سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زرآبادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

خودروساز‌ها با بهانه زیان‌های مالی به دنبال افزایش قیمت‌ها هستند/ مردم نباید پول سوء مدیریت خودروساز‌ها را بپردازد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خودروساز‌ها اعلام کرده‌اند در حال زیان‌دهی بوده لذا خواهان افزایش قیمت خودرو‌ها هستند.


حمیده زرآبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به درخواست افزایش قیمت خودرو از سوی خودروسازان، گفت: صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت و معدن، مسئولان ایدرو و مدیران عامل سایپا و ایران‌خودرو هفته گذشته برای بررسی موضوع افزایش قیمت خودرو در جلسه کمیسیون صنایع حضور یافتند.

وی با تاکید بر اینکه بحث قیمت‌گذاری خودرو از اختیارات دولت است، افزود: خودروساز‌ها معتقد بودند که قیمت کنونی خودرو به صرفه‌ نیست و آنها در شش ماهه اول سال 97 به دلیل آنکه قطعه‌سازان محصولات با نرخ ارز بازار آزاد تامین کرده‌اند، مجبور شده‌اند با نرخ ارز نیمایی خودرو را به مشتری عرضه کرده بر این اساس متضرر شده‌اند.

زرآبادی با بیان اینکه با بحث افزایش قیمت خودرو همزمان با رشد تورم مخالف نیستیم، تاکید کرد: با افزایش قیمت خودرو به صورت یک طرفه کاملا مخالف هستم زیرا باید شرایط مردم را هم در نظر گرفت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: سایپا اعلام کرده در بحث قیمت خودروها تاکنون 1700 میلیارد تومان و ایران‌خودرو 2400 میلیارد تومان ضرر کرده است، اما سایپا از سوی دیگر هم بیان کرده 11 هزار نیروی مازاد دارد که در مجموع سالانه تنها 1000 میلیارد تومان هزینه پرداخت این نیروی مازاد می‌شود، لذا مردم نباید پول سوءمدیریت خودروسازان را پرداخت کنند.

نماینده مردم قزوین و آبیک اظهار کرد: ورود خودروهای خارجی به کشور ممنوع شده و همین موضوع زمینه رقابت را برای خودروسازان داخلی از میان برده است و از سوی دیگر با وجود حمایت‌های بسیار دولت از خودروساز‌ها ما همچنان شاهد کیفیت پایین خودروهای داخلی هستیم.

وی ادامه داد: خودروساز‌ها تنها درباره قیمت چانه‌زنی می‌کنند و هیچ اشاره‌ای به بحث افزایش کیفیت ندارند.

زرآبادی گفت: افزایش قیمت خودرو هیچ ایرادی ندارد، اما در صورتی که تعرفه واردات خودرو صفر شود و با ایجاد زمینه رقابت انتخاب آزادانه را برای مردم قرار دهیم آنگاه خواهیم دید که آنها کدامیک از خودروها را خریداری می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: بحث افزایش قیمت خودرو بدون در نظر گرفتن شرکت‌های وابسته به خودروساز‌ها، افزایش کیفیت و دیگر پارامترها اقدام درستی نخواهد بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
خودروساز مگه دولت نیست؟
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
خدا به حال مردم رحم کنه فقط باینا که هیچ امیدی نیس
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
باید در شرکت سایپا و ایران خودرو رو تا ابدبست .
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
باید واردات آزاد بشه با تعرفه پایین.
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
خودرو آزرا 2017 با قیمت 26000 دلار با ارز نیمایی 200 میلیون و با ارز آزاد 360 میلیون قیمت واقعیش هست ولی در حال حاضر در بازار یک میلیارد قیمت خورده . ما راضی به ضرر خودرو سازها نیستیم . واردات آزاد بشه مردم با دلار 14000 تومنی هم میتونن بهترین ماشینارو سوار بشن .
