سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رای قاطع سازمان ملل به حق حاکمیت سوریه بر جولان اشغالی/ انزوای آمریکا و رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی

اعضای مجمع عمومی سازمان ملل با رای قاطع خود از حق حاکمیت دولت سوریه بر جولان اشغالی حمایت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اعضای مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت قاطع به حق حاکمیت دولت سوریه بر جولان اشغالی رای مثبت دادند و تاکید کردند که اقدامات رژیم اشغالگر اسرائیل در این منطقه باطل و غیرقابل قبول است.

از میان اعضای مجمع عمومی سازمان ملل، فقط نمایندگان آمریکا و رژیم صهیونیستی بودند که به این قطعنامه رأی منفی دادند. این نخستین بار است که آمریکا از رویه خود در این زمینه که رای ممتنع می‌داد، فاصله گرفته است. این قطعنامه البته الزام‌آور نیست.

بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: رأی اکثریت به طرح مرتبط با جولان اشغالی این پیام واضح را برای اسرائیل دارد که اشغالگری آن در جولان امری مردود و نقض منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی است.

بشار جعفری افزود: اهالی جولان اشغالی تمام تلاش‌های رژیم اشغالگر اسرائیل برای انتخابات شورا‌های محلی در ماه گذشته را به شکست کشاندند.

او تاکید کرد: رای امروز سازمان ملل دوباره تاکید می‌کند که اعضای این سازمان با اشغالگری اسرائیل در جولان مخالف هستند و تلاش این رژیم برای الحاق این منطقه به سرزمین‌های اشغالی فلسطین اقدامی باطل و غیرقانونی است.

نماینده دائم سوریه همچنین گفت: اینکه آمریکا علیه این طرح رای داد ما را غافلگیر نکرده است، چرا که آن خود شریک اصلی اسرائیل و جنایت‌های آن در منطقه است و همواره مانع از آن شده تا اسرائیل در شورای امنیت به خاطر جنایت‌هایش بازخواست شود.

بشار جعفری گفت: جولان یک سرزمین سوری است و ما آن را چه از طریق مسالمت آمیز و چه از طریق جنگ پس می‌گیریم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ملکوت
۰۷:۵۶ ۲۶ آبان ۱۳۹۷
از طریق جنگ پس بگیرید با شلیک چند موشک پا به فرار میگزارند .
رضا
۰۹:۵۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۷
جناب آقای بشار باریکه غزه مساحتش از کشور شما بسیار کمتر است ولی با زبان زور که شلیک چند موشک به سرزمینهای اشغالی بود باعث شدند بنیامین نتانیاهو و کابینه اش نه تنها از هم متلاشی شوند بلکه دستهای خود را به علامت تسلیم سریع بالا بردند و آتش بس کردند...سوریها هم اگر بخواهند منطقه جولان اشغالی را پس بگیرند باید با زبان زور وارد معرکه شوند چون این رژیم فقط زبان زور را میفهمد در جواب حمله هائی که با بمبارانهای هوائی بر سر نیروهای سوری در حمایت از تروریستهای وهابی-تکفیری اسرائیلیها عملیات کردند با پاسخی دندان شکن چنان بر سرشان در جولان اشغالی خراب شوید که خودشان دو دستی منطقه جولان اشغالی را تقدیمتان کنند جناب بشار مگر ملت شما از فلسطینیان تحت محاصره نوار غزه کمترند؟؟؟