سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز ساخت حوزه آبخیز تنگ میشی استهبان

عملیات اجرایی ساخت حوزه آبخیز تنگ میشی استهبان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی جواهری معاون فنی اداره کل منابع طبیعی فارس گفت: عملیات اجرایی ساخت حوزه آبخیز تنگ میشی شهرستان استهبان آغاز شد.

وی افزود: پروژه کنترل سیلاب و تغذیه مصنوعی تل میشی در راستای مقابله با سیل، فرسایش خاک، حفظ پوشش گیاهی منطقه و کمک به تامین آب سفره‌های زیر زمینی انجام می‌شود.

جواهری ادامه داد: برای این طرح ۶ میلیارد و ۹۱۵ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: جلوگیری از هدر رفت روان آب‌های سطحی و ذخیره سازی این آب‌ها برای استفاده در ماه‌های خشک سال، جلوگیری از وقوع سیلاب و خسارت به مناطق شهری و روستایی، تغذیه آب‌های زیر زمینی مناطق اطراف بخش رونیز و احیا و افزایش پوشش گیاهی از جمله اهداف اجرای این پروژه آبخیزداری است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی فارس با بیان این که مساحت تحت پوشش این حوزه ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار است افزود: شهرستان استهبان از جمله مناطق اولویت دار اجرای طرح‌های آبخیزداری است، زیرا اجرای این طرح‌ها علاوه بر تغذیه چاه‌های کشاورزی روستا‌های اطراف موجب رونق اقتصاد باغی و کشاورزی این شهرستان نیز خواهد شد.

وی حجم عملیات اجرایی بکار رفته در حوزه تل (تنگ) میشی استهبان را شامل چهار هزار و ۵۰۰ مترمکعب عملیات سنگی-ملاتی، ۱۴ هزارو ۹۵۲ متر مکعب حجم عملیات خاکی بیان کرد و گفت: با بهره برداری از این پروژه سالانه ۵۰ هزار متر مکعب رواناب به دست می‌آید.

شهرستان استهبان حدود ۵۵ هزار هکتار جنگل و ۱۰۰ هزار هکتار مرتع مشجر دارد و دارای ۳ حوزه آبخیز بزرگ است.
انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.