سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر صمت خبر داد؛

قیمت گذاری جدید خودروها در هفته آینده

صالحی نیا گفت: قیمت نهایی خودروها شنبه و یکشنبه هفته آینده (۲۶ و ۲۷ آبان) اعلام می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن صالحی‌نیا معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: همانطوری که پیشتر «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود، قیمت گذاری خودرو به یک شورای مشورتی محول شده که جلسه آن شنبه یا یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

وی بیان شد: خودروسازان قیمت تمام شده خود را بر اساس ریز اقلام و شرایط موجود اعلام کرده و پیشنهاد داده‌اند و انتظار دارند بر اساس قیمت تمام شده به اعلام قیمت های جدید بپردازیم که در غیر این صورت مشمول زیان خواهند شد.

این مقام مسئول یادآور شد: گزارش‌ هایی که به تازگی از حسابرسی شرکت های خودروساز منتشر شده، حاکی از زیان خودروسازان است.

وی اظهار داشت: به نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت، در تعیین قیمت خودروها بر اساس قیمت تمام شده آنها، تعهدات پیشین مشتریان، تعهدات ثابت و غیر ثابت قیمتی و همچنین برخی موارد پیش آمده با توجه به شرایط بین المللی (که ممکن است امکان تامین برخی خودرو ها نباشد و خودروهای جایگزین معرفی شوند) مورد توجه قرار گرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن تجارت تاکید کرد: مجموع همه این موارد باید در تعیین قیمت خودرو دیده شود و به گفته وزیر تا شنبه یا یکشنبه هفته آینده جمع بندی انجام شده و از طریق شخص وزیر یا معاونان اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی گفت: پیشنهادهای قیمتی خودروسازان بر اساس نوع خودروها و درصد ساخت داخلی آنها متغیر است و باید تا اوایل هفته آینده صبر کنیم.

صالحی‌نیا بیان داشت: سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان حتماً روی قیمت تمام شده با توجه به وظیفه ذاتی اش نظر خواهد داد و شورای رقابت نیز از منظر فرمول تعیین قیمت دیدگاههای خود را مطرح خواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا دولت تاکنون برای اعلام قیمت های جدید خودرو صبر کرده و زودتر به این مهم اقدام نکرده است تا زمینه برای سوء استفاده دلالان فراهم نشود، تاکید کرد: رسیدگی به هر موضوعی زمان‌بر است و فراموش نکنیم در ایام گذشته بسیاری از مردم برای تحویل خودرو ثبت نام کردند، اما خیلی های دیگر به دلیل نیازمندی نسبت به خرید اقدام کردند، بنابراین الزاماً این طور نبوده که در این میان دلالان سود کرده باشند.

وی بیان داشت: خودرو باید مطابق فرایندهایی قیمت گذاری شود، زیرا هم حقوق مصرف‌کنندگان مهم است و هم باید قیمت را به شکلی تعیین کرد که خودروساز و شرکت‌های تولیدی نیز بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند؛ بنابراین هر دوی این موارد باید با هم و در کنار هم دیده شوند.

این مقام مسئول همچنین در خصوص نگرانی قطعه‌سازان از مسدود شدن تامین مالی خارجی به دلیل محدودیت های پیش آمده در فعالیت کلون بانک چین با ایران یادآور شد: تاکنون جلسات متعددی در این زمینه با بانک مرکزی برگزار شده و به زودی از مسیرهای دیگری امکان انتقال وجوه فراهم می شود.

وی گفت: این مساله، بحث تخصصی بانک مرکزی است و امید می رود با توجه به قولی که به ما دادند، مسیر مناسبی پیدا شود.

