سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

اعطای گواهینامه استاندارد به مدارس/ مدرسه‌ها رتبه بندی می‌شوند

بطحایی گفت: با توجه به اهمیت کیفیت بخشی در مدارس رتبه بندی این فضا‌ها و اعطای گواهینامه استاندارد را در دستور کار داریم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم امضای تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان ملی استاندارد با حضور سید محمد بطحایی وزير آموزش و پرورش و نیره پیروز بخت رئیس سازمان ملی استاندارد صبح امروز در سازمان ملی استاندارد برگزار شد.

در این مراسم بطحایی با اشاره به اینکه امضای این تفاهم باعث ارتقای همکاری میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان استاندارد می شود، گفت: موضوع کیفیت یکی از گسترده ترین مفاهیم که با استاندارد ارتباط تنگاتنگی دارد، چرا که وقتی علامت استاندارد را روی کالا یا خدمتی می بینیم تاکید کیفیت برای مخاطبان ایجاد می کند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش یکی از مهم ترین خدمات در جامعه است و شاید پیش از این کمتر به موضوع کیفیت در نظام تعلیم و تربیت توجه می شد و از آنجا که پیشرفت کشور به حد قابل قبول و رضایت بخشی رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: یکی از دلایلی که توجه به آموزش و پرورش ارتقا یافته است به جهت ارتقای شاخص های کمی آن است و امروز از حیث کمیت یکی از نظام های آموزش و پرورش مطلوب را داریم.

بطحایی تصریح کرد: پوشش تحصیلی دوره آموزش و پرورش عمومی شاخصی خوب است و پوشش آموزش و پرورش دختران ما نسبت به سال های پیشاز انقلاب امن به نسبت ۵۱ به ۴۹ رسیده است، در اقصی نقاط کشور مدرسه حتی با یک دانش آموز داریم و اینها همه شاخص‌هایی است که از حیث کمیت موفقیت هایی قابل توجه نشان می دهد.

بطحایی ادامه داد؛ این فضا، فضای رقابتی را ایجاد می کند تا براساس مدل‌های سازمان استاندارد کار را پیش ببریم و کسب گواهینامه‌های بالاتر منتج به برنامه‌های تشویقی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت : هرچند تا قبل از برقراری تفاهم نامه سازمان ملی استاندارد خالصانه همکاری ارزشمندی داشتند اما از امروز به بعد با انعقاد تفاهم نامه از دانش، تجربه و دستاورد ها بهره می گیریم و امیدواریم با همکاری این گروه کیفیت بخشی را با سرعت بیشتری دنیال کنیم و مدارس با توجه به الگوی استانداردسازی گواهینامه لازم را کسب کنند.

بطحایی بیان کرد: مدرسه با موقعیت قبلی قضاوت می‌شود و ارزیابی آن در معرض دید عموم قرار می گیرد و امیدواریم این سامانه به زودی برای برای مدارس تحت پوشش رونمایی شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره احتمال افزایش تقاضا برای مدارس تحت پوشش گفت: این احتمال وجود دارد، اما به جهت آثار مثبت این رتبه بندی و کیفیت بخشی کار را دنبال می‌کنیم و امیدواریم سایر مدارس هم یه سطوح با کیفیت برسند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.