سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در همایش یاوران وقف در زاهدان:

وقف سنتی حسنه ونیکوست

نماینده، ولی فقیه در سیستان بلوچستان در همایش یاوران وقف در زاهدان گفت: وقف سنتی حسنه و نیکوست که از مسائل مشترک همه انبیا (ص) محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی همایش  یاوران وقف در زاهدان گفت:وقف سنتی حسنه و نیکوست که از مسائل مشترک همه انبیا (ص) محسوب می‌شود به طوری که در میان تمامی مکاتب آسمانی و ملت‌هایی که تحت سیطره انبیا (ص) قرار دارند از جایگاه خاصی برخورداراند.

وی افزود:فرهنگ وقف در بین اقشار مختلف جامعه باید نهادینه شود تا ضمن ذخیره آخرت برای واقفان راه گشای بسیاری از مشکلات کشور باشد.

امام جمعه زاهدان افزود: افرادی اقدام به وقف به عنوان سنت خداپسندانه و حسنه می‌کنند که دیدگاهی فراتر از عالم فانی دارند.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: وقف یک عمل اختیاری است که عشق، ایثار، از خود گذشتگی و بینش می‌خواهد.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه اثرات، برکات و کارکرد‌های وقف در جامعه تببین شود گفت: مردم باید بدانند که وقف مالیست که ماندگاری اش تا ابد و پایان ناپذیر است و امکان تغییر در نیت واقف میسر نیست.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: در دوره‌هایی از تاریخ ایران شاهد بودیم که در موقوفات تصرفاتی صورت می‌گرفت، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و اندیشه رهبر معظم انقلاب اجرای موقوفات به طور کامل بر اساس نیت واقفان اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با بیان اینکه خداوند برای مجاهدان درجه، فضیلت و ارزش قائل شده است گفت: افرادی در راه خدا مال خود را وقف می‌کنند که از جایگاه والایی برخوردارند.

حجت الاسلام محسن مومنی مقدم افزود: وقف مصداق صدقه جاریه است که از مهمترین کارکرد‌های آن می‌توان به فقرزدایی از جامعه، تولید و ساختن آینده اشاره کرد.

انتهای پیام/پ

فقرزدایی از جامعه، تولید و ساختن آینده

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.