سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وطن‌خواهی:

مسکن مهر پرند تا شهریور ماه آینده به اتمام می‌رسد/ اضافی ثبت نامی‌های پردیس به پرند منتقل می‌شود

مدیر عامل شرکت عمران پرند از اتمام ساخت واحدهای مسکن مهر پرند تا شهریور ماه سال 98 خبر داد.

به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن وطن‌خواهی مدیرعامل شرکت عمران پرند در حاشیه مراسم آغاز هفته فرهنگی شهر پرند با بیان اینکه در هفته دولت 3 هزار و 480 واحد مسکن مهر در پرند به بهره‌برداری رسید، گفت: مقرر شده بود در هفته دولت 29 هزار واحد از 96 هزار و 80 واحد مسکن مهر پرند افتتاح شود که در شهریور ماه تنها 3 هزار و 480 واحد به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: هم‌اکنون 25 هزار واحد از 96 هزار واحد مسکن مهر پرند باقی مانده و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم در دهه فجر بخش عمده‌ای از این واحدها را افتتاح کنیم.

وطن‌خواهی با بیان اینکه در صورت تأمین تمامی زیربناهای‌ آب، برق، گاز و محوطه‌سازی، 16 هزار واحد در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد گفت: به دلیل آن که تأمین خدمات زیربنایی‌ این واحدها و همچنین آسفالت محوطه‌های مسکن مهر زمان‌بر است افتتاح این تعداد واحد بعید به نظر می‌رسد.

وی تأکید کرد: افتتاح واحدهای تحویلی در دهه فجر منوط به همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان است اما پیش‌بینی دقیق ما برای تحویل واحدهای مسکن مهر در دهه فجر 5 هزار و 500 واحد خواهد بود و این تعداد واحد در فاز 6 پرند قرار دارد.

مدیر عامل شرکت عمران پرند یادآوری کرد: 90 درصد از واحدهای مسکن مهر باقی مانده در پرند در فاز 6 قرار دارد.

افتتاح 5 هزار و 500 واحد مسکن مهر در دهه فجر

وی درباره واحدهای فاقد متقاضی پرند گفت: موضوع واحدهای فاقد متقاضی از 2 سال پیش شروع شده بود که متأسفانه به دلیل آنکه سامانه ثبت نامی واحدهای مسکن مهر به روزرسانی‌ نمی‌شد، تعداد واحدهای مسکن مهر خالی به 6 هزار واحد در پرند رسید اما با به روزرسانی‌ سامانه و تکمیل تمامی اطلاعات میزان تعداد واحدهای خالی بسیار کاهش یافت.

وطن‌خواهی افزود: 3 هزار واحد از واحدهای خالی طبق یک تفاهم‌نامه به شرکت هسا و کیسون‌ واگذار شده است و یک هزار واحد را متقاضیان با ثبت نام مجدد تکمیل کردند.

مدیر عامل شرکت عمران پرند تصریح کرد: در یک سال گذشته طی یک اعلام واگذاری بزرگ حدود یک هزار واحد فاقد متقاضی در پرند تکمیل و تحویل داده شد، همچنین اضافه متقاضیان واحدهای مسکن مهر پردیس که در آن شهر نتوانسته‌اند واحدهای خود را تحویل بگیرند در پرند صاحب خانه می‌شوند.

وی ادامه داد: 1000 واحد خالی از سکنه‌ در پردیس طبق دستور شرکت‌ عمران شهرهای جدید به متقاضیان پرند واگذار می‌شود و تاکنون 25 نفر ثبت‌ نام کرده‌اند که تا چند ماه آینده تمامی این 1000 واحد تکمیل می‌شود.

افزایش قیمت خدمات روبنایی‌ برای مسکن مهر

وطن‌خواهی درباره متروی‌ پرند گفت: جلسه‌ای در هفته آینده با حضور رئیس مترو، رؤسای رباط کریم و بهارستان و مدیرعامل شهرهای‌ جدید برگزار خواهیم کرد و امیدواریم تا هفته آینده موضوع متروی پرند‌ به نتیجه برسد.

مدیر عامل شرکت عمران پرند بیان کرد: شرکت عمران پرند به پیمانکاران پروژه مترو پرند اعلام کرده که بخش عمده‌ای از هزینه‌های مترو را در قالب تهاتر‌ پرداخت خواهیم کرد، اما پیمانکار در این پروژه نیازمند پول نقد است ولی به دلیل آنکه اراضی شهر پرند به سرعت قابل نقد شدن است امیدواریم مشکلی در این بخش ایجاد نشود.

