سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی بخش غیر دولتی در بنادر کشور

معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون بخش غیر دولتی ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های مختلف در بنادر کشور سرمایه گذاری کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ،محمدعلی حسن زاده معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: برای اجرای طرح‌های متعدد دیگر در بنادر کشور بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در دست بررسی است و امید است با نهایی شدن طرح‌ها و امضای قرارداد‌ها بتوانیم به کمک توسعه اقتصادی کشور گام‌های موثری برداریم.

وی افزود: این میزان سرمایه گذاری برای اجرای طرح هایی، چون ایجاد ترمینال‌های بندری، خدمات ارزش افزوده و لجستیکی در بنادر در نظر گرفته شده که خیلی از این طرح‌ها در مرحله بهره برداری و بخشی در مرحله ساخت و ساز هستند.

معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی کشور حمل و نقل دریایی در دنیا را به عنوان پشتوانه و ستون حمایت حوزه تجارت بین المللی دانست و گفت: طبق مصوبه‌ای که در هیات عامل و سند چشم انداز دیده شده اقدامی منطبق با این چشم انداز و ماموریت راهبردی تهیه و تصویب شده است.

حسن زاده با بیان اینکه ۹۰ درصد ترافیک تجاری از طریق بنادر انجام می‌شود، افزود: بنادر نقش بسیار مهمی در ترافیک تجاری نسبت به حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و هوایی که چیزی حدود ۱۰ درصد است دارد و ۹۰ درصد از طریق کشتی‌ها و بنادر انجام می‌شود بنا بر این سیاست گذاری در این حوزه می‌تواند همه حوزه‌های تجارت را متاثر کند.

وی گفت: یکی از مواردی که در سند چشم انداز در مورد خرمشهر وجود دارد استقرار صنایع ارزش افزوده است.

معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی کشور خارج سازی مغروقه‌ها را جزو سیاست و اهداف اصولی سازمان بنادر و دریانوردی است بیان کرد و افزود: خارج سازی مغروقه‌ها در آبراه اروند و کارون طی سال‌های گذشته دنبال شده و الان نیز سازمان برای آن اعتبار تخصیص می‌دهد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر روزگذشته در آئینی معرفی شد.

انتهای پیام / د

سرمایه گذاری در بنادر کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.