سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۳۴ هکتار سطح زیر کشت زعفران در رفسنجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت:فرهنگ سازی، تشویق کشاورزان به کشت زعفران به عنوان محصول اقتصادی خوب و کشت جایگزین مناسب، سبب افزایش کشت این محصول است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حسین رضایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت:سطح زیر کشت مزارع زعفران در سال قبل ۵/۲۸ هکتار بوده که در دوره کشت جدید به ۳۴.۵ هکتار افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه میزان متوسط عملکرد مزارع زعفران در سال قبل ۵/۳ کیلوگرم در هکتار بوده است، افزود: میزان عملکرد در سال قبل نسبت به سال‌های قبل تغییری نداشته است و بیشترین برداشت در سال قبل ۱۱ کیلوگرم در هکتار بوده است.

رضایی بیان داشت: تعداد ۱۰ نفر از کشاورزان جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند و ۳ نفر در مرحله عقد قرارداد به مبلغ کل ۷۰۰ میلیون ریال می‌باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان بیان کرد: در کلیه مراکز خدمات این شهرستان در سال جاری، حداقل ۲ نوبت کلاس همگانی با همکاری اداره ترویج در رابطه با محصول زعفران برگزار و آموزش‌های انفرادی نیز توسط کارشناسان مراکز در هنگام بازدید از مزارع، یا مراجعه کشاورزان انجام شده است.

وی عنوان کرد: آموزش، فرهنگ سازی، تشویق کشاورزان به کشت زعفران به عنوان محصول اقتصادی خوب و کشت جایگزین مناسب، با شرایط کم آبی منطقه در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

رضایی افزود: محصول زعفران برداشت شده به جز میزان نیاز خود مصرفی کشاورزان، بقیه در خارج از شهرستان به فروش می‌رسد و با نظارت جهاد کشاورزی شهرستان، بوسیله بخش‌های خصوصی مثل شرکت‌های خدمات مشاوره ای، نظام مهندسی و توسط خود کشاورزان تهیه می‌شود.

طی سال گذشته کشاورزان رفسنجانی ۱۱ کیلوگرم زعفران خشک تولید کردند.
انتهای پیام/ح

افزایش سطح زیرکشت زعفران رفسنجان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.