سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتقاء سطح آمادگی مدارس در برابر زلزله

مدیر آموزش و پرورش بهبهان بر لزوم ارتقاء سطح آمادگی مدارس در برابر زلزله تاکید کرد.

رسول عبدی پور، مدیر آموزش و پرورش بهبهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: ارتقاء سطح آمادگی مدارس در برابر زلزله و کاهش خطرات حوادث طبیعی و غیرطبیعی در مدارس، ضروری و مهم است.

وی افزود: مدارس به عنوان زیر ساخت های عمومی کشور به شمار می آیند که با داشتن گروه مهمی از جامعه، بخش اساسی چرخه مدیریت بحران را تشکیل می دهند.

عبدی پور عنوان کرد: ایران با داشتن بیش از 570 گسل و 78 درصد شهرهای لرزان با ریسک خطر بالا، در معرض جدی وقوع رخداد طبیعی و نابهنگام زلزله است که بر این اساس دانش آموزان چه در محیط مدرسه و چه منزل، همواره در معرض خطرات ناشی از زلزله قرار دارند.

مدیر آموزش و پرورش بهبهان گفت: ارتقاء سطح آمادگی مدارس در برابر زلزله و کاهش خطرات حوادث ملی امری ضروری است و می بایست آگاهی و مهارت های عملی دانش آموزان را در برابر حوادثی نظیر زلزله افزایش داد.

وی نقش آموزش موثر و لازم به دانش آموزان در برخورد با رخدادهای طبیعی و غیرطبیعی را مهم خواند و افزود: آموزش و برگزاری مانورهای هدفمند برای دانش آموزان جهت کاهش خطرات، مقابله و امدادرسانی می تواند آنان را در برابر زلزله آماده کند.

عبدی پور عنوان کرد: هدف اصلی انجام مانورهای آموزشی زلزله، آموزش و توانمند سازی دانش آموزان در رابطه با رفتار صحیح و متناسب در شرایط واقعی است.

انتهای پیام/م

آمادگی مدارس در برابر زلزله

برچسب ها: آموزش و پرورش ، زلزله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.