نصیر
۱۰:۰۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
اون ارز نیمایی رو به تولید کننده های داروهای حیاتی مواد غذایی و قطعه سازها نمیدن برن بدن به یه مشت دلال برای واردات!!! این که یعنی دادن دها میلیارد دلار یارانه به شرکت های خارجی برای اشغال بازار ایران!!!
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
چرا چرا چرا ما مردم باید ضررهای انها رو جبران کنیم.
اگه واقعا ضرر میکنید درش رو ببندید تکلیف خودتون و مردم رو روشن کنید.

یا از بیرون ماشین های ارزون با کیفت وارد کشور می کنیم یا دو نفر کار بلد و دلسوز پیدا می شوند که این دو کارخانه خودروسازی را راه بیأندازند.
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
چرا چرا چرا ما مردم باید ضررهای انها رو جبران کنیم.
اگه واقعا ضرر میکنید درش رو ببندید تکلیف خودتون و مردم رو روشن کنید.

یا از بیرون ماشین های ارزون با کیفت وارد کشور می کنیم یا دو نفر کار بلد و دلسوز پیدا می شوند که این دو کارخانه خودروسازی را راه بیأندازند.
مهدی
۰۸:۱۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
چرا فقط با کسانی که سکه و موبایل را گران فروختند برخورد میشود اما با خودرو سازان که بازار انحصاری خودرو را در دست دارند و با عدم عرضه به گرانی خودرو دامن زده اند برخورد نمیشود ؟
آیا مدیران خودروسازی مصداق مفسدان اقتصادی نیستند؟!!
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
هیچ اقدامی ک ب نفع مردم باشه انجام نمیدن
ایرانی
۰۸:۱۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
دوستانی که میگویند واردات آزاد شود، توجه کنند که خودروی معمولی امروز بین 20 تا 30 هزار دلار است که با دلار 14000 تومان، میشود 280 تا 420 میلیون ! اول دولت نرخ ارز رو واقعی کنه، بعد دستمزدها و حقوق ها واقعی بشه و بعد واردات خودرو رو آزاد کنه!
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
همین الانشم قطعات داره با دلار وارد میشه. .کیفیت این ماشینا کجا و کیفیت ماشین وارداتی کجا
دکتر
۱۰:۰۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
واقعی شدن دلار یعنی بالا رفتن اون نه پایین نگه داشتن مصنوعی با پول نفت خام که داره تمام میشه دوست عزیز! ایران هیچ راهی جز صنعتی نشد و قطعه ساز شدن و پایان مونتاژکاری نداره وگرنه با پایان عصر نفت گران
سیامک
۰۸:۱۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
با سلام
بابا کجای کاری شما میگید به دنبال افزایش قیمتها هستند ،خیلی وقته نمایندگیها مثل سایپا قیمت کل تولیدات خودشون در نمایشگاهاشون رو حداقل دو برابر کردند.گران شد تمام
ناشناس
۰۸:۰۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
ای ملت همیشه در صحنه اینهمه که به گرونیه خودرو اهمیت میدید کمی هم به گرونیه میوه جات گوشت شیر وغیره هم اهمیت بدید بابا خودرو میشه نخرید ولی آیا میشه گشنه موند چرا پسته گردو بادوم گوشت اینهمه گرونه
ملکوت
۰۷:۳۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
جوانان کمپین را بیندازید وبه مردم بگوهید ماشین نخرید از این دو خودروسازه داخلی .
محمد
۰۶:۵۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
صنعتی که هیچ کمکی به اقتصاد مملکت نمیکند و تنها منابع آنرا می بلعد باید تعطیل شود.
ناشناس
۰۲:۲۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
ازاد کنین این تعرفه واردات .تا حساب کار بیاد دست این دوشرکت .خون مردم تو شیشه کردن.نه کیفیت درست حسابی .نه اپشنی.نه ایمنی و نه قیمت مناسبی.حتی داخل سازی هم نمیکنن این دو شرکت.فقط فکر سود هستن.
