سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد خبر داد؛

شهرستان تفت میزبان جشنواره انار

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزدگفت:جشنواره انار به صورت انار چینی در باغات برگزار و مورد دید عموم به ویژه گردشگران قرار خواهد گرفت.

یدالله جوادپور مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ؛   از برگزاری جشنواره انار در شهرستان تفت خبر داد وگفت : رویداد‌هایی مانند جشنواره‌های میوه در شهرستان‌های مختلف استان راهکار موثری برای معرفی انواع خوراکی‌ها، فرهنگ، توانمندی ‎ ها، صنایع دستی و جاذبه‌های گردشگری هر شهرستان و در نهایت استان است.

جوادپور با بیان این‌که جشنواره انار در شهرستان‌های یزد، میبد و مهریز نیز برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره در این شهرستان‌ها به صورت انار چینی در باغات برگزار می‌شود و مورد دید عموم به ویژه گردشگران قرار خواهد گرفت.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: شهرستان‌های بافق، مهریز، مراغه، مروست نیز به ترتیب جشنواره‌های خرما، گلابگیری، زردآلو و انگور دارند که در راستای توسعه گردشگری استان، برگزاری این جشنواره‌ها نیز باید افزایش پیدا کند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در کنار این جشنواره شاهد برگزاری جشنواره عکس انار و معرفی سه اثر برگزیده، فرآورده‌های انار و بازار صنایع دستی و خواهیم بود.

وی با اشاره به این‌که جشنواره انار فرصت مناسبی برای توسعه گردشگری استان یزد است، گفت: انواع محصولات مرتبط با انار مانند لواشک‌ها و رب انار، آش انار و سایر خوراکی‌های مربوط به انار در این بازار برای مردم به ویژه جوانان معرفی می‌شود.

وی با بیان این که انار ،گِل، تفت و انار سفید آن ثبت ملی شده است، گفت: شهرستان تفت با عنوان انار آن شناخته می‌شود و این دو انار خاص تفت، از نظر کیفیت و دوام و ماندگاری در کشور شاخص هستند.

جوادپور افزود: این جشنواره از ۲۳ تا ۲۵ آبان ماه در باغ صدری تفت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر ارقام انار مرغوب از نوع شیرین، میخوش، ملس عقدا، گل تفت و رباب است، گفت: انار تولیدی یزد علاوه بر عرضه در استان‌های همجوار و تازه خوری، بخشی از آن به رب انار و ساندیس فرارواری و بخشی هم به صورت دان خشک انار به کشور‌های هند و پاکستان برای تبدیل به ادویه صادر می‌شود.

یدالله جوادپور افزود: برداشت انار نسبت به سال زراعی گذشته به علت سرمازدگی و وجود کرم گلوگاه ۳۰ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/ی

جشنواره انار به میزبانی شهرستان تفت برگزار می شود

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.