صالحی‌نیا افزود: خریدهای ما فقط از چین انجام نمی شود اما بخشی از نقل و انتقالات مالی از طریق بانک‌های چینی است که اکنون با محدودیت‌هایی مواجه شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
بنده یک خودرو پراید ثبت نام کردم تحویل شهریور که بعد از گذشت 3ماه دعوتنامه صادر نکردن، پیگیری هم که کردم مشتریان سایپا میگه منتظر اعلام جدید قیمت هستیم!!! یعنی ماشین حداقل 3ماه نگه داشتن تا به قیمت روز به مردم بدن
علی
۲۰:۵۰ ۲۶ آبان ۱۳۹۷
طبق ماده4 آئین‌نامه حمایت از مصرف کنندگان خودرو ملاک محاسبه قیمت خودرودر قرارداد های پیش فروش عادی قیمت مصوب در زمان مندرج در قرارداد هست .به این معنا که خودرو ساز قانونا نمی تواند دعوتنامه ی شما رو حبس کرده تا با قیمت بالاتر حساب کند.واگر چنین اتفاقی بیفتد می توانید با کپی قرارداد و این آئین نامه به سازمان صنعت معدن تجارت شهرتان از خودرو ساز شکایت کنید. لطفا نگذاریدبا عدم اطلاع هموطنان گران فروشی انجام شود.
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۷ آبان ۱۳۹۷
حالا این همه سال این خودرو سازها سود کرن حالا دو سالم ضرر کنن نباید به بهشون بر بخوره
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۷
ممنون بابت اطلاع رسانیتون تشکر
ایرانی
۱۵:۲۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۷
چرا مردم باید تاوان بی کفایتی شرکت های خودرو ساز رو بدن ؟!!!!!!!!!
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۷
نخرید بابا نخرید
خریدن خودرو توی این اوضاعی که کیسه دوختن برای جیب مردم، خریدن ماشین خیانته خیانت
فقط کسایی خرید کنن که کاری جز کار کردن روی ماشین ندارن
تروخدا نخرید
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۷
باتوجه به اعدام سلطان سکه و طلا و ارز و در دسترس بودن حسابهایشان باتوجه به خرید سکه و ارز دولتی از دولت پس انتظار همه مردم فقط و فقط بازگشت قیمتها به قبل از افزایش نرخ ارزاست و بس !!!!
بسیجی خط امام راه
۲۰:۳۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۷
حمایت از تولید داخل شعار ما هست از دولت تقاضا دارم جلوی صادرات محصولات ایرانی را به خارج بگیرد
ایرانی
۱۴:۴۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۷
ماشین میخای چیکار تهران که نمیتونی سوار شی شهرستانم تاکسیا خالی میگردن پس بیخیال
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۷
باید خودروها رو ارزون شود
ح
۰۹:۴۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۷
دیگ فروش ماشیناشون ب یک سوم کاهش پیدا میکنه کسی نمیتونه ماشین بخره مردم تو خرج روزانشون موندن
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۷
هر افزایشی ما داشتیم حداقل ۷۰درصد آن کاذب بوده و به جیب کارخونه دارها رفته و یک ریالی هم به کارگر و چرخه اقتصاد برنگشته هر چی از مزایای کارگر و کارمند کم شده.
اگه مسئولین زحمتی به خودشون بدن و قیمتهارو برگردونن به سال قبل ثبات اقتصادی پیش میاد وگرنه این مسیر ۳۰درصد هم بنفع تولید با کیفیت
ح
۰۹:۴۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۷
دیگ فروش ماشیناشون ب یک سوم کاهش پیدا میکنه کسی نمیتونه ماشین بخره مردم تو خرج روزانشون موندن
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۷
الان خودرو ارزون شد؟
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۷
از اول سال چندین بار همه اجناس گران شده
دلار رفت بالا قیمت ها هم بالا رفت
دلار ارزان شده قیمت ها باز هم بالا رفت
همیشه هم اعلام شده توم 10 الی 11%
آیا این افزایش ها هزار تومان ان هم در جیب کارگر رفته.جز این است که سفر های مردم کوچک و کوچکتر شده است

ای کاش یک نفر به فکر مردم بود
دولت به فکر مردم باش
محمود
۰۹:۳۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۷
سود ۲تا خودروساز مافیایی رو به ۸۰ملیون ترجیح میدید!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
محمود
۰۹:۲۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۷
وای برما
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۷
پس حقوق ودستمزدها عادلانه هست ؟؟!!!!
