سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمهیدات راهداران ارومیه برای فصل سرما

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ارومیه گفت: با توجه به آغاز فصل بارش نزولات آسمانی و نزدیک شدن به فصل سرما، فعالیت راهداران در جاده های کشور اهمیت بیشتری پیداکرده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه   رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ارومیه با بیان اینکه راه‌ها از شریان‌های حیاتی کشور هستند و می‌توانند اقتصاد را متحول کنند، گفت: با توجه به شرایط جوی و پیش بینی سرمای شدید در سال جاری ، این اداره به عنوان یکی از دستگاه های ارایه دهنده خدمات عمومی ، از آمادگی لازم برای پیشگیری از هرگونه خطرات احتمالی ناشی از حوادث غیرمترقبه برخوردار است.

صادق حبیب زاده درخصوص عملیات راهداری زمستانی سال 1397 در بخش تجهیز راهدارخانه ها و ماشین آلات اظهار کرد: از دو ماه قبل براساس پیش بینی ها و برنامه ریزی ها اقدام به خرید شن و نمک به میزان لازم، بازسازی و اورهال کردن ماشین آلات شد.

وی با اشاره به پیش بینی طولانی بودن مدت سرما و افزایش میزان بارش در سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: براین اساس دوره های آموزش یخ زدایی، برف روبی، رانندگی با دستگاه های برف خور و نحوه کار با سیستم های هوشمند راهداری در سطح اداره برگزارشده است.

حبیب زاده با اشاره به اینکه حدود دوهزارکیلومتر راه در سطح شهرستان تحت پوشش راهداری است ،افزود: تعداد 131 نفر پرسنل راهداری زمستانی در حال حاضر آماده خدمات رسانی در این زمینه هستند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ارومیه لایروبی پل ها ، آبروهای داخل ترانشه ها ، دهانه ورودی پلها ، و بازدید های مستمر از سنگ های سست و معلق در ارتفاعات و نقاط احتمالی وقوع سیلاب ، تقویت خاکریزها ، هدایت آب های سطحی به داخل آبروها و آموزش راهبانان و راهداران و تجهیز آنان به وسایل اخباری را از جمله اقدامات لازم برای مقابله با فصل سرما ذکرکرد.

این مقام مسئول پاکسازی محور ارومیه-اشنویه بطول 5 کیلومتر ،محور سلماس بطول 7 کیلومتر و نیز شانه زنی محور ارومیه-امامزاده بطول 10 کیلومتر را بخشی از اقدامات اخیر عنوان کرد و افزود: احداث رمپ ورودی و خروجی راه روستایی درب رود و هم چنین نصب 85 عدد تابلو شامل تابلوهای محدودیت سرعت،آشکارسازی و هشداردهنده در محور باراندوز طی ماه گذشته انجام گرفت.

حبیبزاده از عملیات چاله پرکنی با حجم 170 تن آسفالت یاد کرد و این چنین توضیح داد: این عملیات در تمامی محورهای مواصلاتی تا پایان سال جاری انجام میگیرد و در حال حاضر 7 کیلومتر از این عملیات در محور ارومیه امامزاده و 45 کیلومتر چاله پرکنی در محور ارومیه-مهاباد انجام گرفته است.

حبیب زاده افزود : اولویت‌ برحسب میزان ترافیک ورودی و خروجی هر شهرستان ، میزان بارش‌ها و سایر پارامترها ، محورهای دارای اهمیت و اولویت‌ شناسایی شدند و جلسات هماهنگی ، برنامه‌ریزی و بدست آوردن نیازهای استان و تلاش و مدیریت در جهت رفع مشکلات پیش رو و تأمین نیازها اعلام شده برگزار می شود.

انتهای پیام/س

تمهیدات راهداری ارومیه برای مقابله با سرما

برچسب ها: راهداری ، حمل و نقل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.