ناشناس
۰۲:۱۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
هیچ کس از این وضعیت راضی نیست.کی خوشحال میشه از اعمال تعرفه بر واردات خودرو؟ نخواستیم صنعت خودرو سازی .یه سری نور چشمیا دارن از این وضعیت خودرو نفع میبرن نه مردم.مگر نه اینکه مردم باید راضی باشن.مگه این مملکت برای مردم نیست. باید رهبر به طور مستقیم ورود کنه.دولت هیچ کاری نمیکنه.خسته شدیم دیگه
رضا
۰۱:۴۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
مسئولان یجوری بی خیال شده
سعید احمدب
۰۱:۰۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
متاسفانه اونقدر گره مشکلات مردم کور شده که دولت نمی دونه چکار کنه برای جلوگیری از خروج ارز و بالاتر رفتن قیمت ارز واردات خودرو را ممنوع کردند
H
۰۰:۰۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
خدا کنه کارخونه خودروسازی ورشکست بشه بره پی‌کارش مجبور بشن واردات ازاد کنن تا ملت ب حقشون برسن .. کارخونه ماشین سازی نمیخایم بجاش واردات ازاد کنید مردمم راضین
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
مردم ایران که میرن پیش فروش این ها رو میخرن خودرو ساز هم سواستفاده میکنه هم قیمت رو میبره بالا هم کیفیت رو میاره پایین مردم چند ماه نخرن اون وقت ببینن نتیجه چی میشه
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
دوتا خودرو ساز باید ادبشون کرد خیلی خودسر شدن
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
متاسفم برای این خودروسازان واقعا
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
عزیز هم وطنی گفته چرا به مردم اهمیت نمی دهند شاید از مردم ما بعضی نمی خواهند که مهم باشند اگر فردا اعلام کنند که برای خودرو ثبت نام میشود هما ن موارد گذشته با کلیه معایب ان تکرار بشودو اش همان و کاسه نیز همان خواهد بود
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
مقصر اصلی نمایندگان مجلس هستند قانون گذار آنها هستند
صامت
۲۲:۳۰ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
با سلام
همش به بهانه تولید این دو شرکت ایجاد انحصار رو در فضای کاملا غیر رقابتی براشون ایجاد کردن ،شهریور سال ۹۶ در شرکت ایران خودرو یه خودرو ثبت نام کردم و برای انجام تعهداتم خودروی پرایدمو در اواخر خرداد سالجاری فروختم که منتظر دعوت نامه تیر ماههم رو تکمیل وجه کنم الان بیش از ۴ ماهه که حتی دعوت نامه هم صادر نشده و شرمندگیش برای رفع امورات زندگی و درمان پدر پیرم که نیاز مبرم به داشتن خودرو با توجه به درد عضلانی که درگیرشه می باشم ،امیدوارم کسانی که با سو مدیریتشون اینقدر مردم رو اذیت میکنن به عذاب سختی هم در دنیا و آخرت دچار بشن، حق الناس تنها گناهی که غیر قابل بخشش بوده و قطعا" خداوند جای حق نشسته...