ثبنت شده بهمن96 ایران خودرو
۰۹:۰۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۷
آقا شرکت ایران خودرو وسایپا باتوجه به حجم زیاد وبالای تولید ولزوم تحویل به موقع براساس تعهد فی مابین وبراساس مفاد قرارداد های منعقده چرا خودرو را تحویل نداده که یک عده مردم بدبخت وبیچاره که اکثرا باقرض وقول وگرفتن وام بانکی سود دار اقدام به ثبت نام نمودند خیانت کرده واین به منزله احتکار است مثل مواد غذایی که بازرسی ورود میکند وآنها را بین مردم تقسیم می کند اگر هم قرار برافزایش باشد از تاریخ روز باید برقرار شود وعطف به ماسبق نمی شودپس اگر جز این کنید این اقدام خیانت به ملت است وباید به اشد مجازات محکوم شوند چون قرارداد دوطرفه است به عبارتی دیگر اگر ماشین ارزون می شد پول مردم را پس می دادید قرارداد همین است
م
۰۹:۰۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۷
وای خدای من امیدوارم بگونه ای قیمت گذاری بشه که رونق خریدوفروش زیادبشه بتونم یکی بخرم
نیما
۲۳:۴۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
خودروساز ها متضرر میشن ولی این مردم بیچاره با اندک دستمزد و این تورم زندگی میکنن سود میکنن چطور فکر این مرفه های بیدرد خودروساز هستید ولی این مردم ۸۰ میلیونی که اکثرشون با خون و دل زندگی میکنن نیستین از کجا بیاره اون کارگر بدبخت کارمند بیچاره ۴۰ تومن پول پراید بده که ارابه مرگه فکر جون مردم نیستید فکر معاش مردم نیستید بترسید از خدا و آه این مردم که دامنتون رو بگیره
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۷
چی بگم
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
ای کاش با همین سرعت کیفیت هم بالا بر
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
دوستان یادشون هست 2 سال پیش ایران خودرو -- سایپا و..... خودرو را تحویل میدادند و در عوض چند تا چک 6 ماهه میگرفتند .اگر مردم نخرند بخدا کارخانه ها به التماس می افتند . ( ماشین نخرید )
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
طبق ماده4 آئین‌نامه حمایت از مصرف کنندگان خودرو ملاک محاسبه قیمت خودرودر قرارداد های پیش فروش عادی قیمت مصوب در زمان مندرج در قرارداد هست .به این معنا که خودرو ساز قانونا نمی تواند دعوتنامه ی شما رو حبس کرده تا با قیمت بالاتر حساب کند.واگر چنین اتفاقی بیفتد می توانید با کپی قرارداد و این آئین نامه به سازمان صنعت معدن تجارت شهرتان از خودرو ساز شکایت کنید. لطفا نگذاریدبا عدم اطلاع هموطنان گران فروشی انجام شود.
محسن
۰۹:۴۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۷
من خودم همین کار را خواهم کرد ، ممون از راهنمایی تون .
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۷
اگر همه این اقدام رو کنن دیگه هیچ کارخونه ای نمیتونه از بی اطلاعی مردم نصبت به حقوقشون ، کوتاهی کنه
من همین کار رو خواهم کرد. ممنون از راهنمایی تون
همه همین کار رو خواهید کرد.
لطفا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بزارید
ناشناس
۰۱:۰۹ ۲۵ آبان ۱۳۹۷
توجه
متن بالایی رو بخونین
محمو
۲۰:۵۲ ۲۶ آبان ۱۳۹۷
همهم با هم شکایت کنیم کار بهتر پیش میره
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
متاسفانه برخی مدیران و مسئولان و کارشناسان بی لیاقت در کارخانجات خودرو سازی و قطعه سازی هر روز از کیفیت کالا و قطعات می زنند و حقوق آنچنانی برای خودشان منظور می کنند و ضایعات تولید بالاست و در کل می خواهند قیمت محصولات را بالا ببرند
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
تنها راهکار کاهش قیمت و افزایش کیفیت خودرو ایجاد رقابت و میدان دادن به بخش خصوصی واقعی میباشد تنها کافیه دولت اعلام صدور مجوز برای ایجاد کارخانه کنه مطمین باشید از خیلی شهرها خصوصا تبریز ومشهد و....
