سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افغانستان، محور جنگ توئیتری «ترامپ» و «عمران خان»

رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر پاکستان در روزهای اخیر منازعه لفظی تندی را علیه یکدیگر با موضوع افغانستان به راه انداخته اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر پاکستان در روزهای اخیر منازعه لفظی تندی را علیه یکدیگر با موضوع افغانستان به راه انداخته اند.

جنگ توئیتری رهبران آمریکا و پاکستان پس از آن راه افتاد که عمران خان، نخست وزیر پاکستان به اظهارات تازه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در مورد عملکرد پاکستان در جنگ افغانستان واکنش تندی نشان داد.

ترامپ در مصاحبه‌ای که یکشنبه گذشته از فاکس نیوز پخش شد گفته بود: ”بن لادن در مجاورت آکادمی نظامی پاکستان زندگی می‌کرد و همه در آن کشور این را می‌دانستند اما با آنکه آمریکا سالانه ۱.۳ میلیارد دالر کمک مالی به پاکستان می‌دهد، کسی در این باره چیزی نگفت.«

وی در ادامه گفته بود که در صورت همکاری پاکستان، اسامه بن لادن خیلی زودتر دستگیر می‌شد.

عمران خان نیز در توئیتی که صبح دوشنبه منتشر کرد، رئیس جمهوری آمریکا را به باد انتقاد گرفت و گفت: ترامپ می‌خواهد بار ناکامی آمریکا در جنگ افغانستان را به دوش پاکستان بیندازد.

عمران خان در توئیت خود نوشت: «آمریکا به جای مقصر دانستن پاکستان در ناکامی‌هایش، باید با جدیت بررسی کند که چرا با وجود ۱۴۰ هزار نیروی ناتو به علاوه ۲۵۰ هزار نیروی نظامی افغان، و بر اساس گزارش‌ها، صرف یک تریلیون دالر در جنگ افغانستان، امروز طالبان نیرومندتر از گذشته است؟»

عمران خان همچنین مدعی شده است که در طول سال‌های جنگ آمریکا در افغانستان، کشورش متحمل ۷۵ هزار تلفات جانی شده و ۱۲۳ میلیارد دالر خسارت اقتصادی دیده است، در حالی که کمک‌های آمریکا به گفته او بالغ بر ۲۰ میلیارد دالر بوده است.

دونالد ترامپ سه ساعت پس از انتشار توئیت عمران خان، در توئیتی به او پاسخ تندی داد و گفت: «از این به بعد به پاکستان میلیون‌ها دالر نمی‌پردازیم چرا که آنها پول ما را می‌گیرند و کاری برای ما نمی‌کنند. نمونه واضح چنین رفتاری بن لادن است و نمونه دیگرش هم افغانستان.»

چند ماه قبل از این اظهارات، ترامپ اعطای کمک مالی ۳۰۰ میلیون دالری به پاکستان را به حال تعلیق درآورده بود.

در اوایل سال جاری میلادی نیز پنتاگون، نزدیک به یک میلیارد دالر کمک خود به پاکستان را به دلیل آنچه که وزارت دفاع آمریکا ناکامی اسلام آباد در مهار شبکه حقانی می‌خواند قطع کرد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.