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
من24میلیون دناپلاس دیماه 96ثبت نام کرده ام که دلار3500تومان بودالان دلارحداقل14000تومان است ارزش پول من که به ایران خودروداده ام الان دقیقابیش از100میلیون تومان است اصلاخودرونمی خواهم100میلیون رابهم بدهندبدون مابه التفاوت میرم یک دناپلاس فوری میخرم
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
شما مگه به دلار دادی
حمید
۲۲:۰۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
ان شالله که درامد های دولت اینقدر بالا بره تا نیازی به دریافت مقداری از قیمت خودروها بی کیفیت نداشته باشن و بازار رو به روی خودرو های خارجی باز کنن بخدا این باعث رشد صنعت خودرو میشه نه گذاشتن تعرفه بالا و بی رقیب شدن خودرو ساز های داخلی مگه قدرت های نو ظهور صنعت خودرو مثل چین مالزی و ...بازار خودروشون رو انحصاری کردن که الان اینقدر رشد کردن
رسول
۲۲:۰۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
واردات خودروی با کیفیت هم ایمنی و کیفیت دارند و هم آلودگی هوا از بین میرود
حمد
۲۱:۴۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
بچه بردسکن هستم قبل ازعید 97 به نمایندگی شهرمان رفتیم یک ساعت قبل از باز شدن سامانه کارت باک بانها دادم ونشستیم غیر ازمن وشوهرم ویک معلمی مشتری دیگری وجود نداشت چهار کامپیوتر مشغول ثبت نام بودند بعد از یک ساعت گفتند سایت بسته شد ازناراحتی که فروشنده ایرانخودرو یک کارشناس باز نشسته اموزش وپرورش را نادان ونااگاه حسب میگرد رنج مبردم بااعتراض وصدای بلندسروصدا کردم انها حرفی نداشتند که بگویند قول دادند که حواله یک ماشین که دوست داری تهیه می کنیم فردای انروز زنگ زدن و24 میلیون واریز کردم از همان روز فهمیدم که این شرکت برای کشور وثبت نام کننده ها برنامه داردان روز قیمت دنا 42 ودنا پلاست 48بوود ودنا پلاست در بازر ازد 53میلیون قرار شد در 2/30 تحویل دهند تا اینکه 3/7تامبلغ 53 میلون 5 میلون اضاف از من پول گرفتن وقرار داد بستن که در 3/30 ماشین را تحویل دهند اکنون 9/22 است که ماشین را تحویل ندادند من طلاها یم را فروختم وتکمیل وجه کردم بدبخت شدم در کجای اسلام امده جنس بخری پول بدی ولی کالا را ندهند ویا گرانتر ش کنند بعدا من24 میلیون دادم که شما ماشین بسازییکی بمن بدی نه اینکه از طریق نمایندگی بنرخ روز ماشین بفروشی ویا انبار کنی وبمن وامثال من پاسخگو نباشی
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
اصلا مردم و مشتریها هیچ آیا خودروسازا با این راهکار موفق میشن شدن مثل دوتا فرزند بیکار و لوس که فقط اویزون باباشونن
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
این خودروسازان از هر بهانه ای برای گران کردن محصولاتشون استفاده میکنن . یه بار میگه دلار گرون شده یه بار میگه هزینه هامون زیاده و یبار میگن ترامپ سرما خورده و..
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
خوب نخرید
بنده خدا
۲۰:۳۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
واقعا" واحدهای تحقیق توسعه این خودروسازها دارند چه کاری انجام می دهند که با یک پس و پیش شدن خط تولید یک خودرو کمی پیشرفته تر متوقف می شود. واقعا" از محصول تکراری و بی کیقیت و این الودگی هوا و این تصادفات مردم خسته شده اند.
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
راه آرام کردن کل بازار کم کردن تعرفه واردات خودروست
روح الله
۲۰:۰۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
وقتی دولت جلوی وارداتو میگیره دقیقا داره برای جولان دادن دوتا شرکت تولید خودروی بی کیفیت میدون میده واردات رو ازاد کنید دوماه از موعد تحولی خودوی من گذشته هیچکس جوابگو نیست شما که الان خوردو ندارید چرا 100هزار خوودرو ثیت نام میکنید واقعا واسه برخی مسولین که فقط قشنگ حرف میزنن متاسفم
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
خودرو گران میشود . واردات ممنوع
اسی
۱۹:۲۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
بیا یید درب این دوتا کارخونه رو ببندید غیر ضرر برا مملکت هیچی نداره
محمد
۱۹:۰۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
کاش یک پراید داشتم! من 15 ساله دنبال یک ماشین هستم. می ترسم بمیرم و نتونم ماشین برونم.
ناشناس
۰۴:۱۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
نترس پراید میخری اون میشه پلی ب سوی مرگ برات
ملکوت
۱۳:۱۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
پراید میخری اما مواظب باش موجب مرگت نشود این ماشینهای بی کیفیت
ناشناس
۱۹:۰۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
تا کی میخوان قیمت ها رو ببرن بالا
ناشناس
۱۸:۴۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
من24میلیون دناپلاس دیماه 96ثبت نام کرده ام که دلار3500تومان بودالان دلارحداقل14000تومان است ارزش پول من که به ایران خودروداده ام الان دقیقابیش از100میلیون تومان است اصلاخودرونمی خواهم100میلیون رابهم بدهندبدون مابه التفاوت میرم یک دناپلاس فوری میخرم
عباس گودرزی
۰۹:۳۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
سلام دو ریال بده آش به همین خیال باش .