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
نمیدونم مسئولین چرا تمام قیمتهارو به فروردین برنمیگردونن همه خلاص بشن. دلار و سکه که دیگه از رونق افتادن و قله تحریمهارو هم رد دادیم
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
دغدعه خودروسازای جهان افزایش کارائی و کیفیت و تکریم خریدارانه اینجای ما فقط و فقط شده افز ایش قیمت
خدایا ما ملت را از دست خودمون نجات بده
علی
۲۳:۰۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
خیلی خوشم میات تو همه چی اتحاد داریم جز این نخریدن ماشین. الان هم میان قیمت ماشینی که 40 میلیون تومن بوده و الان شده 75 رو میزنه 60 تا 65 ملت میگن احسنت دستون درد نکنه درصورتی که اون ماشین 40 تا هم زیادش بود. این بازی رو دقیقا 3 سال پیش در اوردن الان دارن دوباره پیاده میکنن.
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
دولتی که نون خوردن مردم رو روز به روز میبره بالا دیگه میخاد ماشین گرون نکنه.
حمیدرضا
۲۲:۴۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
خودروسازان سود کنن کافیه مردم ضرر کنن مهم نیست موقع تورم میشه ۱۵ درصد ولی موقع گرونی صد در صد میشه اخه پراید حیف نیست ۳۰ تومن بشه اون دنیا باید جواب بدید
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
از اینکه انقدر به فکر مردم و مصرف کننده هستن کمال تشکر را داریم
ناتالی
۲۲:۲۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
ما اصلا خودرو نخواستیم باید کی رو ببینیم
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۵ آبان ۱۳۹۷
به این میگن حرف حساب
ایران که بخش عمده قطعات را وارد میکنه و با ‌کوچکترین تغییرات ارزی و سیاستهای خارجی دچار چالش میشه پس چه لزومی به تولید داخلی است یا کلا اجازه بده واردات آزاد بشه یا کلا صفر تا صد را تولید کنند
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
قیمت دلار که داره کاهش پیدا می کنه پس قیمت گذاری را تا ثابت شدن دلار و طلا به تاخیر بندازین.
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
هر دم از این باغ بری می رسد.
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
این حسابرس های خودرو سازها را به مردم معرفی کنید یه حسابرسی هم از زندگی مردم بکنند شاید یه فرجی هم برای مردم بشه
علیرضا بخشی
۲۲:۰۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
پارسال 405تی یو فایو خریدم یکماه واترپمپش خرابه امداد ویژه درخواست دادیم هنوز خبری نشده.گیربکس صدا میده . بعضی وقتا تک کار میکنه. نمایندگی میگه دست بزنی بدتر میشه
محمد علی
۲۱:۵۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
می گویند افزایش قیمت خوردروها را تا چند روز دیگه مشخص می کنند . توجه داشته باشید بعضی شرکت ها همین هفته بعضی خودرو ها را افزایش داده اند .
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
مردم یادتون هست پراید ۲۰ میلیون بود
دلار ۳ تومن بود
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
ورشکستگی این شرکت ها به زودیست
ناشناس
۲۱:۱۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
هیچکی جلودار ماشین سازا نیست هر کاری بخوان میتونن انجام بدن هیچ کس هم نمیتونه کاری بکنه و از هیچ کس حساب نمبرن
ahmadreza
۲۱:۱۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
گران کردن خودرو مساوی با افزایش تمامی اجناس توی باز شک نکنید.
محمد علی
۲۱:۰۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
این جانب ماشین بی سی بسترن از شرکت بهمن موتور ثبت نام کردم .ماشینی که تحویل خرداد آن پنجا و نه میلیون بود ولی همین ماشین تحویل شهریور و مهرش صد و شش میلیون شده . بنده یک کارمندم . درصد افزایش را شما قضاوت کنید . مگر نه اینکه دلار قیمتش پایین تر آمده.
