سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کودکان و نوجوانان بیشترین اعضای کتابخانه‌های عمومی بوشهر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: کودکان و نوجوانان با با ۶۵ درصد بیشترین اعضای کنابخانه‌های استان را تشکیل می‌دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیدعلی هاشمی افزود: ۲۲ درصد اعضای کتابخانه‌ها نیز جوانان و کمترین عضو نیز با ۱۳ درصد مربوط به جمعیت میانسال است.

وی با اشاره به وجود ۶۴ کتابخانه با ۳۴ هزار و ۵۰۰ عضو در استان بوشهر، ادامه داد: ۸۷۵ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان نگهداری می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه این تعداد کتابخانه جوابگوی جمعیت بیش از یک میلیونی استان بوشهر نیست، بیان کرد: در سند چشم انداز ۱۴۰۴ باید ۱۳۰ کتابخانه فعال در استان داشته باشیم.

هاشمی افزود: اکنون سه شهر و ۳۲ روستای استان کتابخانه عمومی ندارند و ۳۰ روستا نیز می‌توانند کتابخانه سیار داشته باشند.
وی به نبود کتابخانه استاندارد در استان هم اشاره کرد و گفت: نخستین کتابخانه استاندارد استان دهه فجر در شهر بوشهر گشایش می‌یابد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر همچنین یادآور شد: بیشترین میل به مطالعه با ۳۷ درصد مربوط به گروه سنی ابتدایی است و اگر این گروه سنی به مطالعه علاقه‌مند شوند در زمره کتاب خوانان آینده قرار می‌گیرند.

هاشمی گفت: براساس آمار‌ها زنان استان بوشهر ۵۵ درصد کتاب خوان‌تر از مردان هستند.

وی درباره پرداخت سهم نیم درصدی شهرداری‌ها نیز توضیح داد: پارسال شهرداری‌های استان سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و امسال هم تا آخر مهر دو میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال اعتبار به کتابخانه‌ها پرداخت کرده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با اشاره به برگزاری بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از فردا (۲۴ آبان)، خاطرنشان کرد: «حال خوش خواندن» به عنوان شعار امسال انتخاب شده و ۴۳۰ برنامه فرهنگی به همین مناسبت در استان بوشهر برگزار می‌شود.

هاشمی بیان کرد: روز ۲۴ آبان که روز کتاب و کتابخوانی است، عضویت در همه کتابخانه‌ها رایگان است.

انتهای پیام/ک

آغاز برنامه‌های بیست و ششمین دوره هفته کتاب ایران از فردا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.