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
ورشکستگی بزرگ در راه است
ندا
۱۸:۳۱ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
صادرات ندارید چرا مشکل همینه مگه چقدر مردم پراید و ...میخان باعث آلودگی و ترافیک
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
چرا اصلا هیچ نظارتی نیست واقعا هر کی به هر کی شده والا
عباس گودرزی
۰۹:۴۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
تورم بیش از 300 درصد را 8/9278 بیان می کند حقوق را 10 در صد افزایش می دهد
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
سلام های ملت هاااااای مسئولین دردم به کی بگم خدا بریم پیش کی 20،000،000میلیون وام با هزار بدبختی جور کردم 3000،000میلیون که خرج خودش شد اومدم با الباقیش ماشین بخرم کرایه کشی کنم که رفت بالا حالا بیکار هستم دارم از پول وامم قسط خودش میدم کی به داد من می رسه کی درد دلم به کی بگم زنم از بیکاریم داره ازم جدا میشه خدا به کی درد دلم بگم به کی
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
داداش منم مثل شما شدم بعد از ۲سال دوندگی از بانک ملی ۲۰ تومن وام گرفتم دارم کم کم می خورمش
زده بود قرض الحسنه ۲ تومن هم تا آخرین قسط کارمزد گرفته
احسان رضایی
۱۷:۵۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
واردات خودرو را ازاد کنند بعد مرد م در خرید قضاوت خوهندکرد
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
خودرو یک کالای مصرفی است پس نباید به خودرو به دیده کالای سرمایه ای نگاه کرد . باید پیش فروش خودرو ضابطه مند شود . خرید و فروش خودرو بیش از ۲ بار در سال مشمول مالیات شود .
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
2×2=16
قابل توجه مسولان ایران‌خودرو و سایپا که همش بفکر گرانی خودرو هستن !!!!
وقتی بازار نیم میلیاردی منطقه و اطراف و هشتاد میلیونی خودمان را دارید چرا بفکر کیفیت و قیمت مناسب و تیراژ بالا نیستید
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
2×2=16
قابل توجه مسولان ایران‌خودرو و سایپا که همش بفکر گرانی خودرو هستن !!!!
وقتی بازار نیم میلیاردی منطقه و اطراف و هشتاد میلیونی خودمان را دارید چرا بفکر کیفیت و قیمت مناسب و تیراژ بالا نیستید
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
خودرو سازی که دل مردم یک بازار چهارصد و یا نیم میلیارد نفری را نتواند بدست بیاره دیگه هیچی
حمید
۱۷:۳۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
سلام.چی بگیم دیگه ما ایرانیا وقتی پراید ۷ میلیونی رو بهمون میدن ۳۰ تومن اقای خودروساز خودتم پراید ساخت خودتو سوار میشی که اینقد قیمتشو بردین بالا کیفیتشم که ۲۰ ماشاالله چشم نخورید متاسفم
حمید
۱۷:۳۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
سلام.چی بگیم دیگه ما ایرانیا وقتی پراید ۷ میلیونی رو بهمون میدن ۳۰ تومن اقای خودروساز خودتم پراید ساخت خودتو سوار میشی که اینقد قیمتشو بردین بالا کیفیتشم که ۲۰ ماشاالله چشم نخورید متاسفم
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
چرا نمی گذارن افردی که میخواهند درایران سرمایه گذاری برای تولید خودرو انجام دهند بیایند واین کار را بکنند تازمانی که خودذو سازی ما انحصاری است ما نمینوانیم شاهد پیشرفت صنعت خودرو باشیم
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
چرا نمی گذارن افردی که میخواهند درایران سرمایه گذاری برای تولید خودرو انجام دهند بیایند واین کار را بکنند تازمانی که خودذو سازی ما انحصاری است ما نمینوانیم شاهد پیشرفت صنعت خودرو باشیم