محمد‌کیا
۲۱:۰۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
سلام‌خواهشن‌اونایی‌که‌مهلت‌دعوتنامه‌هاش‌گذشته‌با‌همان‌قیمت‌ قبلی‌بفرستن‌منظورم‌دعوتنامه‌های‌پراید۱۳۱تحویل‌مهرماه
Amirhosein
۲۰:۵۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
همه چیز در حال بالا رفت هست فقط حقوق کارگران افزایش پیدا نمیکنه
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
باید صفر تا صد خودرو رو خودمون بسازیم
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
تا کی افزایش قیمت خودرو وجود دارد
علی
۲۰:۵۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
خودرو نخرین تا 3ماه تا ارزونتر بشه بشرط اینکه همبستگی باشه--نه مثل عده ای شبانه تو صف وایمیستن تا فقط ثبت نام کنن
علی
۲۰:۴۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
کااشکی طبقه کارگر وبازنشسته یه متولی چیزی داشت به وضعشون رسیدگی میکرد
ناشناس
۲۰:۴۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
خودروی تیبای یکی از آشنایانم را گفتند آخر آبان تحویل میدهند حالا که گفتن با یک ماه تاخیر تحویل میدهیم! پس این افزایش قیمت شامل حالش میشود درحالیکه انصاف بود بدقولی سایپا روی این متقاضیان تاثیر نمیگذاشت!
همشهری
۲۰:۱۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
مردم تو رو خدا فعلا نخرین با این قیمت گرون قطعات و بیمه و غیره ماشینم گرون بخریم زوره خدایی تو رو خدا نخرین
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
مگه پرایدتماما تو ایران ساخته نمیشه پس چرا باید گران بشه !
انتظاری
۲۰:۱۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
اگه ملت خرید خودرو رو تحریم کنی ومتحد بشن .بالاخره خودرو سازها یا مجبور میشن خودرو ها رو بیرون بدن یا تعطیل کنن. بنظرم کاری که سر سلطان سکه آوردن باید برای مافیای خودرو هم انجام بشه.
ناشناس
۲۰:۱۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
مجبوریم باید تحمل کنیم
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
تکلیف افرادی که چهار پنج ماه از موعد تحویل ماشینشون گذشته و الآن باید مبلغ زیادی رو بپردازند چی میشه؟ اونقدر ماشینهای مردم رو ندادند تا گرون بفروشند . کجای این کار انصاف و عدالته؟
ناشناس
۲۲:۵۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
شما چرا توی گرونی ماشین میخری؟تا با وجود افرادی مثل شما روز به روز قیمت ها بیشتر بشه؟حالا منتظر باش تا ماشینتو ببینی امیدوارم وقتی تحویل میگیری بیش از حد پیر نشده باشی.
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
کجاش رو دیدین صبر کنید
رتیل
۱۹:۵۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
سایپا و ایران خو درو تازه از نو میخان قیمت ها رو بالا ببرن تعرفه‌های واردات رو بردارن
حسین
۱۹:۳۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
سلام حالاکه خوب خودروهارو به مردم باقیمت چوبله دادن میخوان قیمت گذاری کنن اونم اگه قیمت گذاری کنن.......
حامد
۱۹:۳۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
ای کاش انهای که قیمت ماشین های بی کیفیت را بالا می برند هم اعدام شوند
ناشناس
۰۱:۰۶ ۲۵ آبان ۱۳۹۷
سیصد هزار ماشین احتکار کردن کسی باهاشون کاری نداشت کی میخواد اعدام کنه؟
عبادي
۱۹:۳۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
خداوكيلي بنا رو بر نخريدن بذاريد. هم غر ميزنيم هم بدو بدو ميريم ثبت نام ميكنيم اين ماشيناي بي كيفيت رو گرون گرون ميخريم.
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
خودرو سازان می‌نالند ودست بکار میشود دولت برای گران کردن و سود دهی به آنها در صورتی که فقط ثبت نام چند هفته پیششان یکصدوپنجاه میلیارد از مردم بابت پیش ثبت نام گرفتند.حالا کی خودرو های سال پیش را تحویل دهند خدا داند ثبت نام امسال بماند.

در صورتی که ما مردم مینالیم از گرانی انگار نه انگار دولت.
