سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری نخستین مجمع سلامت در سردشت

نخستین مجمع سلامت سردشت، با هدف استفاده از توان بخش‌های غیردولتی و خیران برای ساخت و توسعه مراکز بهداشتی ودرمانی برگزارشد.

به گزارش   خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ نژاد جهانی فرماندارسردشت در نخستین مجمع سلامت این شهرستان گفت: غیر از پزشکان اشخاص دیگری در سایر بخش‌ها می‌توانند مدیران خوبی برای حوزه سلامت باشند و در این راستا دولت باید نگاه ویژه‌ای به بدنه فنی و بهداشتی داشته باشد.

 

وی بابیان اینکه تلاش‌های دولت برای محرومیت زدایی با وجود مشکلاتی که وجود داشته تداوم دارد، افزود: ازابتدای سالجاری تاکنون برای احداث و راه اندازی ۲ مرکز جامع سلامت در روستا‌های "قلعه ره ش" و "ماراغان"، ۳ خانه بهداشت در روستا‌های "ورده"، "ساوان جدید " و "مزن آباد" همچنین برای یک پایگاه سلامت در شهرجدید نلاس مجوزاخذشده است.


فرماندار ورییس مجمع سلامت سردشت یکی از چالش‌های سرمایه گذاران در حوزه بهداشت و درمان را نداشتن مهارت‌های پزشکی عنوان کرد و افزود: تجربه‌های ارزنده‌ای در این خصوص وجود دارد که برای موفقیت باید از مشاورین پزشکی کمک بگیرند.


ماموستا واوی امام جمعه سردشت نیز دراین مراسم اظهارکرد: هیچکدام از شریعت‌های آسمانی و مکاتب به اندازه اسلام به حوزه بهداشت توجه نکرده و بشر قرون جدید هم با وجود انواع تکنولوژی‌ها و برنامه ریزی‌های مدون برای بهداشت و سلامتی موفق نبوده است که علت آن عدم ضمانت‌های اجرایی است که هر روز بلایی خانمانسوز و دردی لاعلاج به لیست بیماری‌ها اضافه می‌شود.


آقاپور نماینده دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی هم در ادامه بیان داشت: شاخص‌های فضای بیمارستانی استانی از ۸ دهم ارتقا داشته و از متوسط کشوری بالاتر رفته است که رفع نیاز‌های شهرستان‌ها مطالبه گری‌ها باید به صورت سلسله مراتبی شهرستانی منعکس شود.


ثانی مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت علت‌های اصلی مرگ و میر در شهرستان را بیماری‌های قلبی و عروقی، تومور و سرطان ها، و حوادث و سوانح جاده‌ای عنوان کرد و گفت: برای کنترل و پایش بخشی از آن‌ها نیازمند اجرای برنامه‌های بهداشتی، غربالگری، آگاهی و توانمندی خانوار‌ها و مشارکت سایر ادارات و سازمان‌های مردم نهاد و ارگان‌ها هستیم.


وی به شرح وظایف مجمع سلامت شهرستان پرداخت و بیان کرد: تهیه سیمای شهرستان، بررسی اولویت‌ها و تعیین گفتمان، خانه‌های مشارکت مردمی، و تعریف کانون سلامت محلات از مهم‌ترین وظایف این مجمع هستند.


در این مراسم بیانیه مجمع سلامت سردشت با تاکید بر "عملی کردن هرچه بهتر گفتمان اصلی مجمع سلامت استان مبنی بر سلامت برای همه، همه برای سلامت و لزوم همکاری هر چه بهتر دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌های مردم نهاد، وخیرین با شبکه بهداشت و درمان جهت ارتقای بهتر سلامت آحاد جامعه" قرائت شد.
انتهای پیام/ح

 

افزایش شاخص فضای بیمارستانی آذربایجان غربی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.