وی افزود: از فرودگاه امام خمینی(ره) تا شهر پرند 17 و نیم تا 19 کیلومتر است که البته کارهای سازه‌ای آن شروع شده و در صورت تأمین تجهیزات فنی ظرف مدت 4 ماه این پروژه راه‌اندازی می‌شود.

وطن‌خواهی تأکید کرد: متروی‌ پرند تنها پروژه‌ در کشور است که معارض‌ زمین در آنجا وجود ندارد.

مدیر عامل شرکت عمران پرند در ادامه به افزایش قیمت مسکن‌های مهر اشاره کرد و گفت: شرکت عمران پرند تلاش بسیاری کرده است که با انجام ترفند و روش‌های مختلف پیمانکاران درخواست افزایش قیمت نکنند، زیرا متقاضیان و مردم توان خرید و یا پرداخت هزینه‌های اضافی را ندارند.

وی با بیان اینکه دولت و وزارت راه و شهرسازی‌ تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند که هزینه‌های اضافی به متقاضیان مسکن مهر پرند تحمیل نشود، گفت: متأسفانه در چند ماه اخیر همزمان با افزایش قیمت ارز و دلار، قیمت تمامی آهن‌ آلات و خدمات روبنایی‌ افزایش یافته است به طوری که قیمت یک آسانسور‌ خارجی به 100 میلیون و قیمت یک آسانسور‌ داخلی به 80 میلیون تومان رسیده است.

وطن‌خواهی تصریح کرد: مشکل پکیج‌ در شهر پرند وجود دارد به طوری که هم اکنون 3 هزار واحد در پرند در انتظار نصبیات‌ از جمله پکیج هستند، اما ما تمامی تلاش خود را انجام خواهیم داد که در خصوص هزینه‌های اضافی برای متقاضیان مشکلی ایجاد نشود.

مدیر عامل شرکت عمران پرند با بیان اینکه تا شهریور ماه سال 98 ساخت تمامی واحدهای مسکن مهر پرند به اتمام می‌رسد،گفت: با سیاست‌های جدید اسلامی وزیر راه و شهرسازی و مصمم بودن وی برای ساخت و تکمیل واحدهای مسکن مهر این پروژه در آینده‌ای نزدیک به اتمام می‌رسد.

وی توضیح داد: پیش بینی جمعیتی در افق سال 1400 برای شهر پرند 483 هزار نفر است، اما این شهر با تکمیل ساختمان‌های خود ظرفیت پذیرش جمعیتی 500 هزار نفر را دارد.

وطن‌خواهی افزود: هم اکنون جمعیت ساکن در پرند 130 هزار نفر است و رشد جمعیتی در این شهر 25 درصد است.

مدیر عامل شرکت عمران پرند اظهار کرد: 380 پیمانکار در شهر پرند مشغول ساخت واحدهای مسکن مهر هستند و امیدواریم با سیاست‌های به کار گرفته هر چه سریع‌تر ساخت این واحدها به اتمام برسد.

وی با یک گله‌گی از ساکنان واحدهای مسکن مهر گفت: متأسفانه برخی از ساکنان واحدهای مسکن مهر برچسب مهرنشین‌ به خود زده‌اند و هنوز بعد از گذشت 4 تا 5 سال سکونت از ما طلبکار‌ هستند به طور مثال اگر آسانسور‌ و یا پکیج‌ این واحدها خراب شود ساکنان این واحدها از ما طلبکار هستند که آنها را درست کنیم.

وطن‌خواهی افزود: واحدهای مسکن مهر پرند و یا تمامی شهرهای جدید جزء بهترین واحدها به شمار می‌روند، بنابراین چرا باید متقاضیان و یا ساکنان این واحدها برچسب مهرنشینی‌ و یا اقشار ضعیف به خود بزنند.

وی با بیان اینکه تکلیف شرکت عمران شهرهای جدید و شرکت عمران پرند، ساخت مسکن مهر بود گفت: هم اکنون تکلیف ما شهرسازی‌ بوده به طوری که در دستور کار خود ساخت 7 پارک کوچک، ساخت 7 پارک بزرگ، 2 آتش نشانی‌، یک کلانتری، چندین مدرسه را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و تا سال آینده این پروژه‌ها به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.