یه ریکا ظرف شویی شده نه هزار تومان ...از سفره گوشت مرغ ولبنیات ومیوه را حذف کردیم مانده سیب زمینی و پیاز ما بخاطر شما تحمل میکنیم شما برای ما مردم ایران اسلامی چکار کردین ؟
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
جالبه که فرمول میدن که ماشین ایکس تومن پای کارخانه تموم میشه حالا یه حاشیه سود هم اضافه کنید.
هادی
۱۹:۱۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
ای کاش همزمان باافزایش قیمت خودرو ومسکن واقلام اساسی ولوازم خانگی ولبنیات کسی هم ازمسولین کشوری به فکرافزایش درآمد وحقوق قشر آسیب پذیرجامعه کارمندان وکارگران بودند که نزد زن وبچه بااین تورم بی سابقه ۳۳درصدی شرمنده نشوند.
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
100 درصد گرون میشه
علی
۱۹:۰۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
دست نگه دارید احتمالا دلار بیاد 5هزارتومن
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
اول بصورت قانونی قیمت رو بالا میبرن بعد خودرو رو دپو میکنن و وقتی بازار بهم ریخت میان شروع میکنند تو بازار آزاد میفروشن
مقصودی
۱۹:۰۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
دولت نباید بهانه بده دست سودجوها
ناشناس
۱۹:۰۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
افزایش بدید تا نخریم . ما چه گناهی کردیم هر چی پول برای خرید اتومبیل جمع می کنیم باز هم کم است
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
خودرو ساز داره ضرر میکنه من که بشدت به ماشین نیاز دارم و با این قیمت نمیتونم ماشین بخرم چه گناهی دارم.
Rahman
۱۸:۴۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
طبق گفته چند روز پیش مرکز امار تورم کالا و خوراک ۴۷ درصد اعلام شده و متوسط تورم حدود ۳۵ درصد خودروسازا طی یه مرحله ۹ درصد افزایش قیمت ابتدای سال رو خودروها داشته اند و یه مرحله دیگه هم اجازه پیدا کردن چرا حقوق کارمندا فقط ۶ درصد افزایش پیدا کرده اگر برا خودروساز تورم رفته بالا و تولید به صرفه نیست برای عموم مردم چه کارمند چه کارگر با این تورم و افرایش ها نفس کشیدن هم سخت شده ما از دولت بسته حمایتی نمیخواییم طبق تورم حقوقا رو اضافه کنید.
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
تعداد خودرو سازها باید از تعداد انگشتان یک دست فراتر باشند تا ما رقابتی باشیم و گر نه همیشه مافیایی خواهد بود
h
۱۸:۴۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
باسلام آقای وزیر محترم، دولت مردان به فکر مصرف کننده نیستند
رضا
۱۸:۴۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
آخه مردم نون شب ندارن بخورن ، اینا چجوری میخوان گرونترش کنن !؟
فرزین
۲۱:۲۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
دارن عزیزم چرا ندارن!؟ اگه ندارن چطور میخرن سه سوته
حالا کار به خودرو و ماشین نداریم بقیه کالاهارو ببین ...!!نوش جون همتون
نیما
۲۳:۴۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
با سلام
داداش نگران نباش یه عده میرن میخرن اینا هم هر کاری دوس دارن میکنن ،نمیدونم چرا ماشینای صادراتی به عراق و سوریه شامل این افزایش قیمت نمیشه از ماست که بر ماست
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
قیمتها را برگردانید اگر خواهان پیشرفت صنعت خودرو هستین با افزایش قیمت به سود نخواهید رسید
هدف اصلی کیفیت و تیراژ بالا است
Rahman
۱۸:۳۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
یک بار امسال ۹ درصد قیمت خودرو زیاد شده طبق گفته قبلی طی دومرحله باید ۱۸ درصد امسال اضافه بشه پس به احتمال زیاد ۹ درصد افزایش رو هر خودرو داریم جالب اینجاست خودرو رو به صورت قطره چکونی تحویل ملت میدن اگر به این روش بخوان به تحویل و فروش خودرو ادامه بدن قیمت هر خودرو در بازار ازاد تا ۲۰ درصد از قیمت فعلی بالا میره حداقل اگر میخوان افزایش قیمت بدن برای جلوگیری از دلالی باید فاصله ثبت نام تا تحویل خودرو کمتر از ۶ ماه باشه
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
همه چیز را که بصورت قانونی و غیر قانونی گرون کردین فقط مونده بود ماشین که بصورت قانونی گرون کنید اونم خواهشا گرون کنید چیزی از قلم نیفته ممنون
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
این است خودروی ملی!!!!!!
