سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه گرگان:

وحدت تکلیف شرعی و ضرورت دنیای امروز اسلام است/تفکر بسیجی باید در جامعه نهادینه شود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان حفظ وحدت در مقابل دشمنان را یک تکلیف شرعی وضرورت امروز جامعه جهانی دانست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، آیت الله نور مفیدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان در نماز وحدت آفرین جمعه گفت: ۱۷ ماه ربیع الاول ولادت نبی مکرم اسلام(ص) است و ایشان در زمانی متولد شدند که جهل و اختلافات و جنگ جامعه را فرا گرفته بود.

وی ادامه داد: طبق فرمایش پیامبر(ص) دلیل عمده بعثت ایشان مسئله اخلاق  بود و امروز نیز جامعه باید بر مبنای اخلاق و از درون ساخته شود و با قوات قهریه نمیشود آن را به نحو احسن ادره کرد.

آیت الله نور مفیدی ضمن تبریک ولادت امام جعفر صادق (ع) افزود: امروز جهان به بعثت جدید نیازمند است تا جهان را متحول کند و قدرت سلطه گران جهان را قبضه کند.

امام جمعه گرگان با اشاره به هفته وحدت گفت: پیامبر اسلام نیز برای اتحاد و برطرف کردن کینه ها مبعوث شد و تفرقه و جدایی کار شیطان است.

وی ادامه داد: پس از انقلاب امام خمینی(ره) هفته وحدت را پایه گذاری کرد و امروز نیز  وحدت یک وظیفه قرآنی و شرعی و ضرورت دنیای امروز اسلام است و با حفظ آن میتوان مقابل ظلم و استکبار جهانی ایستاد.

امام جمعه گرگان با اشاره به ۵ آذر و سالروز تشکیل بسیج مستضعفین گفت: امام خمینی پایه گذار بسیج مستضعفین بود و امروز آثار و برکات آن را نه تنها در داخل کشور بلکه در بیرون از مرزها در یمن و فلسطین نیز شاهد هستیم.

وی ادامه داد: تفکر بسیجی باید در کشور نهادینه شود و بسیج و تفکر آن معیارهایی دارد که مهمترین آن خدا محوری و حق گویی است و از دیگر معیارهای مهم آن میتوان به ولایت مداری، عقل گرایی و خرد ورزی، این نکته که مصالح اسلام و کشور بر هرچیز ارجحیت دارد، قدرت وسیله است نه هدف، دشمن شناسی و زمان شناسی اشاره کرد.

آیت الله نور مفیدی به قیام 5 آذر گرگان اشاره کرد و گفت: در چنین روزی مردم گرگان در امام زاده عبدالله این شهر به تظاهرات پرداختند که نیروهای شاهنشاهی جمعی از مردم را در آنجا و برخی از جوانان که برای اهدای خون به مصدومان به بیمارستان رفته بودند را به شهادت رساندند.

نماینده ولی فقیه در ادامه با شاره به روز 7 آذر روز نیروی دریایی گفت: در زمان جنگ تحمیلی در چنین روزی  نیروی دریایی کشورمان در عملیات موفقیت آمیز مروارید در آبهای خلیج فارس توانست بخش اعظم سکوهای دشمن را نابود کند و حضرت امام خمینی(ره) نیز این روز را به پاس رشادت و شهادت این عزیزان روز نیروی دریایی نام گذاری کردند.

وی ادامه داد: امروز نیز نیروی دریایی کشورمان بسیار مقتدرانه و با بهترین تجهیزات  نه تنها در آبهای کشور بلکه فراتر از آن حاضر وبرای صیانت از کشور فعالیت میکنند.

آیت الله نور مفیدی در خطبه اول نماز نیز گفت: حضرت علی (ع) دنیا را فرصت مغتنمی برای فراهم کردن توشه آخرت میداند و یکی از توشه ها شب زنده داری و خواندن نماز شب است که برکات و آثار فراوانی دارد و دعاها را استوار و انسان را وی میکند و در قرآن نیز به آن برخواستن در شب و عبادت پروردگار اشاره شده است.

 

انتهای پیام/فا

وحدت عامل پیروزی مقابل دشمنان است

 

 

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.