وی با بیان اینکه طی رایزنیهای انجام شده با مجلس، دنبال آن هستیم که پرداخت هزینه اسقاط تاکسیهای فرسوده جز ردیفهای بودجه سال ۹۸ قرار گیرد، افزود: یکی از برنامههای جدی ما حل مسائل خودروسازان است چراکه خودورسازان اعلام کردند اگر مساله مالی حل شود، در ارائه خودرو به خصوص برای شهرهای بزرگ که با مشکل الودگی هوا دست و پنجه نرم میکنند، مشکلی ندارد.
بیشتربخوانید : ساندروهای مخفی در انبار به امید گرانی!
تاکسیها بابت فرسودگی جریمه نمیشود
قنادان با بیان اینکه در قانون سن اسقاط تاکسی، ۱۰ سال عنوان شده است، گفت:، اما باتوجه به نوسانات بازار و اعمال تحریم ها، ماده مربوط به سن اسقاط در این مصوبه اصلاح شده و تا انتهای ۹۸ این بند متوقف میماند و بر این اساس از این پس تاکسیها بابت فرسودگی جریمه نمیشود، اما ملزم به اخذ معاینه فنی هستند و ترددشان به شرط داشتن معاینه فنی بلامانع است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با بیان اینکه همچنین طرحی در شورایعالی ترافیک کشور در حال بررسی است که اگر تصویب شود برای حل چالش نوسازی تاکسیهای فرسوده، راه گشا خواهد بود، گفت: براساس مصوبهای تنها خودورهای صفر میتوانند به عنوان تاکسی مورد استفاده قرار گیرند، اما طرحی به شورایعالی ترافیک ارائه شده که براساس آن اگر راننده تاکسی بتواند خودرویی با سن کمتر از خودرو خود و با شرایط مناسب خریداری کند، میتواند ماشین خود را بعنوان خودروی معمولی از چرخه حمل ونقل خارج کند و پلاک تاکسی را به خودروی جدید منتقل کند.
وی افزود: هیات دولت با کلیات موضوع موافقت کرده و در حال تدوین آیین نامه هستیم تا در شورایعالی ترافیک کشور بررسی شود و اگر تصویب شود تاکسیرانان میتواند خودروی با سن کمتر خریداری و پلاک خود را به آن منتقل کنند.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/