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
چطوری حقوق کارگرارو نمیتوانید زیاد کنید ولی خودرو سازان قیمتاشونو زیاد کنید
محمد
۱۸:۰۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
کاری کنید که بین قیمت خودرو در بازار و کارخانه تفاوت چندانی نباشد.
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
خداییش اونایی که موعد حویلشون گذشته رو نباید به نرخ جدید بدن
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
سلام قبل از گرونی ماشین، شب خوابیدیم صبح بیدار شدیم گفتند ماشین دوبرابر شده چون می‌خواستیم با پول وام ماشین بخریم تا مرز سکته رفتیم برگشتیم، ای کاش حالا شب بخوابیم صبح بیدار بشیم بگن ماشین به قیمت قبل برگشته تا این دفعه دیگه سکته بزنیم که سکته خوشحالی هم راضی هستیم بخدا
خليلي
۱۹:۲۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
آرزو بر جوانان عيب نيست
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
باید یک دفعه شش برابر کنند سکته کنی بری اون دنیا تا یاد بگیری به اندازه جیبت باید خرج کنی.
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
پول به ماشین ایرانی نمیدم میرم وارد میکنم
ناشناس
۱۷:۵۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
یعنی از این گرون تر میشه؟بیچاره شدیم رفت
بختیاری
۱۷:۴۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
چقدر داد بزنیم که آهای ایران خودرو و سایپا !!!
قیمت ارزان و کیفیت بالا همراه با تولید زیاد و فراوان یعنی گرفتن بازار نیم میلیاردی ایران و اطراف ایران و محبوبیت بیشتر
ناشناس
۱۷:۴۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
حتما یه پرایدو میخاد بزنه ۴۰ تومن...ملت نون ندارن بخورن ماشین میخان چیکار....بزار همینجوری راکد بمونه هیچکی نخره بهتره....فکر توان مالی و جیب مردم که اصن تو کله ی اینا نیست ....مال بد بیخ ریش صاحبش...
ناشناس
۱۷:۴۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
حالا که قیمتا رو به ارزون شدنه .دست پاچه شدن برای تعیین قیمت
Farhad
۱۷:۴۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
حالا از فردا بازم قیمتهای نجومی نجومی تر میشه من که امیدی ندارم به کاهش قیمتها چون معمولا ملت ما به گرونی عادت دارن نه ارزونی
وحید
۱۷:۴۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
مردم دیگه نفسی براشون نمونده
همه چی گرون شد غیر از حقوق کارمند و کارگر بدبخت
ناشناس
۱۷:۳۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
سلام ما که از اول هم می‌دانستیم می خواهند قیمت بالا ببرند ای کاش از همون اول این کار میکردید تا یک عده ای قربانی نمی شدند .حالا هم بابت این قیمت گذاری دو ماه طول می کشه
ناشناس
۰۰:۳۶ ۲۵ آبان ۱۳۹۷
ما می دونستیم بقیه که خبر نداشتند !! الان همه خبر دارند قیمت کارخانه تا بازار تقریبا ۱۰ تا ۴۰ و بیشتر فاصله هست این را مردم باید زحمت بکشند این فاصله را پر گنند
علي
۱۷:۱۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
ما توان غذا خوردن نداريم ماشين مَي خوايم چيكار
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
شما بفکر غذا باش!!!
در جواب ناشناس
۲۰:۳۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
شما نظر نده
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۸ تير ۱۳۹۸
مثل این میمونه بگن هوا الودس و شما بگی من گشنم هوا میخوام چیکار
داشتن حداقل های زندگی از واجبات حقوق شهروندی