند تا زمان بررسی پرونده شان در آمریکا بمانند. یک مقام مکزیکی روز گذشته اعلام کرد قوانین مکزیک اجازه نمی دهد پناهجویانی که درخواست پناهندگی دیگر کشورها را داده اند، در مکزیک بمانند.

کاخ سفید و وزارت امنیت داخلی آمریکا به درخواستها برای پاسخگویی به این مسئله واکنشی نشان ندادند.

این در حالی است که سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد: وزارت امنیت میهن این برنامه را از این هفته اجرایی نخواهد کرد. رئیس جمهور اعلام کرده است که این تصمیمات برای محافظت از کشور و مقابله با سیل مهاجران غیرقانونی در مرزها اتخاذ شده است.

این اخبار در حالی منتشر شده است که گروهی هزار نفره از کاروان پناهجویان آمریکای مرکزی از طریق مکزک راه آمریکا را در پیش گرفته اند. بسیاری از آنها از خشونت های موجود در کشورهای خود گریخته اند و می خواهند به آمریکا پناه ببرند.

ترامپ هفته گذشته هم فرمان ممنوعیت ورود کاروان پناهجویان از مرز جنوبی کشور را امضا کرد. در متن این فرمان آمده است: «آنها در قالب گروه های عظیم و سازمان یافته از مکزیک می آیند و قصد دارند به صورت غیرقانونی یا بدون اسناد مناسب وارد آمریکا شوند و درخواست پناهندگی دهند. علیرغم گذشته، بخش زیادی از آنها مجاز به برخورداری از این امتیاز نخواهند بود.»

پس از امضای این فرمان از سوی ترامپ، یک قاضی فدرال آمریکا فرمان اجرایی ترامپ برای ممنوعیت اعطای پناهندگی به مهاجران مکزیکی را لغو کرد. در حکم این قاضی آمده است: «رئیس‌جمهور نباید قوانین مهاجرت را به گونه‌ای تغییر دهد و شرایطی را بر پناهجویان تحمیل کند که کنگره آشکارا آن را ممنوع کرده است.»


انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار