سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افشانی:

اولین نیاز شهرداری تهران اورژانس هوایی است/پادگان‌ها بهترین جا برای امداد و نجات است

شهردار تهران گفت: اگر در تهران زلزله‌ای مانند کرمانشاه بیاید، جز امداد هوایی راه دیگری برای امداد و نجات نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی افشانی شهردار تهران در مراسم اهداء ماشین‌آلات تهیه شده توسط شهرداری تهران به استان کرمانشاه گفت: مردم کرمانشاه در حوزه فرهنگی، تمدن ساز بوده‌اند و به نوبه خود از اعضای شورای شهر تهران و همکاران خود در شهرداری که در کنار آسیب دیدگاه کرمانشاه بودند تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به تهیه و اهداء ماشین‌آلات سنگین به شهرداری‌های کرمانشاه تأکید کرد: کشور ما نه تنها از لحاظ زلزله حادثه‌خیز است، بلکه از لحاظ سیل و آتش سوزی هم در معرض حادثه است.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه باید از این حوادث تجربه آموزی کرد اظهار کرد: مقررات مربوط به ساختمان سازی حاصل تجربیات بشر است و اگر این مقررات رعایت شوند، هیچگاه با زلزله‌ای با قدرت ۷ ریشتر شاهد آسیب‌های انسانی نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: اولین درس این حوادث این بود که باید کار‌ها توسط مجریان و طراحان به درستی انجام شوند.

افشانی با اشاره به زمان وقوع زلزله کرمانشاه، گفت: هنگامی که وزیر کشور به من اعلام کرد شدت زلزله ۷.۳ ریشتر بوده و تلفات نداشتیم، برای من عجیب بود و فکر کردم که اشتباه نوشته‌اند.

وی افزود: در مسیر رفتن به کرمانشاه از استاندار کرمانشاه پرسیدم که چطور ممکن است با زلزله‌ای با قدرت ۷.۳ ریشتر تلفاتی نباشد و آن‌ها هم تأئید کردند که تلفاتی نداشته‌اند، ولی از ساعت ۰۱:۳۰ به بعد اعلام کردند که تعداد تلفات بسیار بالاست و هنگامی که با وزیر کشور به کرمانشاه رفتیم، به ما گفتند ۳۶ هلی‌کوپتر در هوا و ۵۶ هلی‌کوپتر دیگر هم وارد کرمانشاه شده‌اند.

افشانی با اشاره به مشاهدات خود در سرپل ذهاب اظهار کرد: پس از دیدن وضعیت سرپل ذهاب متوجه شدم ما تا امروز تمام مقررات را برای دولت دیدیم و برای مردم مقرراتی نداشته‌ایم.

وی افزود: بعد از این مشاهدات به وزیر پیشنهاد دادم که باید مردم را ساماندهی کنیم، چون در آنجا و در هنگام زلزله نمی‌دانستیم که چادر‌ها را به چه کسانی می‌دهیم و اگر در تهران زلزله بیاید امکان ندارد بتوان در خیابان‌ها تردد کرد.

شهردار تهران در ادامه با تأکید بر اینکه اولین نیاز شهرداری اورژانس هوایی برای نجات هوایی است، گفت: اگر در تهران زلزله‌ای مانند کرمانشاه بیاید، به غیر از امداد هوایی دیگر امکان امداد و نجات وجود ندارد.

افشانی پادگان‌ها را بهترین جا برای امداد و نجات برشمرد و گفت: متأسفم که عده‌ای می‌خواهند پادگان‌ها را به خارج شهر منتقل کنند، زیرا که این پادگان‌ها جنگی نبوده و آموزشی هستند و اگر قرار است بیرون شهر بروند باید از فضای آن‌ها استفاده کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.