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
عزیزم خسته نشدید
مجیدمباشرفرد
۱۷:۲۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
واقعا شرم اوره هفده ماه پیش برای خودرو ثبت نام کردم هنوز تحویل ندادن اصلا نمیدونم به کی باید شکایت کنیم به خودرو ساز هم زنگ میزنیم میگن هنوز نوبت شما نشده ۹ ماه از زمان تحویل گذشته من گمان میکنم که خودرو سازها از روی سوء نظر و تخریب روحیه مردم اینکار را میکنند
پبدنی
۱۶:۵۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
این خودرو سازها باید توسط دولت مهار شود
اینهم نشد خودروسازی که ما داریم
نه تولیدشان زیاد است و نه قیمت و کیفیت خوبی دارند
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
دیگه تمومه ماجرا
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
واردات خودرو باید آزاد بشه تا خودرو سازان داخلی نتوانند سوءاستفاده کنند قیمت خودرو در ایران واقعی نیست
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
این همه مردم اعتراض دارند مسئولین توجهی نمی کنند واردات خودرو باید آزاد بشه تا خودرو سازان داخلی نتوانند سوءاستفاده کنند قیمت خودرو در ایران واقعی نیست
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
قوه قضاییه باید ورود کنه برخورد جدی کنند
سعید
۱۶:۲۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
حتی اگه واردات ازاد وتعرفه هم صفر بشه بخاطر وضعیت ارز بازم قشرکارمندی وکارگری نمیتونه ماشین بخره
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
ما کاهش قیمت هستیم
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
خواهشن نگید خودروساز آخه به خودروسازها توهین میشه
حسین
۱۶:۱۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
افزایش قیمت خودرو هیچ ایرادی ندارد، اما در صورتی که تعرفه واردات خودرو صفر شود و با ایجاد زمینه رقابت انتخاب آزادانه را برای مردم قرار دهیم آنگاه خواهیم دید که آنها کدامیک از خودروها را خریداری می‌کنند.""

اصلش ههمینه. مردم باید حق انتخاب داشته باشن. نه اینکه به بهانه تولید(مونتاژ ) ملی (هندی و چینی ) خودروی بی کیفیت با قیمت کذایی سوار شوند
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
یا این دو تا شرکت رو ببندید و پول مردم رو پس بدین یا تعرفه ی واردات خودرو رو بردارین
بهترین راه حل همینه
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
یا این دو تا شرکت رو ببندید و پول مردم رو پس بدین یا تعرفه ی واردات خودرو رو بردارین
بهترین راه حل همینه،
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
هر روز گرانتر و بیکیفیت تر از دیروز
سایپا مطمئن
راحت برانید
چه خبره هرروز هروز گرونی
مردم میلیون ها تومن قرض دارن ، خواستن یه وسیله بخرن تا باهاش راحت باشن
چرا وقتی یه شرکت فقط به فکر خودشه و داره پول مردم رو میگیره چرا بهش اجازه میدین صدها هزار خودرو ثبت نام کنه
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
فعلا که مردم بیچاره
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
دولت نباید واردات خودرو رو ممنوع نمیکرد
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
دولت نباید واردات خودرو رو ممنوع نمیکرد
ایرانی
۱۵:۴۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
با 30 میلیون میشه بنز سوار شد نه پراید..
ایرانی
۱۵:۴۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
هنوزم حرف از ضرر میزنید... ماشین بی کیفیت تحویل مردم میدی هیچ توجیه اقتصادی بابت حمایت نداری...
