سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور:

تحریم های ظالمانه آمریکا مانعی در برابر اشتیاق گردشگران جهان برای تماشای این سرزمین نیست

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا علیه کشورمان نیز در برابر توانمندی های گردشگری ایران کاری از پیش نبرده ومانعی در برابر اشتیاق گردشگران جهان برای تماشای این دیار هفت هزار ساله نبوده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی, گردشگری وصنایع دستی در چهلمین اجلاس گردشگری در همدان گفت: جای بس خوشحالی است که در سال های اخیر شاهد برگزاری اجلاس های بین المللی با محور گردشگری هستیم که فرصتی برای تعامل ,هم اندیشی و ارتباطات بین المللی فراهم کرده است.

مونسان ادامه داد: تبریز 2018 ، رویدادهمدان 2018 جشن های فاخر ببن المللی و برنامه امروز نشاطی ویژه به چرخه گردشگری ایران می دهد و زمینه رشد گردشگری را فراهم می کند و توسعه پایدار را رقم می زند.

وی ادامه داد: فعالان و اندیشمندان می دانند هیچ تردیدی نیست که صنعت گردشگری بهترین ابزار برای توسعه اقتصادی با کمترین هزینه و آسیب است.

وی اظهار داشت: گردشگری امروز بعنوان صنعتی پویا اهمیتی ویژه دارد و کشور های جهان به متظور کاهش بیکاری افزایش نشاط اجتماعی و فرهنگی و افزایش در این بخش وابستگی وجود ندارد و می توان به داشته ها اکتفا کرد چرا که 2 نیم برابر سرعت اشتغالزایی بیشتری دارد.

وی ادامه داد: فعالان و اندیشمندان می دانند هیچ تردیدی نیست که صنعت گردشگری بهترین ابزار برای توسعه اقتصادی با کمترین هزینه و آسیب است.

مونسان با بیان اینکه تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا علیه کشورمان نیز در برابر توانمندی های گردشگری ایران کاری از پیش نبرده و با توجه به ویژگی فرهنگی توریسم در عرصه بین المللی و دیپلماسی عمومی، مانعی در برابر اشتیاق گردشگران جهان برای تماشای این دیار هفت هزار ساله نبوده است، گفت: شمار گردشگر ورودی کشورمان نه تنها کاهش نداشته بلکه افزایش قابل توجهی نیز یافته است، چرا که ما مردمان صلح و دوستی و میهمان نوازی هستیم و در جهانی که در سایه ارتباطات نمی توان واقعیت ها را انکار کرد، تحریم کنندگان نیز نمی توانند خوبی ها و جاذبه های سرزمین ایران را تحریم و گردشگران جهان را از تماشای ایران محروم کنند.

وی اضافه کرد: معرفی استان همدان به عنوان یک مقصد گردشگری جدید و پویا در سطح آسیا و جهان، دستاوردهایی هم چون برنامه ریزی و بهره برداری از رویداد مذکور به منظور جذب گردشگر ورودی، معرفی ظرفیت های گردشگری شهر همدان به وزراء گردشگری، سفرا و نمایندگان کشورهای آسیایی، ایجاد بستر تعامل در حوزه های گردشگری بین کشورهای عضو ACD و جذب سرمایه گذاران بین المللی فعال در حوزه گردشگری را به همراه خواهد داشت.

مونسان گفت: انتخاب همدان به عنوان پایتخت گرشگری کشورهای آسیایی، برگزاری کنفرانس بین المللی همدان پایتخت گردشگری آسیایی ۲۰۱۸ و هم چنین برگزاری چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری UNWTO در همدان، در کنار سایر رویدادهای برگزار شده و درحال اجرا و نیز رویدادهایی که در ماههای آتی برگزار خواهد شد، زمینه مناسبی را برای تبلیغ ظرفیت‌های گردشگری کشورمان و بطور ویژه استان همدان فراهم می آورد.

وی گفت: استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران دارای ۱۸۰۰ آثار تاریخی شناسایی شده و جاذبه ای‌ منحصر به فردی همچون غار علیصدر و عناوین بین المللی همچون لالجین شهرجهانی سفال، ملایر و تویسرکان شهرملی مبل و منبت است و تمام بستر های لازم برای تبدیل شدن به یک قطب گردشگری ملی و جهانی را دارد.

انتهای پیام/ د

چرخه گردشگری در اجلاس جهانی گردشگری به حرکت درآمد

برچسب ها: گردشگری ، اجلاس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.