سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در شهرستان شهرکرد:

ابتلای دو واحد مرغداری به آنفلوانزای پرندگان

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری، از ابتلای دو واحد مرغداری در شهرستان شهرکرد، به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسینعلی سلطانی گفت: دو واحد مرغداری در شهرستان شهرکرد، به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان آلوده شد.

وی افزود: پس از مشاهده و گزارش علایم مشکوک در این مرغداری‎ها، نمونه برداری و آزمایش لازم انجام و شیوع بیماری تأیید گردید.

مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری با بیان پاکسازی این دو واحد اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل، اقدامات آمایشی، قرنطینه‎ای، کنترلی و پیشگیرانه برای جلوگیری از انتشار و گسترش این بیماری در حال انجام است.

به گفته سلطانی؛ جلوگیری از تماس پرندگان بومی با پرندگان وحشی و به ویژه آبزیان، رعایت شرایط بهداشتی برای پرندگان بومی، تهیه گوشت طیور و تخم مرغ از مراکز مجاز و مورد تأیید دامپزشکی، و پخت کامل آن قبل از مصرف، از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از آنفلوانزای پرندگان می‌باشد.

آنفلوانزای (آنفولانزا) فوق حاد از مهم‌ترین بیماری‌های طیور و یک بیماری تنفسی ویروسی مشترک انسان و پرندگان، با علایم سیاه شدن و خونریزی تاج و ساق پا، علایم تنفسی حاد، بی حالی شدید، پژمردگی، دور هم جمع شدن گله، کاهش شدید مصرف دانه، افت ناگهانی تولید تخم مرغ روزانه و انتشار ناگهانی در گله است.

انتهای پیام/ش

چهارمحال و بختیاری در معرض آنفلوانزای پرندگان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.