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
ای خدا
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
لطفا گزارشی در خصوص گزارش تحقیق و تفحص مجلس از خودرو سازها را تهیه کنید. آخر این گزارش به کجا رسید؟
مهدی خادمیان
۱۵:۲۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
حجم بالای کامنتهای اظهاری مردم حاکی از نارضایتی گسترده از عملکرد خودروسازان بوده چنانچه به شرکتهای لیزینگ خودرو مراجعه و رصد میدانی نمائید خودرو را 1-2 روزه تحویل خواهند داد
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
خیلی ممنون که گفتید
مهدی
۱۵:۰۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
سلام دوستان
این شرکتهای خودرو ساز باید توسط وزارت اطلاعات بررسی شوند وخواهید دید که تمام این برای به وجود آوردن نارضایتی بین مردم است که از خارج از ایران هدایت می شود . مردمی که با دریافت وام اوایل سال ثبت نام کرده اند و تمام سرمایه خود را برای خرید یک خودروی ایرانی پرداخت نموده
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
خودروساز محترم لطفاااا تولید نکن اگه واقعا ضرر میکنی و بزار مردم نفس بکشند... واردات آزاد کنید بزارید حداقل از خودرو با کیفیت لذت ببریم...
@@@
۱۶:۰۱ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
گل گفتی داداش
جواد
۱۹:۰۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
حرفت حقه
ناشناس
۱۹:۳۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
قربون آدم حق گو
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
خطرناک ترین خودرو که پراید هست را به قیمت چهل میلیون میخرند شما چیکار دارید بزارید قیمت خودرو بشدت بره بالا تا جایی که روزی ببینیم قیمت پراید شده دویست میلیون تومان و مردم برای خرید آن و ثبت نام آن کشته و زخمی بدهند.
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
چرا به مردم اهمیت نمیدهید ؟
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
ای داد وبیداد
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
باهمین پول ماشینهای داخلی برید اینترنت رو سرچ کنید ببینید بهترین ماشینهای اروپایی و باکیفیت رو میشه خرید تازه هم برای گارانتی صادقانه عمل می کنند و هم بموقع تحویل میدن یک عمر هم راحتید.الان تویوتا اول هنوز داره کار میکنه باچه کیفیتی ولی 206 گرفتم مثل پیکان در رو می بندی صدا میده
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
باهمین پول ماشینهای داخلی برید اینترنت رو سرچ کنید ببینید بهترین ماشینهای اروپایی و باکیفیت رو میشه خرید تازه هم برای گارانتی صادقانه عمل می کنند و هم بموقع تحویل میدن یک عمر هم راحتید.الان تویوتا اول هنوز داره کار میکنه باچه کیفیتی ولی 206 گرفتم مثل پیکان در رو می بندی صدا میده
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
تازه اگه پراید رو سرچ کنید می بینید کره پراید جدیدش رو چقدر مدرن زده وما وانت بار پراید زدیم!! این یعنی منفعت طلبی شرکتهای پرضر که هم برای مردم مضرند وهم برای خودشون!!
دردمند
۱۴:۴۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
ما نه راضی به ضرر خودروسازان هستیم و نه خواهان خودروی بی کیفیت با این قیمت های واقعا عجیب هستیم،لطفا و خواهشاً تعرفه واردات خودرو را بردارید تا مردم حق انتخاب داشته باشند.اللهم عجل لولیک الفرج
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
فعلا که با دلالها همدست شدن ماشینها رو میبرن تو بازار 2 برابر قیمت کارخونه میفروشن وای بر ما مردم فقیر
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
با طرح تعویض ساندرو با پرایدی كه سایپا ارائه كرد واقعا روی هرچی دیگ بود رو سیاه كرد!
