سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قول مسئولان دولتی برای تامین ارز دولتی تجهیزات پزشکی/برخورد با سودجویان بازار سلامت

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: سران قوا، رئیس بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور قول دادند تا ارز دولتی برای تمام ملزومات و تجهیزات مورد مصرف وزارت بهداشت درمان و آموزش و پزشکی و داروهای مورد نیاز در کشور تأمین کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بازار دارو با توجه به مشکلات ارزی در کشور گفت: عده‌ای در حال سوءاستفاده از وضعیت موجود هستند.

وی با بیان اینکه سران قوا، رئیس بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور قول دادند تا ارز دولتی برای تمام ملزومات و تجهیزات مورد مصرف وزارت بهداشت درمان و آموزش و پزشکی و داروهای مورد نیاز در کشور تأمین کنند، افزود: در بازار سلامت و دارو برخی افراد سودجو نیز فعال‌اند.

رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس اضافه کرد: در برخی موارد افراد سودجویی هستند که (دارو و تجهیزات پزشکی) با ارز دولتی می‌آورند؛ اما این داروها و تجهیزات پزشکی را در بازار آزاد می‌فروشند.

شهریاری با اشاره به اینکه وزارت بهداشت با متخلفان این بخش برخورد می‌کند عنوان کرد: برخورد با این سودجویان از طریق دستگاه‌های نظارتی انجام می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر چگونگی نظارت مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان خانه ملت بر بازار دارد، تصریح کرد: مجلس نیروی نظارتی (به شکل میدانی) ندارد و مسائل را با دریافت اطلاعات لازم از دستگاه‌های مختلف مانند سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و دیگر دستگاه‌های نظارتی پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/ب

رئیس بانک مرکزی برای تامین ارز ‌تجهیزات پزشکی قول مساعد داد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.