علیرضا
۱۴:۳۰ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
با سلام و احترام.این مردم هستند که دارند سالهای سال ضرر مسئولین خودرو ساز را میدهند که جان و مال خود را در اختیار خودرو سازها قرار میدهند .قبل از تحریم ۵۰ درصد ارزش خودرو را به عنوان پیش پرداخت میگیرند و بجای تولید قطعه به دنبال سود بیشتر قطعه بی کیفیت چینی وارد میکنند و خود را قطعه ساز ! معرفی میکنند. نمیتونن پراید ۱۱۱ رو قرار بود مرداد تحویل بدن هنوز میگن نمی تونیم بسازیم....فقط دنبال افزایش قیمت هستند ...تولید خودرو یا مونتاژ کاری.!!! تا هم اعتراض میشه میگن کارگران بیکار میشوندخودرو سازی که هنوز پراید نمیتونه تولید کنه همان بهتر که تعطیل شود .لااقل دولت مجبور بشه خودرو ایمن و با کیفیت و با تکنولوژی جدید هیبرید یا برقی وارد کند .اینطوری مصرف سوخت کمتر شده واز هدر رفت سوخت و الودگی محیط زیست کمتر شود.
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
با طرح ابتكاري و بسيار جالب و قابل تقدير سايپا (پرايد بجاي ساندرو) مجلس استقبال كند
محمد
۱۴:۲۱ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
حرفاي اين نماينده منطقي و ويشه ايي هست

دست مردمو باز بزاريد براي انتخاب نه واردات با كمركي بالا كه فقط پولدارها توان خريد داشته باشن
صفر كردن تعرفه ها باعث سقوط قيمتها ميشه ، آقايون باشگاه خبرنگارا لطفا نظره مارو بازتاب بديد تو تلويزيون ما بلندگو نداريم
انقدري اذيت شديم راضي به تعطيلي خودرو سازي هستيم لطفا يه گزارش تهيه كنيد مردم نظرات واقعيشون رو بگن همه خواستاره صفر شدن تعرفه هان
موضوع گزارش رو اختصاص بديد كه شما با صفر شدن تعرفه ها موافقيد يا مخالف حرف مردمو بشنويد
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
خودرو سازان آیا شامل قانون وتعزیرات نمی شوند آیا فقط دنبال مجازات دربخش های دیگه هستیم
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
تو قضیه خودرو مردم مقصرند
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
نخرید بزارید ارزون بشه ای ملت
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
چرا اصلا به مردم توجه نمیشه دقیقا دلیلش چیه واقعا
علی شیخی
۱۴:۲۱ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
مردم خودشون مقصرند....
صف میکشندواسه خرید کالاهای بی کیفیت
جواد
۱۹:۰۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
مردم خدشون کاری کردن که بهشون توجه نشه
یزدان نورانی
۱۴:۰۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
اگرواقعاخودرو سازان ضرر میکنند دست از تولید بکشند خودرهائی که کیفیت امنیت و ارزش آن خیلی پائین تر از آنی هست که میفروشند دیگه چه ادعای دارند چطور وقتی فصل برداشت برنج کشاورزان میرسه برنج هندی و پاکستانی و . . . . وارد میشه حالا هم لطف کنید خودرو های خارجی وارد کنید البته نه انحصاری و برای خانواده خاص
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
تعرفه ی خودرو رو آزاد کنید تا مردم قدرت انتخاب داشته باشند نه این که مجبور بشن خودنرو بخرن.
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
ای داد وبیداد
ایرج
۱۴:۰۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
دقیقا صنعت خودرو شده صنعتی که اعصا بدسته و ضعیف بدون قدرت
مهدی
۱۴:۰۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
دقیقا صنعت خودرو شده صنعتی که اعصا بدسته و ضعیف بدون قدرت مانور در اروپا و کشورهای دیگه این خودرو ها چقدر با جیب مردم هم خوانی داره تا کی گران فروشی خودرو در اروپا پول سه ماه کار کردن یک کارگره اما اینجا یک عمر کارکردن
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
همش شعار میدن که مردم فکر کنن بفکرشون هستن
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
این همه که حمایتی از خودروسازان داخلی شده اگر از نیروی جوان و نخبه حمایت میشد الان وضعیت اقتصاد اینطور نمیشد
بیداد
۱۳:۵۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
این صنعت رو تعطیلش کنید. خودرو وارد کنید.
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
با پول کی واردات کنیم!! نفت کشور داره تمام میشه تازه اول شما میگی واردات!!
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۷
.شما باید برخورد کنید و مانع بشید مردم کجای کارند .همش حرف حرف